Kyiv
About CISC
Contacts
Міжнародний диплом для українських школярів. Як учні КМДШ навчаються за програмою американського університету
04.07.23
112

Міжнародний диплом для українських школярів. Як учні КМДШ навчаються за програмою американського університету

Навесні 2023 року в Києві розпочав свою роботу приватний університет міжнародного рівня Амерікан Юніверсіті Київ, створений в партнерстві з Arizona State University. Як же так сталося, що учні КМДШ вже впродовж декількох років навчаються за програмою Arizona State University?   

Arizona State University – це один із найбільш інноваційних освітніх закладів США. Вже понад 15 років освітня програма ASU втілює мрії тисяч підлітків про високоякісну та перспективну американську середню освіту. 

Для українських школярів програма подвійного диплома ASU – це чудова можливість, не виїжджаючи з країни, отримати диплом, який відкриває двері майже будь-якого ВНЗ в Європі чи США. Проте, річ не лише у дипломі, а й у високому рівні знань. Програма навчання та вимоги до учнів і випускників ідентичні до американських: англійська на рівні носія мови, широке коло предметів, навички управління проєктом власної освіти та планування, побудова комунікацій з міжнародною командою викладачів. 

Що саме дає програма подвійного диплома та чому сучасні школярі так прагнуть навчатись за нею, розкаже учениця програми ASU Анастасія Жигінас. 

 

– Вітаю, Анастасіє! Розкажіть, будь ласка, як Ви обрали програму ASU і чому саме її? 

– Буває так, що ти бачиш якийсь освітній проєкт і розумієш, що хочеш стати його частиною. Так от в мене було зовсім інакше. Я дійшла до вибору програми подвійного диплома крок за кроком, як по сходинках. Спочатку зазначу, що своє подальше майбутнє я бачу у сфері IT технологій. Наразі, я – учениця 8 класу в КМДШ. З молодшої школи нас вчили ставити цілі та прокладати road-map для їх реалізації. І метою номер один була англійська мова. А програма ASU – це і можливість прокачати рівень володіння англійською мовою, і досвід, і чудова нагода інтегруватись в закордонну систему освіти, а також додатковий бонус при вступі до закордонного ВНЗ. 

 

– Наскільки високий рівень англійської потрібен для вступу на програму? 

– Для вступу в ASU достатньо рівня володіння англійською мовою B1. Його перевіряють на вступному тестуванні. Англійська – єдина мова викладання матеріалу та спілкування з вчителем-куратором. І це дає дуже потужний поштовх для розвитку мовленнєвих навичок. В моїй школі, КМДШ, вивчення англійської мови ведеться за рівнями і я можу наочно бачити свої результати, адже змогла піднятись на дві сходинки вище. Зараз я вивчаю англійську мову з 9-тим класом та опановую рівень В2. 

 

– Чи допомагають знання та навички з програми у навчанні в українській школі, окрім підвищення рівня англійської? 

– Вивчаючи програму ASU часто ми повторюємо той матеріал, що ми вже вивчали в українській школі, але англійською. Хоча відмінності між програмами є і вони досить відчутні. Наприклад, ми вивчали твір «Машина часу» Герберта Веллса, якого немає в програмі української школи або аналізували доповідь двох президентів США – Лінкольна та Обами, шукаючи там спільні та відмінні тези. Але, хочу зазначити, що моя програма навчання в КМДШ не поступається у складності американській. Тому до багатьох завдань я вже готова, так цей семестр почався з завдання написання есе та формулювання аргументів. А ми в школі постійно працюємо з цим, тому великих складнощів для мене це не викликало. 

 

– Як проходить сам процес навчання в програмі? 

– Кожен тиждень я маю 2-3 завдання до теми курсу. Матеріали уроку викладені на спеціальній платформі, де я відстежую терміни виконання завдань та свою успішність. Наприкінці теми – тест, та дві спроби на якого виконання. Зазначені дедлайни умовні, але, головним є відправити всі завдання та тести до кінця семестру. В кінці семестру – іспит. Два рази на семестр я маю співбесіду з вчителем-куратором, так званий DBA, де ми обговорюємо пройдений матеріал та мою академічну успішність. Це індивідуальна зустріч з вчителем віч-на-віч. Вчитель-куратор оцінює ступінь опановування матеріалом курсу і за підсумком співбесіди виставляється бал по шкалі від 15 до 100. 

 

– Тобто в програмі, окрім викладачів дисциплін, у Вас є свій куратор? 

– Так, у кожного учня є свій куратор, який допомагає з організаційним процесом, може відповісти на загальні питання, допомогти з планом навчання та й просто підтримати. Наприклад, коли в мене не було світла вдома, я сиділа на занятті DBA з вчителем, кураторка підтримувала мене, і навіть пропонувала перенести нашу зустріч на пізніший час. Та я стараюсь не зловживати цим ставленням і виходити на дзвінок з безпечного місця, наприклад в укритті в нашій школі. Адже, куратор – це не нянька. Вони досить суворі та наполегливі. Всі завдання учні виконують самостійно. Якщо не розумієш матеріал – можна написати викладачу, або використати доступні матеріали, але навчання відбувається зі 100% віддачею. 

 

– А який формат оцінювання в програмі? 

– Оцінювання в ASU відрізняється від звичних оцінок в школі в нашій країні. За кожне завдання та урок виставляються бали від 15 до 100, залежить від складності завдання. 

Бали виставляються в відсотках та буквах (рівнях). Система така: A – 90-100%; B – 80-89%; C – 70-79%, D – 60-69; E – 60%; нижче 60% – це не атестація. Спочатку складно звикнути, але потім звикаєш і в такому форматі насправді дуже зрозуміло як саме виставляється оцінка, дуже наочно. 

 

– Чи багато займає часу навчання? Чи не заважає воно навчанню в українській школі? Вистачає часу на хобі та відпочинок? 

– Тут вся справа у плануванні та дотриманні графіку навчання. Сама програма побудована так, що навантаження розподіляється рівномірно. А далі, як і в будь-якому навчанні, все залежить від тебе самого. Головний принцип: не відкладати на потім. Це дуже тренує самодисципліну. Зараз, я вивчаю тільки один предмет із програми. Кожен учень може самостійно обирати, які предмети він хоче вивчати. Я обрала тільки базовий предмет, але він комплексний: англійська, література, історія. На тиждень я маю до 3 завдань. Мені, наприклад, достатньо всього 2-3 годин на тиждень для їх виконання. Це досить небагато та ані навчанню в КМДШ, ані хобі чи відпочинку не заважає. 

 

– Який вік учасників програми подвійного диплома? 

– Приєднатись до навчання можна починаючи з 7 класу і до 10-го. До речі, від цього залежить питання інтенсивності програми та, відповідно, навантаження. Тобто, є певна кількість обов’язкових предметів, які треба вивчити, чим раніше учень включається в програму, тим більше часу він має на вивчення цих предметів, тим менше навантаження. Відповідно, чим пізніше – тим за менший строк треба осягнути всю програму. Моя двоюрідна сестра, яка навчалась в 10 класі теж спробувала навчання в ASU торік, але інтенсивність занять та завдань була дуже щільна і вона відмовилась від цієї ідеї. Я приєдналась у 8 класі, тож маю більше часу і більш помірний, комфортний темп, який не заважає навчанню в українській школі. 

 

– Що найбільше подобається в програмі? 

– Мені дуже подобається можливість самостійно керувати своїм часом при опануванні програми. Один раз на тиждень відбуваються лекції в онлайн форматі, які тривають близько години. Ці лекції можна переглянути в записі. Адже, через війну, коли немає інтернету, світла, а іноді обстріли та повітряні тривоги, не завжди є можливість приєднатись в режимі live. Це все змушує вчитись швидко адаптуватись до змін і, головне, зміцнює в бажанні досягти мети. Навчатись дуже цікаво! Я вважаю, це дуже крутий досвід для розуміння, як відбувається навчання за кордоном, як ти будуєш свій таймінг, як досягаєш мети. 

