Підходи до навчання
ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ у КМДШ, що сприяють формуванню всесторонньо розвиненої, впевненої у своїх силах, зрілої Особистості
Хвильові занурення
У КМДШ ми використовуємо тематичні хвилі для комплексного сприйняття теми та впорядкування процесу навчання. Цей підхід дозволяє урізноманітнити види і форми діяльності учнів, дотримуючись обраної теми. Кожна хвиля триває місяць, та впродовж цього часу всі навчальні предмети поєднані між собою однією наскрізною темою: “Я-Дизайнер”, “Я-Волонтер”, “Я-Підприємець”, “Екологія” тощо.
Цілісне сприйняття світу
Під час хвилі ми приділяємо увагу темі місяця в заняттях з різних дисциплін. Такий підхід демонструє, як одне явище чи галузь розглядають різні науки та дозволяє формувати в учнів більш цілісне сприйняття світу, де всі науки та явища пов`язані між собою.
Реалізація проектних завдань
Періодична зміна тем дає змогу урізноманітнити навчання, підтримувати зацікавленість учнів, задавати захоплюючі практичні завдання. Протягом хвилі діти готують, реалізують та захищають актуальні тематичні проекти, наприклад, пошиття подушок-будиночків для тварин під час хвилі «Я – Волонтер» чи створення муралу на стіні школи за темою хвилі «Я-Дизайнер» тощо.
Знайомство з провідними фахівцями з різних галузей
Для поглибленого ознайомлення учнів з темою хвилі ми запрошуємо фахівців, вчених та практиків зі спеціальними тренінгами та лекціями про тенденції і сучасні проекти з актуальної тематики. Під час такого навчання учні розуміють взаємозв`язок вивченого матеріалу в школі з реальними проектами та практичною діяльністю.
Поглиблені знання
На постійній основі в Школі проводяться наукові клуби з різних предметів, які обирає кожна дитина індивідуально. Під час поглиблених занять учні проводять власні дослідження певного об`єкта чи наукового явища з різних точок зору та з використанням методів різних наук, аналізують результати та формулюють власні висновки. У КМДШ також проходять міжшкільні турніри та змагання з різних дисциплін.
Наукова допитливість
За допомогою формату наукових клубів діти навчаються ставити запитання та шукати відповіді, висувати гіпотези та збирати дані для підтвердження чи спростування своїх власних припущень. Такий підхід підтримує зацікавленість дитини, бажання досліджувати навколишній світ.
Для реалізації проектів у більшості випадків використовуються дослідницькі технології. Після завершення проектів кожна група захищає свій проект.
Розвиток здібностей
Участь у наукових клубах дозволяє спробувати свої сили в різних науках, зрозуміти, що саме цікавить та розкриває потенціал дитини. Поглиблені заняття розвивають навички дослідження, пошуку рішень, командної роботи, наполегливість у досягненні результату.
Креативність
Ми застосовуємо творчі, нестандартні умови та методи навчання, що захоплюють учнів, емоційно залучають їх до процесу навчання, підтримують цікавість до пізнання. Адже для розвитку креативного мислення дитини важливо не стільки чому вона навчається, скільки як саме відбувається процес навчання, які види діяльності опановує учень, які навички при цьому формуються.
Нестандартне оточення
КМДШ зовсім відрізняється від стандартної пострадянської школи. Комфортна будова, сучасний інтер`єр, різноманітність кольорів та творче оточення впливають на формування позитивного світосприйняття та закладають основу для вільного розвитку дитини.
Зміни діяльності
У нашій Школі процес навчання побудований на постійній зміні видів і форм діяльності, цей підхід сприяє формуванню навичок адаптивності та максимально різносторонньому розвитку здібностей.
Різноманітність форматів
Застосування методів робочих груп, міні-тренінгів, творчих проектів, майстер-класів під час навчального процесу дає змогу фантазувати, творити, знаходити нестандартні рішення, приміряти на себе різні ролі і мистецькі образи, розкривати свій творчий потенціал, вчитись індивідуально чи у групі.
Індивідуальний підхід
Ми дотримуємося індивідуального підходу до кожної дитини з розумінням її особистих потреб, здібностей, ритму навчання, власних побажань. Нам важливо знаходитися у постійному діалозі з дітьми та батьками, враховувати основні потреби у навчанні: ефективне засвоєння шкільної програми та розвиток індивідуальних здібностей.
