Київ
У 10 років власний стартап та виступ на бізнес-конференції. Учень КМДШ про наполегливість та креативність
21.09.21
733

У 10 років власний стартап та виступ на бізнес-конференції. Учень КМДШ про наполегливість та креативність

Зараз буде натхнення та смачні лимонади! 🍸

Тимур Марченко, учень 5 класу КМДШ_Голосіїв, розпочав корисний стартап – на кожних вихідних він тішить киян свіжими лимонадами, які продає у парку Марії Заньковецької. Не помітити його складно, адже яскрава будка з лимонадами та класний сервіс одразу звертають на себе увагу.

З чого все почалося та у що виросло – розповідає 10-річний Тимур.

Мій стартап розпочався з ідеї, яка виникла декілька років тому в мене та мого друга: ми вирішили продавати лимонад. Трішки подумавши, я запропонував робити це в парку, на що мій друг відповів, що це в рамках моїх мрій, і нічого в нас не вийде. Спочатку я засмутився, але потім зрозумів, що якщо спробую, то нічого не втрачу, а просто отримаю досвід. А якщо все вдасться, то і досвід, і дохід.

Історія створення яскравої будки

Пам’ятаю, як у четвертому класі на занятті «Творча майстерня» викладачка поставила завдання зобразити власну ідею. Що завгодно. Я чомусь накреслив макет будки для лимонаду. Потім ми разом з татом взялися за втілення цього проекту з усіма цифрами та замірами. А ще пізніше приступили до будівництва, яке зайняло 20 годин. На 200 гривень я придбав балончиків з фарбою та розмалював свою будку, покреативив. До речі, найголовніша навичка, що мені знадобилася у моїй справі, це креативність. Без неї я б навіть не розумів, як все це реалізувати.

Я та тато = сила

Тато вчив мене працювати в Excel, розказав про фінансову модель. Коли я прорахував фінансову модель в Excel, то зрозумів, що такий бізнес дуже вигідний, тому ні кроку назад, зупинятися я не збираюся. Дуже дякую своєму татові за віру в мене! В результаті своєї роботи я отримав гарний фінансовий дохід – за літо я заробив 2100$.

«Дітей потрібно у всьому підтримувати. Адже, коли вони генерують якісь ідеї, хочуть щось створити, таким чином формують свій світ. Я переконаний, що якщо робиш те, що не подобається, то проживаєш життя даремно. Воно і так зараз дуже стрімко змінюється, і якщо не вміти адаптуватися, то неможливо буде жити.

Мені здається, що чим більше я підтримую сина, тим крутіше. Завжди щасливий, коли він щось ініціює. До речі, якось він виграв Дитячий чемпіонат по DJ. Також пройшов кастинг, був ведучим та обличчям каналу «Будинок іграшок». Нещодавно син звернув на себе увагу Євгена Черняка. На днях відбулася його конференція у Львові та Києві, він запросив Тимура виступити.

Євген Черняк інвестував у справу сина певну суму, вони домовилися, що запустять ще три тестові точки з продажу лимонаду. Якщо все вийде, то у наступному році відкриють 100 точок по Києву. Такі у них цілі, і я вірю в сина!»

Олександр, тато Тимура

Школа, фінансова грамотність та пан Вячеслав

В моєму проекті дуже допомогли заняття з фінансової грамотності у школі. Особливо заняття про PR, де ми вчилися створювати рекламу та придумували ідеї. У нас навіть було завдання: хто крутіше зробить рекламу 100 грн. отримає 100 грн. Ще запам’яталося, як пан В’ячеслав розказував про смішні маркетингові «ходи» великих компаній. Це дійсно кумедно та цікаво!

До речі, минулого тижня, коли я в парку продавав лимонади, приїхав пан В’ячеслав та купив їх.

«Мені подобається, що у розвитку сина велику роль грає школа. Вважаю, що мотивує завжди вчитель, а не сам по собі предмет. Якщо вчитель вміє зацікавити, то все буде супер.

Якось їх клас на фінансовій грамотності отримав завдання порахувати вартість борщового набору. Це, фактично, вийшов готовий бізнес-кейс. Син зрозумів, з чого складається ціна продукту, і з цього далі все почалося.

На іншому занятті вони порівнювали колу та пепсі: пан В’ячеслав відклеїв етикетки з пляшок, розлив напої у стаканчики, і ніхто з дітей не зміг розрізнити, де пепсі, а де кола. На цьому прикладі вчитель пояснив, що таке маркетинг і наскільки важливе правильне позиціювання продукту.

КМДШ дуже впливає на розвиток ось цих підприємницьких навичок, готує до життя. Мені подобається, що у школі учні працюють над проектами стартапів, захищають їх. Це дуже важливо, і мені такий підхід дуже імпонує.» 

коментує тато Тимура

Ще більше смачних лимонадів

Я мрію відкрити 100 точок з лимонадами у Києві та за рік заробити 1 мільйон доларів.

Наступна моя ціль більше як соціальна ініціатива: розказати дітям, що підприємництво  – це легко. Але потрібно пам’ятати, що якщо ти просто щось придумав, цього мало, воно саме не втілиться в життя. Потрібно брати і втілювати, ніхто ніколи нічого за тебе не зробить.

Також підписуйтеся на мій Instagram @timurrex2


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: