Що таке empowerment у КМДШ та на які досягнення заряджає учнів школа
Ми усвідомлюємо, що майбутнє залежить від дій кожної людини вже сьогодні. І сучасна молодь згодом зіштовхнеться із викликами, які можна вирішити лише за допомогою ефективної, глобальної, людської співпраці та інновацій. Ейнштейн якось сказав: «Жодна проблема ніколи не була вирішена на тому самому рівні свідомості, на якому вона створюється».
Тому в школі важливо створювати та розширювати різноманітні можливості для дітей.
В основі навчання у мережі КМДШ закладена концепція Empowerment – надання сил кожному для особистого розвитку та зростання, відповідне ставлення та розширення можливостей. Мета шкіл КМДШ полягає не лише в тому, щоб надати якісні знання та показати учню, як ними можна користуватися в житті, для нашої школи ще й важливо створити такі умови, в яких учень зможе розвиватися та формуватися як гармонійна особистість, яка вміє приймати рішення на основі цінностей та творити своє майбутнє.
Empowerment у КМДШ реалізується через:
- Учнівське самоврядування: в школах КМДШ є учнівські спільноти, Президенти та парламенти. Учні зацікавлені в тому, щоб брати активну участь у шкільному житті, організовувати культурно-розвиткові події, брати участь в благодійних проєктах, розвивати еко-свідомість наших шкіл.
- Вибір студій за двома напрямками: емоційно-інтелектуальний або спортивний.
- Реалізацію проєктів: школярі самі обирають тему, працюють в командах, роблять дослідження даної теми через призму декількох навчальних предметів, вчаться презентувати власні ідеї, деякі проєкти навіть реалізовують в позашкільному житті.
Школа – це в першу чергу середовище можливостей та простір безпеки, де через навчання та досвід формується особистість. Тому наша мета – створити такі умови, в яких дитина може отримати знання, вміння та компетенції для того, щоб вже сьогодні відігравати свою роль у різних аспектах суспільного життя. І починається цей шлях із вибору та права участі в стінах школи.
Наприклад, учень КМДШ сам може обрати тему проєкту, який планує дослідити. Упродовж року усі учні середньої школи долучаються до проєктних занурень і розроблюють власний проєкт з обраної навчальної дисципліни. Наприклад, нещодавно учні здійснювали збір даних про споживання електроенергії будівлею нашої школи на Осокорках у Києві. Вивчили способи генерації електроенергії, дослідили поняття «зелена енергетика», порахували, наскільки вигідніше застосовувати зелені технології, як з економічної, так і з екологічної точки зору. Порахували скільки та яких видів засобів альтернативної енергетики треба мати на Осокорках для того, щоб наша школа була повністю енергонезалежною від електропостачання.
У школі участь дітей – це про партнерство. Для нас важливо прислуховуватися до думок і пропозицій учнів задля створення якісного освітнього середовища. На міжнародному рівні, наприклад, в UNICEF, участь молоді розглядається як право людини. Дитяче право брати участь визначено і Конвенцією ООН про права дитини.
Участь дітей може принести реальні конкретні переваги не лише самим учням, але й школі. Наприклад, завдяки щорічному мапуванню інтересів, школа КМДШ може запропонувати учню студії та додаткові заняття, які відповідають його зацікавленості, зробивши освітньо-формаційний процес таким чином більш цікавим для учасників.
Під час регулярних рефлексій часто учні самостійно актуалізують власні потреби, ставлять запитання, які для них важливі. Це дозволяє будувати якісну взаємодію між ментором та учнями та відповідати реальним запитам школярів.
Ми запитали наших учнів, на які досягнення, окрім навчання, їх заряджає КМДШ 🚀
«Ще до навчання у КМДШ я боялася заводити нових друзів та публічно виступати. Завдяки тому, що у нас у школі постійно відбуваються проєктні занурення, дебатні турніри, досліди, презентації, бар’єр страху швидко руйнується. Тут ти весь час включений в роботу, комунікуєш з іншими, працюєш в команді, вчишся захищати свою точку зору.
А ще завдяки тому, що в КМДШ всі дуже відкриті, легко знайти друзів. Зараз я із задоволенням беру участь у різних проєктах, абсолютно не боюся цього та навіть хочу балотуватися в президенти школи.»
«Я в КМДШ вже другий рік. За цей час я вперше спробував дебатувати та навчився непогано це робити.
Коли я йшов у кандидати на президента школи, мене очікувало багато виступів перед публікою, зокрема дебати з 11-класником. Я навчився долати бар’єр страху виступу перед великою аудиторією за допомогою підтримки вчителів і близьких мені людей. КМДШ дала мені можливість спробувати та досягти цілі – стати президентом школи.»
«Завдяки взаємодії з моїми однокласниками на таких заняттях як «Я – особистість» та рефлексії я стала більш відкритою та впевненішою. Мені стало легше говорити про свої почуття, показувати їх, спілкуватися з вчителями та просити про допомогу.»
«У КМДШ для мене відкрилося дуже багато можливостей. Завдяки проєктній діяльності в школі я стала більш креативною. Вже рік відвідую студію Медіа і кілька разів побувала у ролі журналістки, я навчилася брати інтерв’ю та знімалася в декількох відеороликах. За цей час я перестала боятися публічних виступів. Мені це дуже подобається! А ще люблю брати участь у шкільних навчальних проєктах, бо це дає мені можливість створити свій продукт.»
«Пам‘ятаю, як приїхала в Лісабон з батьками і майже всю подорож розповідала їм історію Португалії. Вивчений матеріал зацікавив моїх батьків і брата. Вони розпитували мене, ставили цікаві запитання. Я відчула гордість за себе. Для мене це було набагато приємніше ніж будь-яка олімпіада, в якій я брала участь.
Все завдяки цікавому вивченню історії у школі. Впевнено можу сказати, що найцікавішим предметом особисто для мене є Всесвітня історія. Іншою цікавою темою є подорожі.
Цей досвід завжди надає мені сил, я впевнена, що будь-які шкільні знання знадобляться в житті.»
«Завдяки великій кількості проєктної діяльності у школі, я зумів здобути навички для роботи в команді. Тепер я вмію знаходити індивідуальний підхід до кожної людини, впевнено можу виступати перед публікою, ставити чіткі цілі, без страху сприймати щось нове та людей. Круто, що ми в школі це практикуємо!
А ще в КМДШ я зрозумів, наскільки важливо кожній людині вивчати літературу: чи то управлінцю, чи маркетологу, навіть IT-спеціалісту. Інколи ми з мамою за розмовою аналізуємо літературні твори різних письменників, обговорюємо роль творів в житті людей, те, як вони впливають та розвивають їх. Переконався на собі, що література збагачує.»
«Люблю спілкуватися на цікаві теми. І все частіше помічаю, що впевненіше комунікую, вмію відстояти свою точку зору, правильно її пояснити, пишу чудові есе. Коли пояснюю свою точку зору батькам, то це також виходить дуже грамотно, і ми частіше знаходимо спільну мову. Завдяки шкільним дебатам я навчилася правильно дискутувати. Адже частіше за все люди, коли висловлюють свою думку або з чимось не згодні, можуть переходити межі особистого і виникає конфлікт. З дебатів я для себе винесла урок: атакувати аргумент, а не опонента. Це золоте правило, яке знадобиться мені в професійній діяльності.»
«Пам’ятаю, коли брав участь у дебатах, було лише декілька хвилин на підготовку виступу, де потрібно було розказати про зв’язок понять, що на перший погляд нічого спільного не мали. Але я справився, адже у КМДШ навчився основному – бути зацікавленим, шукати, перевіряти інформацію, будувати зв’язки між фактами, складати стратегію, постійно вчитися. Це те, що має розвивати в собі кожен, що допоможе в будь-якій професії та повсякденному житті.»
«У майбутньому планую працювати у мультиплікації, а це про командну роботу. Я завжди добре вчилася, але комунікабельність не була моєю сильною рисою. Мені завжди легше було виконати завдання одній, ніж в команді. У КМДШ на заняттях «Я-особистість», проєктній діяльності, участі у дебатах, я «прокачую» свою комунікабельність і бачу результати.
Я навчилася знаходити спільну мову з новими знайомими, мені легше висловити свою думку і в мене стало більше друзів. Для моєї майбутньої професії це ТОП-навички, тому продовжую удосконалювати їх разом з КМДШ.»
«Ще змалечку я добре орієнтуюся у місцевості, і для мене завжди було цікаво досліджувати нові цікаві куточки у місті Києві. Взагалі в Україні є багато архітектурних і природничих пам’яток: Олешківські піски або фортеця у Кам’янець-Подільському… Люблю відкривати для себе нові місця.
Завдяки захопливим та практичним заняттям географії у школі, я можу розвивати свої винахідницькі навички, зацікавленість, можу навчати новому своїх друзів. Сподіваюся, що невдовзі ми зможемо поїхати у великий тур по красивим місцям України.»
- Ми впевнені, що кожна наша думка та кожна дія формує нас, допомагає зростати, розуміти себе та світ навколо, ставати сильнішими, впевненішими, розширювати власні горизонти. Понад усе ми прагнемо, щоб кожен учень мав достатньо знань, досвіду, впевненості та приймав рішення на основі цінностей для того, щоб робити власний вибір та творити своє майбутнє.