Ефективність навчання
Ми розширюємо знання дітей, враховуючи їхній денний ритм, залучаючи усі сфери розвитку та поєднуючи методики подання матеріалу так, щоб дитині було цікаво навчатися. Індивідуальна траєкторія розвитку дитини передбачає адаптування викладачем основного матеріалу згідно з темпом засвоєння кожної дитини.
Розвиток креативного та критичного мислення дозволяє дитині досліджувати цей світ із цікавістю і радістю, ставити експерименти, вигадувати та створювати нові проекти, гармонійно розвивати свій потенціал. Рухливі спортивні перерви забезпечують належний фізичний розвиток дитини, дозволяють на повну використовувати свою енергію, а не пригнічувати її, сидячи нерухомо від дзвінка до дзвінка. Такі зміни діяльності дозволяють дітям краще концентрувати увагу та засвоювати матеріал на заняттях, збалансовано проводити свій день.
Розвиток індивідуальних здібностей
Під час навчання наші педагоги уважно спостерігають за учнями та вивчають особисті вподобання, бажання, здібності. Задля вчасного розвитку та розкриття потенціалу вчителі радять дитині брати участь у певних поглиблених заняттях, підбирають індивідуальні завдання, що відповідають темпу навчання та зацікавленості дитини.
Інноваційність
Ми відкриті до нових методів та технологій, щоб процес навчання ставав більш захопливим та ефективним. Такий підхід дозволяє вчителям постійно розвиватись та зростати професійно, набувати нових знань та навичок, не зупинятись на минулих методах. Для учнів застосування нових методів та технологій формує здатність адаптуватися та додаткову допитливість.
Практичні інновації
Застосування інновацій у КМДШ починається безпосередньо в класі, де учні та вчителі використовують інтерактивні дошки, що дозволяють легше та краще засвоїти нові знання.
Microsoft Showcase School
У 2016 КМДШ офіційно увійшла до міжнародного рейтингу найінноваційніших шкіл світу Microsoft Showcase School. До переліку Showcase Schools номінуються заклади, що активно використовують мобільні та хмарні технології, розвивають культуру системних змін та сприяють розвитку інноваційного мислення.
Розвиток STEM-освіти
Із вересня 2015 року КМДШ є повноцінним членом Української коаліції STEM – освіти (Science — наука, Technology — технології, Engineering — інженерія та Mathematics — математика). Коаліція STEM ставить перед собою 7 ключових завдань: підготовка рекомендацій Міністерству освіти і науки щодо програм дисциплін STEM-цикла; реалізація програм для впровадження інноваційних методів навчання в освітніх закладах; проведення конкурсів, олімпіад для самореалізації; створення інформаційних майданчиків; профорієнтація; розвиток міжнародного співпраці. Серед інших компаній, що входять до Коаліції – Київстар, Syngenta, United Minerals Group, Microsoft Україна, Intel, Samsung та інші.
ТРВЗ
На уроках Школи ми приділяємо значну увагу розв’язку винахідницьких, відкритих задач. Головні принципи ТРВЗ: розв’язання суперечностей; системний підхід (вміння бачити навколишній світ у взаємозв’язку всіх його елементів); вміння віднайти резерв, необхідний у даній ситуації допомагають розвивати в учнів необхідні сучасні компетенції:
- творчу уяву;
- логічне мислення;
- винахідливість;
- уміння здійснювати аналіз ситуації;
- вчить розв’язувати протиріччя.
Інтегровані заняття
У КМДШ ми використовуємо метод інтегрованих занять, під час яких поєднуємо матеріал із різних навчальних дисциплін: природознавство + хімія, математика + фізика,математика + іноземна мова тощо. Інтеграція пов’язаних між собою шкільних предметів навчає учнів комплексному розумінню навколишнього світу.
Крім інтегрованих уроків у середній школі, вчителі природничих наук проводять інтегровані уроки з вчителями початкової школи.
Цілісне сприйняття
Чітке розмежування наукових дисциплін існує виключно в теоретичному вимірі. Тому в КМДШ ми запроваджуємо інтегровані заняття, що дозволяють дитині вийти за межі однобічного сприйняття та сформувати цілісний погляд на світ.
Адаптивність та гнучкість мислення
Поєднуючи різні дисципліни в період навчання, ми спонукаємо дитину замислюватись над певними питаннями та шукати відповіді з різних сторін, використовуючи інструменти різних наук. Такий підхід допомагає розвивати в дитини гнучке мислення, адаптивність та здатність до вивчення одного явища під різними кутами.