Kyiv
Історії випускників КМДШ. Як навчають фахівців із комунікацій у Нідерландах. Спойлер — проєкт із компанією на першому курсі. Анна Безпала
23.11.21
400

Історії випускників КМДШ. Як навчають фахівців із комунікацій у Нідерландах. Спойлер — проєкт із компанією на першому курсі. Анна Безпала

200 балів із ЗНО з англійської, участь та перемоги в Міжнародних дебатах, волонтерства в компаніях, активна життєва позиція — це все про Аню Безпалу, нашу випускницю. Аня по-особливому любила шкільну бібліотеку, адже, як коментує дівчина, книги сформували її тип мислення та сприйняття світу.

В інтерв’ю Аня розповіла нам про навчання за кордоном, методики та підходи в її університеті, про навчальні кейси, вступ та особливості професії.

Який університет та спеціальність обрала

Я навчаюся в Нідерландах в Університеті прикладних наук Ганзе на спеціальності “Міжнародні комунікації”. Рішення вступити саме на цю спеціальність прийняла в 10 класі, при цьому ще впродовж усього одинадцятого класу я думала та аналізувала цей напрямок руху.

Фото Facebook Hanze University

Що вплинуло на вибір

Я часто волонтерила на цій спеціальності, наприклад, у Європейському молодіжному парламенті, також на одному з українських кінофестивалів. Ми з класом брали участь в інтелектуальних змаганнях Athens Brain Wars. Мені була цікава можливість формувати імідж та займатися комунікаціями, впливати на те, як компанію сприймають. А якщо виникає криза та проблема, то як люди бачать конкретну компанію у світлі тих чи інших подій. Можливість на це впливати мені найбільш подобається.

Тому я почала дивитися на університети, де пропонуватимуть подібні спеціальності та буде багато практики. Коли я спілкувалася із спеціалістами з комунікацій, вони завжди підкреслювали, що найважливіше  – це практика.

Athens Brain Wars. Отримали три Кубки

Про університет

Мій університет орієнтований на практику. У кожному блоці навчання у нас багато часу займає проєктна робота. Наприклад, у першому блоці ми працювали з кейсом, що максимально наближений до реальних умов. Ми аналізували та формували комунікацію в компанії, яка має певні проблеми.

У наступному блоці ми будемо працювати для справжнього клієнта. А в останньому – візьмемо участь в організації конференції для піарників та спеціалістів із комунікацій. Спілкуватимемося з ними, будемо розпитувати про досвід, дізнаватися, як усе працює, з перших вуст.

В університетській бібліотеці

Трішки більше про кейс із першого блоку навчання

Серед сучасних трендів у їжі ми шукали певні глобальні проблеми, що існують у реальності. Проблема, що виникла в нашій компанії, полягала в різних програмах та QR-кодах, що ми використовуємо в ресторанах для того, щоб отримати меню. Цу була проблема захисту даних. Аналізуючи це питання, ми помітили, що останнім часом усе більше людей цікавляться та пишуть, що їм не дуже комфортний той чи інший додаток чи сканування меню, люди дійсно хвилюються про свої персональні дані. Ця проблема ще не в кризовому стані, її можна повернути в зручне русло для нашої компанії, яка і є виробником QR-кодів.

З командою студентів ми аналізували те, як компанія позиціонує себе зараз, враховуючи даний виклик; як компанію сприймають зовні у зв’язці з цією проблемою; що компанія робить на даний момент. Ми використовували різні аналітичні інструменти, і на основі того, що знайшли, давали компанії поради та рекомендації, працювали над комунікаційною кампанією та запропонували кілька шляхів розвитку подій.

Про вступ до університету

Для мене вступ не був складним. Окремих іспитів ми не складали, потрібно було лише подати документ зі шкільними оцінками з 9 по 11 клас, і мав бути відповідний рівень IELTS, не менший ніж 5,5. Також необхідно було написати мотиваційний лист. Вступати було легко, підозрюю, через те, що в мене був високий рівень IELTS.

Коли я прийшла до КМДШ, то вже мала вільний рівень англійської, бо до того жила за кордоном, у Дубаї. Але складні граматичні структури, лексика високого рівня, навички написання есе, розуміння, як складати IELTS, і взагалі ця процедура та підготовка, вміння аргументувати власну думу для мотиваційного листа — це все було з наших уроків англійської з міс Хелен.

Також при формуванні пакету документів на вступ потрібно було додати сертифікати якихось курсів, волонтерств, дебатів. Щодо останніх, то ми в КМДШ дуже багато дебатували, здобували перемоги на міжнародних конкурсах.

Міжнародний дебатний турнір Гарвардського коледжа

Про особливості методик в університеті

В університеті навчальний процес організований у такий спосіб, що вчитель менеджерить навчальний процес, спостереження та пояснення з боку вчителя є, але на базовому рівні. Майже все будується на самостійності студента, його зацікавленості.

Мені цей підхід імпонує, адже ти впливаєш на хід свого навчального процесу, залучений у своє навчання, маєш власний інтерес. Це дуже складно на початку, але навички, які даний підхід розвиває, безцінні для майбутнього. Ти вчишся організовувати себе та співпрацювати з іншими людьми. Також раз на тиждень у нас відбувається рев’ю, під час якого ми аналізуємо проєкти та результати.

Топ-3 навички, якими має володіти фахівець із комунікацій

Книга, яка буде цікава для комунікаційників

Є такий британський аналітик Пітер Померанцев, який відомий завдяки своїй роботі, в якій йдеться про те, як працює комунікаційна та пропагандистська машина зсередини. Як працює дезінформація та фейки. Його роботи можна почитати, це буде дуже корисно. Взагалі люблю багато читати, книги сформували мій тип мислення та моє сприйняття світу.

ЗНО з англійської 200 балів — було складно?

Зовсім ні. Я англійську вивчаю з трьох років, жила за кордоном. Єдине можу відмітити, що як тільки в школі з’являлася можливість взяти участь у дебатах, конкурсах, у мене завжди була політика, що все треба пробувати. А якщо це звучить цікаво та страшно, то тим більше. Адже особливо коли тобі страшно – це індикатор того, що ти можеш щось прикольне отримати в кінці.

Математику я також склала на високому рівні. Цей предмет для мене ніколи не був супер-цікавим, але саме завдяки нашій викладачці у КМДШ пані Вікторії я полюбила його.

Що порадиш молодшим колегам, які в пошуках себе

Часто кажуть — шукай, що тобі подобається. А як дізнатися, що тобі подобається, не кажуть. Мені імпонує вислів «Те, що запалює вогник у твоїх очах.»

Класно, якщо вийде швидко знайти те, що тобі подобається. Якщо ні — це також ок, просто треба більше часу, може зайвий рік, який після школи варто виділити на себе та практикувати щось. До речі, у Європі такий підхід популярний. Також у будь-який момент можна змінити спеціальність. Не катастрофа, якщо до кінця 11 класу немає чіткого розуміння, що подобається. Треба пробувати та завжди ставити собі запитання «Що, якщо я це зроблю?» І не варто боятися дати собі більше часу думати та аналізувати.


If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

You may like it
More materials
Interesting from CISC without spam
Receive useful articles, news and event announcements
Your name *
Fill in error
E-mail *
Fill in error
Sign up

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: