Київ
КМДШ_story#10. Окрилені словом – літають, бо крила і силу мають!
13.12.19
257

КМДШ_story#10. Окрилені словом – літають, бо крила і силу мають!

Вона біжить на урок з повними руками цікавих, незвичних речей – книги, скриньки, квіти, каміння, пісок, яблука. Її уроки наповнені любов’ю до кожного слова, кожного автора – і це працює. Викладачка зарубіжної літератури у КМДШ. Львів Олеся Осінчук – про слово та його силу.

Що ти для себе відкрила у КМДШ?

Чільне місце в моїй педагогічній практиці посідає принцип інтеграції. Учні потребують вміння критично мислити, порівнювати альтернативні точки зору та приймати нестандартні рішення.

Інтегровані уроки мають на меті поєднати знання з різних предметів і тем для глибинного розуміння того чи іншого явища. Переконана, що цей метод сприяє розвитку інтелектуального і творчого потенціалу учнів, мотивує їх пізнавати природу явищ, які вивчаються, розвиває вміння системно та всебічно оцінювати їх.

Інтегровані уроки Олесі – це цілий сценарій, в якому вдало поєднані твори класиків (Л. Керрол, Р. Бредбері, Г. Веллс, А. Конан-Дойл, В. Шекспір, Ж. Верн) з сучасністю та наукою – такий урок з фільму “Життя”.

Якщо розглядати використання інтегрованих уроків у світовій практиці, то можна зробити висновок про популярність такого виду діяльності. Нестандартні форми роботи, які використовуються на інтегрованих уроках, стимулюють увагу та допомагають ще більше зацікавити дітей навчанням.

Люблю експериментувати, тому інтегрую не лише споріднені дисципліни, але й, на перший погляд, досить відмінні предмети – літературу та математику або літературу і біологію. Такі уроки свідчать не про поверхові знання, а про глибинні зв’язки різних наук.

Студії

КМДШ – це любов. Це почуття, як не крути, починається зі слова.

Працюю над авторським курсом «Клуб любителів слова», де учні мають змогу досліджувати та пізнавати слово в мові та в літературі. Цей курс передбачає глибинне занурення в певне мовне або літературне явище. Тематичне наповнення кожного заняття допомагає розширити світоглядні обрії кожного учня. Останніми нашими проектами були: «Лінгвоцид», де учні розглядали найтрагічніші сторінки історії мови упродовж останніх п’яти століть та «Слово в рекламі» – скрупульозне дослідження рекламних текстів. За допомогою цих текстів учні виявляли та аналізували свої/чужі типові лексичні помилки. В результаті довготривалої роботи були створені відеоуроки (метод скрайбінгу): «Говори правильно» та «Яка різниця».

Концепція читання

Формувати в учнів потребу в глибинному читанні є не лишень метою студії «Клуб любителів слова», а й одне із завдань навчального курсу літератури.

Адже, результатом такого читання є свідомий читач, який критично сприймає, розуміє та об’єктивно визначає естетичну цінність літературного твору. Кожну книгу ми засвоюємо не лише словесно, а й творчо. До прикладу, учні працювали над створенням буктрейлерів до творів Ремарка «Життя в борг» та Голдінга «Володар мух».

Заняття студії завжди наповнені пахощами кориці та теплим чаєм.

Як мотивувати себе читати художню літературу?

Читати – це талант, так само як танцювати чи малювати. Змусити себе читати насильно неможливо, та й не потрібно. А от допомогти собі виробити з читання звичку – цілком реально. Інколи це довгий шлях.

Література – це не тільки насолода для душі, а й гімнастика для мозку.

І цей процес дає результат тільки за однієї умови – систематичного тренування. Якщо ви тренуєтеся нерегулярно, то не будете задоволені результатом. Так і людина, яка мало читає: для неї це сізіфова праця, та й втіхи мало.

Скільки книг повинна прочитати людина за своє життя?

Важливо не кількість книг, які ти прочитав, а кількість книг, які ти зрозумів.

Авторські сценарії

Все те, що відчуває наша душа, театр відображає через яскраві образи.

Театр — це синтетичне мистецтво, яке поєднує літературу, музику, образотворче мистецтво. Тут учні набувають акторського досвіду, вчаться співпрацювати та імпровізувати. Все це сприяє розвитку емоційного інтелекту та творчого мислення. Весь процес від ідеї створення вистави до її реалізації – це миті пізнання один одного і самих себе.

(постановки за сценаріями Олесі – це не просто шкільний театр – це витвір з глибоким та змістовним сюжетом)

Яким є ідеальний учитель? – Учитель, на якого чекають діти.

Якою є Олеся за межами школи?

Щаслива, бо живу сім’єю та улюбленою справою. Сім’я – це найдорожчий маленький світ, в якому поважають, піклуються і люблять безумовно та назавжди.

Найдорожчим для мене є час, проведений з сином. Це не лишень світ гри, казки, фантазії та творчості, а ще й найкращий шлях до самовдосконалення. Спільне пізнання світу завжди допомагає побачити прекрасне там, де інші нічого не бачать. Дивлячись на своїх дітей кожного дня, ми й не помічаємо, як змінюємося самі.

Що надихає?

Моєї фантазії вистачить ще на півтора життя, а от люди, які мене надихають – це друзі. Так, саме ДРУЗІ, з якими я познайомилася в КМДШ. Це неймовірні люди – ерудовані, проникливі, креативні, ідейні, щирі.

*КМДШStory – cерія життєвих історій про талановитих людей, що творять майбутнє разом з КМДШ. Більше цікавих історій про тих, хто працює поруч шукайте за хештегом #кмдшstory


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: