How to introduce the children into art. Advice from CISC teacher

How to introduce the children into art. Advice from CISC teacher

«When people immerse into art they can discover new aspects, secrets and skills.»

Is it really worthwhile to have conversations on «sublime» topics with children? If you want the child to frall asleep quiuckly, then yes, it is. But if the parents think that the art should bear an educational function, then they have to act via art instead of just talking.

What is the correct way of doing it? Experience and practical advice shared by Natalia Lesiv, primary school teacher at CISC_Lviv, top category teacher who develops andd actively implements interactive methods into educational activity. Ms Natalia is sure that the art can make wonders and change a person for the better.

  1. WHy does a human need art?

The art is a prism through which we see the world and our place in it. The art develops personality, in particular, such qualities as imagination and creative approach to life. Through art we can comprehend the things that we are not able to experience in real life.

In the 50th years of the XX century Vasyl Sukhomlynskyj in his «Letters to my son» answered the people who saw the progress of humankind only in the exploration of space, success in eletronics and cybernetics. He claimed that if we don’t improve the education, we will find ourselves crying bitter tears with our  highly developed mathematics, electronics and space. And the main method of self-education  is beauty. The beauty in its wider understanding – art, music, cordial realtions with people. That’s why the art is vitally important factor in human development, it renewes and purifies us.

  1. How does the art influence the development of a child?

There are numerous researches, scientific works and books related to that topic. Among them, there is a book «Education through art» written by Herbert Reed. This amazing book was widely spread at the beginning of XX century. The author says that the art is an important means of education, that it influences morality, forms imagination, emotions and feelings, fine motor skills, critical thinking skills and creativity. The art fully shapes the personality.

There was also an interesting research in which the multi-coloured cards were shown closely to the newborn children, eventually changint the colour background. At the end of the experiment it was found that the children to whom such cards were shown developed much faster than those outside the experiment. That brings us to the conclusion that we can even stimulate the intellectual development via colour.

Pithagoras, for instance, cured people with colour, using sheets of fabrics with different colours. Thus, he discovered that there are three main colours to help people – red, blue and yellow. Red colour affects the person’s energy, blue – tranquility, yellow – movement.

  1. Як правильно знайомити дітей з мистецтвом?

Починати знайомити дитину з мистецтвом треба з раннього віку. Хочу привести приклад однієї чудової жінки, мистецтвознавця з Франції – Франсуази Барб-Галль.  Одна з її книг називається «Як розмовляти з дітьми про мистецтво», інша – «Як розмовляти з дітьми про мистецтво XX століття». Автор зазначає, що для того, щоб почати знайомити дитину з мистецтвом, потрібно самим не боятися бути дітьми. Найбільша наша помилка полягає у тому, що ми зовсім забули, як сприймали світ, коли були малими.

Автор книги пише, що кожна дитина має індивідуальне сприйняття мистецтва. І дуже часто діти ставлять запитання, на які ми не можемо дати академічну відповідь. Треба відчути це, дозволити собі самому ставити дитячі запитання та шукати на них відповіді.

Перші роки життя дітей є надзвичайно важливими, адже до семи років найбільше розвиваються нейронні зв’язки. І, звичайно, у цьому віці основним видом діяльності дитини є гра. Тому починаємо знайомитися з мистецтвом через гру. А пізніше вже спрацює логіка, яка все розкладе на свої місця.

Дуже важливо водити дітей в музеї, на виставки, організовувати цікаві події із спогляданням витворів мистецтва. І, що дуже важливо – не нав’язувати дитині власну думку. Просто спостерігати за тим, як малеча сприймає той чи інший витвір мистецтва.

При цьому треба пам’ятати, що не зі всіма видами мистецтва варто знайомити малих дітей. Тому тут важлива розсудливість та мудрість батьків.

  1. Чи завжди мистецтво приносить користь дитині?

Мистецтво, яке нас оточує, не може не приносити користь. Воно може впливати на нас на підсвідомому рівні. Чим відрізняються ліки від отрути? Відповідь очевидна – це доза. Ми ж знаємо, що деякі лікарські трави при неправильному дозування можуть бути небезпечними.

Так само і з мистецтвом. Зустріч з прекрасним діє на наш психічний стан дуже позитивно – вона знімає напругу, звільняє від тривоги, очищає, оздоровлює, допомагає вивільнити енергію, емоції. Це в тому випадку, коли дотримуєшся міри.

Італійські вчені встановили, що прекрасне не лише цілить, а й може бути небезпечним для психіки людини. Йде мова про так званий синдром Стендаля – це такий психічний розлад, який часто виникає у туристів у Флоренції, Римі та інших перенасичених шедеврами містах. Вперше описав цей синдром та його симптоми у XX столітті письменник Стендаль.

Пізніше вчені визначили, що причиною цього синдрому є передозування мистецтвом. Якщо спробувати на будь-якій виставці одразу оглянути всі шедеври мистецтва, то може і запаморочитися голова. Достатньо виділяти для музею 10-20 хвилин, аби знову хотіти повертатися туди.

  1. Відомо, що деякі Нобелівські лауреати у сфері точних наук раніше займалися музикою, театром, написанням художніх творів. Чи існує взаємозв’язок між пізнанням мистецтва та розвитком математичного мислення у дитини?

Звичайно, такий взаємозв’язок існує і він дуже міцний. Коли людина заглиблюється у мистецтво, то воно спрацьовує на розширення здібностей.

Відомий математик Середньовічної Європи Леонардо Пізанський (відомий як Фібоначчі) описав послідовність чисел, названу його іменем — послідовність Фібоначчі.

Ці числа могли залишитися лише у математиці, якби не одне «але». Вчені дослідили, що все у живому світі росте та розвивається у чіткій відповідності до числової послідовності Фібоначчі – розташування листочків на стеблі цикорію, насіння соняшнику, ДНК людини, ананас, соснові шишки, довжина хвоста ящірки. Цю закономірність використовують і у мистецтві – музиці, фотографії, архітектурі, ландшафтному дизайні тощо.

Мистецтво дозволяє вийти за певні рамки та бачити світ далеко за межами того, що ми звикли бачити. Тому, коли люди поринають у мистецтво, то можуть відкривати для себе нові грані, таємниці, таланти.

6. Could you give us some practical advice concerning integration of art with other disciplines. What practice is applied at CISC?

Our school , що ми проводимо дуже багато інтегрованих, білінгвальних та STEM-занять. Це дозволяє інтегрувати мистецтво у кожне заняття.

Навіть таблицю множення можна вивчати із задоволенням, використовуючи різні мистецькі «прийоми». Наприклад, написати з дітьми математичний вірш, накласти на нього мелодію та весело проспівувати. Така інтеграція математики та музики принесе набагато кращий результат, ніж звичайне вивчення таблиці множення.

Чому б на урок читання не запросити вчителя музики? Вірші, які ми вивчаємо, можна проспівувати, розбирати на ролі та розігрувати з дітьми.

Інколи на уроках я вмикаю дитячі пісні, роздаю дітлахам аркуші паперу та прошу намалювати власні емоції. Ті результати, які вони показують – це щось надзвичайне!

Мистецтво відіграє надзвичайно важливу роль у формуванні емоційного інтелекту та соціальної компетентності дитини. Тому так важливо інтегрувати мистецтво у вивчення усіх дисциплін. Це дуже продуктивно, і діти від таких занять завжди у захваті.

© КМДШ

*Photo: desktopwallpapers

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.