Київ
Навіщо школярам бути медіаграмотними. В КМДШ стартує курс “Vlogger`s WEEK” у партнерстві з 1+1 Media School
18.02.21
389

Навіщо школярам бути медіаграмотними. В КМДШ стартує курс “Vlogger`s WEEK” у партнерстві з 1+1 Media School

У Швеції, яка славиться ефективними підходами до навчання, медіаосвіта — обов’язкова з 1980 року, а в Данії — з 1979. В кінці XX століття Асоціацією вчителів Онтаріо були сформульовані принципи медіаграмотності, один з яких полягав в тому, що медіа формують наше сприйняття реальності, але не є об’єктивним відображенням реального світу.

XX століття. Уявімо, якщо весь потік інформації, що сьогодні ллється з усіх джерел, не піддавати фільтру під назвою «критичне мислення».

«До навчання в інституті я зовсім не був медіаосвіченим. І це давалося взнаки. Будь-які плітки, фейки, неперевірена інформація сприймалися мною як реальні факти. З часом я навчився відрізняти правду від вигадки. А зараз дуже цікаво спостерігати за моєю мамою і бабусею. Бо їм достатньо прочитати якийсь незрозумілий допис у Facebook і вони вже вірять у те, що це правда. Кожного разу намагаюся їх переконати, що треба перевіряти джерела, з’ясовувати, наскільки авторитетною є цей дописувач або ЗМІ. Бо в наші дні писати можуть всі, а от відповідати за написане ніхто не береться. Тому на своїх заняттях ділюся не тільки історіями про маму і бабусю, а й намагаюся навчити мислити критично та борсатися в інформаційному просторі, як акула в морі! Медіаграмотність обов’язково треба розвивати, без неї не те що не обійдеться працівник ІТ-напрямку, а й працівник будь-якої іншої сфери»

Кореспондент ТСН Святослав Родюк

В КМДШ ми прагнемо, щоб наші учні були медіаосвіченими, вміли фільтрувати медіаконтент, а в ідеалі – самостійно його створювати та таким чином позитивно впливати на розвиток медіаринку України.

Як зазначає Святослав, український медіаринок дуже потребує людей з нестандартним мисленням, які йдуть проти шаблонів, готові братися за нове, вигадувати, прораховувати ризики і творити круті продукти. Тому Святослав на своїх лекціях завжди підкреслює важливість нестандартного мислення, в буквальному сенсі слова примушує студентів фантазувати, забувати про кордони і вигадувати щось божевільне. Дуже часто оце «божевільне» – якраз те, що треба, що ламає стереотипи і дуже захоплює.

Декілька місяців тому, в партнерстві з 1+1 Media School, мережа приватних шкіл КМДШ запустила факультет Медіа, який входить до навчальної профорієнтаційної програми та окремий Медіакурс, який мали можливість відвідувати діти, що навчаються у інших школах.

  • З квітня за запитами батьків та учнів, ми запускаємо Курс з блогерства, на якому зможуть навчатися як учні КМДШ, так і школярі інших навчальних закладів.

Які теми охоплять студенти: майстерність публічних виступів, робота на камеру, створення та просування сайтів, відеомонтаж, створення та просування контенту в соціальних мережах, стратегія побудови каналу.

Як учні розпочинають знайомство з медіа розповіла Олена Конопля,
Head of Media People Education Вищої Школи Media&Production

Знайомство студентів з медіасвітом завжди починається з медіаграмотності та абетки телебачення, адже саме ці дисципліни допомагають гнучко опанувати необхідну термінологію. Як тільки учні та команда починають спілкуватися однією телевізійною мовою – заняття перетворюються на справжній робочий процес, в якому вивчаються окремі блоки по журналістиці, продюсуванню, режисурі та роботі в кадрі. Студенти практикують процес написання новини, складання сюжетів, приміряють на себе професію ведучого тощо.

Учениця 5 класу КМДШ Софія Болоховець колись сформулювала ціль – стати акторкою. Пішла на навчання на курс Медіа, щоб спробувати, і якщо сподобається – продовжувати розвиватися в цьому напрямку.