 

– Анастасіє, які конкретні академічні задачі ви ставите перед собою в цій програмі? 

– В наступному семестрі я хочу підвищити свою оцінку з рівня B до рівня A. Враховуючи свою зайнятість в шкільному самоврядуванні КМДШ, мені знадобиться більш ретельне планування. А щодо планів після закінчення навчання, то я поки їх не конкретизувала до вибору ВНЗ чи спеціальності. В результаті навчання за програмою ASU я отримаю диплом абсолютно ідентичний тому, що отримують випускники американських шкіл. Тобто, я б могла вступити в закордонний коледж без додаткових підтверджень українського атестата. Або можу просто скористатись отриманими знаннями, високим рівнем англійської та продовжити навчання в українському ВНЗ. Одна із найголовніших речей, що дає програма подвійного диплома – вона розширює горизонти вибору. 

 

– Кому б Ви порадили програму подвійного диплома ASU? 

– Я б порадила цю програму для тих, хто хоче вільно володіти англійською, або для тих, хто хоче навчатися за кордоном. Звичайно у кожного своя мотивація, для мене – це основні. 

 

Також, програму подвійного диплома від Arizona state university прокоментувала мама Анастасії та генеральна директорка мережі приватних шкіл КМДШ пані Ліна Жигінас: 

 

– КМДШ завжди у пошуку цікавих програм для своїх учнів, партнерів та проєктів, які допомагають надати нашим дітям найширші можливості для розкриття потенціалу, отримати від освітнього процесу все і трохи більше. Саме тому, ретельно дослідивши всі умови та академічний рівень знань, які дає програма ASU, КМДШ стали партером програми подвійного диплома. 

Маючи понад 10 років досвіду в освітній сфері, зазначу, що зараз діти надзвичайно цілеспрямовані. Варто їм лише трохи допомогти, підтримати. Наприклад, зараз ми запускаємо програму літніх таборів Bradfield college by Oxford International від КМДШ. Це формат boarding-school для ефективного вивчення англійської мови та активного відпочинку на 2 тижні, які діти проведуть в Англії.  В наших школах ми и з великою повагою ставимось до ініціатив наших учнів. Ми допомагаємо їм здійснити вибір, але не нав’язуємо якісь «правильні» на нашу думку рішення. І, помічаємо, що чим більше відповідальності діти беруть на себе – тим більш усвідомлено вони підходять до питання освіти.  

 

Рік тому, наш світ змінився і наші діти дуже добре відчули це на собі. З одного боку він  виявився дуже великим та відкритим, багато хто виїхав за кордон, продовжив навчання там, адаптувався. А з іншого – маленьким. Адже, життя в евакуації чи в умовах війни, з вибором без вибору і не розумінням кінцевої мети – це надзвичайно складно. Тому, чим більші горизонти будуть відкриті нашим дітям – тим більше вони матимуть перспектив у майбутньому. 

 

Найбільшим моїм побоюванням був зависокий рівень навантаження. Моя донька має надзвичайно активну соціальну позицію, вона  гарно вчиться, бере учать в олімпіадах, є представницею учнівського самоврядування  і, як мама, я дуже переживала, що навчання в програмі забиратиме багато часу і сил. Але навчальна програма вибудована з розумінням того, що учень має ще вчитись в своїй школі, бере участь в різних проєктах, має хобі чи просто потребу у вільному часі на відпочинок. Програма подвійного диплома від Arizona state university дає моїй донці не лише академічні знання чи високий рівень англійської. Вона додає їй самостійність, знімає умовні бар’єри та впевненості в тому, що вона може навчатись в будь-якій країні світу й творити майбутнє своєї країни. 


If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

You may like it
More materials
Interesting from CISC without spam
Receive useful articles, news and event announcements
Your name *
Fill in error
E-mail *
Fill in error
Sign up

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: