5 правил вдалого публічного виступу. Та чому в КМДШ акцентуємо увагу на цій навичці
«Навіть, якщо вашу промову, ідею чи презентацію слухає одна людина — це вже публічний виступ.»
Виявляється, публічні виступи — тренд не лише сьогодення. Наприклад, ще в Стародавній Греції риторика й політика були нерозривні, усі знамениті оратори того часу були видатними політичними діячами. Ще Аристотель виокремив три основні типи промов: судові, дорадчі та похвальні. Особливо розповсюдженим жанром були судові промови, але вони дещо відрізнялися від сучасних: прокурорів не було, а обвинувачем міг виступити кожний.
Якщо говорити про публічний виступ у сучасному світі, то найкраще підходить визначення, що це цілеспрямована, спланована передача повідомлення від спікера до аудиторії засобами усного мовлення. Під аудиторією мається на увазі мінімум одна людина. Виходить, що коли ми презентуємо на роботі ідею проекту, то це також про публічний виступ?
Публічний виступ — це один із способів комунікації. І ким би людина не працювала, де б не була, їй всюди доводиться комунікувати з людьми. Тому навичка публічного виступу стає нам у пригоді, коли ми аргументуємо позицію, розмовляємо з батьками, вступаємо до університету, словом, в будь-яких ситуаціях, де ми доносимо свою думку.
Публічні виступи і КМДШ
Заняття в КМДШ побудовані таким чином, що постійно відбувається активна комунікація дітей між собою та вчителем. Часто вчитель задає тему заняття для аналізу, діти діляться на команди, моніторять інформацію, висувають гіпотези, пропонують ідеї. Тобто, учні — не пасивні слухачі, а активні учасники навчального процесу. Ми впевнені, що чи то в повсякденному, чи в професійному житті ця навичка необхідна кожному. Тому в КМДШ постійно створюємо умови, аби діти вчилися висловлювати думку, приймати самостійні рішення, відстоювати точку зору.
- Наприклад, захищаючи тему місця «Магія слова», школярі презентували ідеї бібліотек майбутнього, проводили інтерв’ю з вчителями та робили соціальне опитування дорослих.
- Після кожного блоку навчання на факультетах старшокласники пітчать проєкти перед журі — відомими підприємцями та діячами — аргументують ідеї, представляють бізнес плани.
- Нещодавно учні представляли ідеї власних стартапів на міжшкільному конкурсі бізнес-ідей від дітей «Бомба -ракета». Презентаціям та впевненості другокласників могли позаздрити дорослі.
- Дебати — наша особлива любов. Це міжнародний формат ігор, коли учасники діляться на команди, отримують тему для обговорення та дискутують, захищаючи свою точку зору. Для того, щоби брати учать у дебатах, недостатньо відмінно знати іноземну мову, потрібно бути різносторонньо розвиненою особистістю, мати знання з різних дисциплін та вміти ними впевнено оперувати.
- У Львові нещодавно пройшла «КМДШ LET’s TALK conference». Це були впевнені виступи, які захоплювати увагу аудиторії з перших секунд.
«До цього виступу я готувалася довго й дуже ретельно: на заняттях ми розбирали структуру, придумували фішки та сортували інформацію, тому перед виступом я почувала себе впевненою в собі, навіть попри те, що я була першою. Не обійшлося й без хвилювань, скільки б ми не тренувались, навіть професійні спікери хвилюються перед виходом на сцену.»
Учні продемонстрували навички, набуті на курсі. До речі, даний курс, але у форматі ОНЛАЙН стартує вже в лютому. Взяти участь можуть як дорослі, так і підлітки, причому, географія не має значення.
Дзвінка Завалій, співзасновниця keywords.agency, тренерка спікерів TEDxLviv та одна з кураторів курсу поділилася кількома порадами, які допоможуть вдало виступити. Учасники ретельно відпрацюють ці та інші пункти на курсі, а також на них чекає багато практики та нового досвіду.
Заняття проходитимуть у двох форматах: групові онлайн-репетиції, на яких кожен учасник виступатиме, отримуватиме запитання та фідбеки від тренерів й інших учасників. Та теоретичні заняття, де учасники працюватимуть у групах й зануряться в усі етапи підготовки до виступу. Отож, про себе, свої ідеї та проєкти навчаться говорити всі.
5 правил вдалого публічного виступу
- Оскільки публічний виступ це спланована передача повідомлення, то перша порада – готуватися. Кожному спікеру слід готувати і те, ЩО він говоритиме й те, ЯК це буде відбуватися.
- Публічний виступ – це цілеспрямована передача повідомлення, тому важливо визначити особисту ціль: для чого спікер виходить на сцену, яку ціль переслідує. Особиста ціль це драйвер, який мотивує вкладати час та ресурси в підготовку.
- Якщо спікер обирає виходити на сцену, то для досягнення особистої цілі йому необхідна аудиторія, потреби якої важливо врахувати. Саме тому потрібно проаналізувати цільову аудиторію, зрозуміти її очікування та подумати, чому аудиторія має слухати виступ. Наприклад, якщо особиста ціль спікера – продати продукт чи послугу, то важливо показати аудиторії, яким чином цей продукт чи послуга може допомогти та бути корисним.
- Публічний виступ – це передача повідомлення, тому потрібно підготувати певний меседж, який спікер буде доносити до аудиторії та який покаже, для чого людині продукт чи ідея. Варто запитати себе – яке одне речення має залишитися у голові людини, яка буде мене слухати?
- Коли спікер пропрацював всі попередні питання й підготував промову, то далі слід її прорепетирувати: із дзеркалом, а краще з друзями чи рідними. Важливо просити фідбек й аналізувати його. Адже, якщо більшість слухачів на репетиції дійсно почули те, що хотів донести спікер, це свідчить про правильно обрану форму повідомлення.
Про онлайн курс «Мистецтво публічного виступу»
Старт курсу — 3 лютого.
Формат курсу — онлайн.
Хто може долучитися — дорослі та підлітки.
Графік занять — двічі на тиждень, у середу та п’ятницю о 19:00.
Тривалість курсу — 3,5 місяці.
Заключна конференція — формат офлайн, травень, Київ.
Реєстрація за посиланням.