«Класний досвід, коли ми робили візитівки, влаштували спеціально фотосесію, знімали відеопредставлення. Мене дуже вразило, що разом з нами знаходилися професіонали, які допомагали, підказували, говорили, на чому варто акцентувати увагу.

Я не дуже боюся камери, але коли хвилююся, то може сісти голос. Спікери одразу запропонували декілька дихальних вправ, які мені дуже допомогли говорити гарно, впевнено та чітко. Кожного заняття ми робили щось нове, це було дуже круто.

Мені сподобалося, що ми не просто слухали, а практикували, дуже багато. Спробували себе в ролі і телеведучих, і акторів.»

Які бар’єри долають діти під час навчання на курсах

Журналістка «Сніданку з 1+1» Наталія Щука пригадує як декілька дівчаток дуже соромилися говорити на камеру. Але при цьому мріяли вести власні блоги в соціальних мережах, на YouTube. «Коли ми разом працювали, їм вдалося подолати цю невпевненість і вони почали вільно та впевнено вести ефіри. Я вважаю це перемогою!»

Робота над проєктами

«Учні реалізовують свої проєкти кожного заняття. Я даю їм лиш «поле» для цього. І уважно стежу, підказую. Ми вчилися, як правильно брати і давати інтерв’ю. Як підсумок, в учнів було завдання записати круте, вибухове інтерв’ю, але у форматі ТікТок і не більше ніж на 15 секунд. За цей час людину важко розкрити, але ви помиляєтеся. Наші учні змогли створити свої проєкти і довести, що все можливо!»,каже Святослав Родюк

Восьмикласниці КМДШ Марія та Мішель пригадують, що коли знімали відео для TikTok, потрібно було потренуватися та поставити смішні запитання, розповісти кумедні історії, але із серйозним виразом обличчям. Тобто, дітей вчили управляти власними емоціями. Адже якщо журналіст дозволяє собі з чогось сміятися в ефірі, коли це недоречно – це є свідченням непрофесіоналізму.

«Ми ще більше розвинули ораторські навички, зявися досвід роботи на професійну камеру, тримати в голові текст, ми розвинули акторську майстерність, яка потрібна на телебаченні. Так, круто, що ми спілкувалися з реальними журналістами, нас знімали на камеру реальні оператори, які працюють на телеканалі. Це вау!», – із захопленням згадують дівчата.

«Я хочу вести свій YouTube канал про розвиткові ігри, тому вирішив відвідати гурток Медіа, щоб здобути необхідні компетенції та знання. На гуртку я відкрив для себе те, що не треба боятися публіки, навчився працювати на камеру, жестикулювати, адже для ведення каналу це дуже необхідно, щоб на тебе звертали увагу.» – ділиться враженнями Марк Мазур, учень 5 класу КМДШ

Що вмітимуть учні, які компетенції розвинуть

Восьмикласниця Мішель впевнена, що ці знання будуть потрібні у всіх сферах. Адже коли потрібно захистити робочий проєкт, важливо зробити це професійно, впоратися зі стресом, зацікавити слухачів та втримати їх увагу.

Як зазначає Наталія Щука, навички публічного і впевненого виступу їм знадобляться навіть під час іспитів чи співбесіди. Дуже важливо, щоб діти вміли чітко, коротко та правильно висловлюватися і не боятися нічого. А якщо говорити про професійні навички, то можуть стати журналістами, сценаристами, акторами, блогерами, ведучими.

«Медіаграмотність допоможе дитині виявити маніпуляцію, навчить фактчекінгу, допоможе фільтрувати інформацію, яка надходить звідусіль, відрізнити факт від фейку.»

Антон Пшеничний, кореспондент 1+1

Окрім професійних компетенцій, на курсі учні навчаються бути стресостійкими, не забиватися в куток, а давати відсіч фактами, ідеями та своїм креативним мисленням. А ще – не боятися, відкидати шаблони і створювати свої «аксіоми».

Дізнатися більше про Курс “Vlogger’s WEEK” можна ТУТ.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: