Київ
Як готуватися до тестів з англійської та чого чекають від абітурієнта в університетах?
05.03.20
777

Як готуватися до тестів з англійської та чого чекають від абітурієнта в університетах?

 «Якщо ти знаєш іноземну мову, у тебе є можливість спробувати різні світові стандарти та взяти участь у цікавих проектах».

Який ідеальний урок англійської мови?
Якою повинна бути підготовка я до олімпіад, конкурсів та тестів з англійської мови?
Чи є переваги у знанні іноземної мови? Ви здивуєтеся, як їх багато! 

Своїм успішним професійним досвідом ділиться викладач англійської мови у КМДШ_Київ, спеціаліст, яка займається підготовкою до складання міжнародних іспитів (IELTS, FCE, CAE, TOEFL), тренер психологічних та методологічних тренінгів – Олена Сагітова.

1.Чи важливо учням брати участь у мовних олімпіадах, складати міжнародні тести, наприклад, з англійської мови? Назвіть плюси участі школярів у таких змаганнях.

Олімпіади – чудове тестування ззовні. Зрозуміло, що  в школі діти теж отримують професійну оцінку. Але на олімпіадах вони ще й дивляться на інших учнів, їх перевіряють інші. По-друге, це можливість зрозуміти свої сильні та слабкі сторони. Адже після кожної олімпіади чи конкурсу ми аналізуємо результати.

У КМДШ наприкінці кожного семестру учні складають підсумкові контрольні у форматі міжнародних іспитів. Це дуже хороша практика, адже існують міжнародні вимоги до кожного з рівнів англійської мови, і про це треба пам’ятати. Тому ми часто перевіряємо, наскільки відповідаємо цим вимогам.

2. Якою повинна бути підготовка учня до олімпіади, конкурсу чи дебатів з англійської мови?

У КМДШ в поняття підготовки до різних змагань, олімпіад, тестів з англійської мови входить:
– контрольні, що адаптовані під формат цих іспитів/олімпіад;
– під час занять вчитель постійно звертає увагу, щоб вживалася академічна лексика. Таким чином діти розуміють різницю між рівнями знання англійської мови.
– коли учні йдуть на олімпіади, я завжди озвучую, за що ставлять бали, якими завданнями можна підвищити свій бал. Тому що можна написати все красиво, правильно і просто, але, якщо немає жодної ідіоми, немає жодної цитати, відповідно бал буде нижчим.

3. Нещодавно учні КМДШ_Київ взяли участь у Міжнародному дебатному турнірі Dnipro open з англійської мови та вибороли золото та срібло. Розкажіть детальніше про підготовку, мету, та специфіку дебатів.

КМДШ – Школа, яка вчить думати! Дебати – дуже яскравий приклад критичного мислення. А взагалі – це міжнародний формат ігор. Наскільки я знаю, в Америці він входить у шкільну програму. Є формат ціннісних дебатів Карла Поппера та Всесвітній формат шкільних дебатів (старша школа).

Головна мета – оволодіння учнями навичок переконливої аргументації та набуття досвіду участі в дискусії. Все відбувається англійською мовою. Кожна команда готова розглядати проблему з протилежних позицій, вчиться враховувати різні погляди та інтереси, що сприяють глибокому розумінню теми та вмінню працювати з інформацією.

Беруть участь команди по три людини. Наприклад, тема дебатів «Дівчатка та хлопчики повинні вчитися в різних школах». Одна команда доводить, що саме так і повинно бути, друга – категорично ні.

Перше, з чим зіштовхуються діти в цій ситуації – вони мають довести правильність сторони, з якою зовсім не погоджуються. Наприклад, вони на 100% впевнені, що хлопчики та дівчатка повинні вчитися в одній школі, а їм потрібно довести зворотнє. І ось перша проблема: «Як я можу доводити те, у що абсолютно не вірю». Тут намагаєшся їм показати,  що коли ви зможете одне і те ж питання розглянути під різними кутами, в майбутньому вам легше буде переконати будь-яку людину, тому що наперед будете знати можливі контраргументи.

У дебатах немає таких понять як правильно/неправильно. Успіх залежить від того, які у тебе є знання та навички в певній галузі. Тільки спираючись на них, ти реально можеш довести ту чи іншу позицію.

Дебати багато чому вчать: риториці, критичному мисленню, вмінню правильно ставити питання, взаємодії у команді. Для того щоб знайти докази до аргументів, потрібно бути дуже освіченим, багато читати та мати великий багаж знань у різних галузях. У процесі дискусії не можна говорити «взагалі», «а ось моя бабуся вчилася з дівчатками окремо…». Тільки статистика, чіткі числа та факти.

Наші діти спробували брати участь у дебатах англійською мовою, їм реально сподобалося, і ми дуже цьому раді. Тому намагаємося більше їх залучати у цей процес.

4. Знання з англійської мови дають людині конкурентні переваги на ринку праці. Які ще переваги Ви можете назвати?

Ми постійно демонструємо дітям переваги знання мови, наприклад, на білінгвальних або інтегрованих уроках є можливість побачити, як навчають математиці, біології, хімії за кордоном, як по-іншому ставлять запитання до завдань та оформлюють задачу.

Ось, наприклад, ми вивчали сонети Шекспіра в оригіналі, а потім аналізували переклад. Всі як один сказали: «Оригінал кращий!» Або на уроці хімії, коли діти пройшли тему «Переробка нафти», вони пояснювали цей матеріал англійською та  виконували завдання з тестів Британії (GCSE). Діти помітили, що тести більш направлені на практичну частину, завдання більше пов’язані з конкретними ситуаціями.

Знаючи мову, можна читати книги в оригіналі, дивитися фільми, спілкуватися на різні теми з цікавими людьми, розширювати свій світогляд. Вже у травні цього року до нас приїжджає Міжнародна організація  «World Scholar’s Cup». Знову ж таки, будуть перевіряти не знання, а дебатні навички, як ти пишеш есе, quiz з різних предметів. Головна умова – конкурс буде проводитись англійською мовою. Тобто, якщо ти знаєш іноземну мову, у тебе є можливість спробувати різні світові стандарти та взяти участь у цікавих проектах, конкурсах, змаганнях.

Також нас запрошують поїхати в Нідерланди, на захід, де буде багато молоді з усієї Європи. Там буде проходити цілий тиждень дебатів, ігор. Це неймовірний досвід.

5. Є діти, яким важко дається вивчення англійської мови, в той час, як з математики найкращі результати. Яким повинен бути підхід до таких дітей, як зацікавити, допомогти систематизувати вивчення іноземних мов?

Вірю, що талановиті всі. Просто комусь треба більше попрацювати над математикою, а комусь над англійською мовою. Наприклад, тим, хто любить математику, ми подаємо англійську граматику за допомогою формул. Впевнена, що треба просто пошукати саме той метод, який комфортний і зрозумілий певній людині.

6. На вашу думку, як повинен проходити ідеальний урок з англійської мови, наприклад, у семикласників?

Улітку до нас у школу приїжджала директор Apple International School у Дубаї Пранджала Дутта Дас та розповідала про різні види уроків: good, very good and exceptional.

Вона виділила такі етапи гарного уроку:
– учитель намагається дізнатися, що дітям уже відомо про тему уроку;
– учитель дає матеріал. Діти порівнюють та самостійно роблять висновки. Так набагато швидше запам’ятовується матеріал;
– практична частина;
– аналіз. Наприкінці ОБОВ’ЯЗКОВО потрібно запитати: «Чи дізналися ви щось нове? Що саме?» Коли дитина бачить, що за 45 хвилин вона не просто була на уроці, а отримала нові знання, доклала зусиль, це неймовірно мотивує працювати далі. Намагаємось втілювати такі методики на заняттях у КМДШ.

7. На чому потрібно особливо акцентувати увагу учня в період підготовки його до ЗНО з англійської мови?

Практика! Практика! Практика! Та постійний аналіз. Не вистачило лексики? Значить, тренуємо лексику. Були помилки у завданнях з читання? Знаходимо нові стратегії опрацювання тексту. Тобто ми практикуємо та обов’язково аналізуємо.

Коли аналізуєш, то наступного разу знаходиш новий спосіб «як правильно». Комусь зручніше працювати з текстом частинами, хтось спочатку швидко переглядає матеріал, а потім розбирає на складові.

Тому практика та аналіз – найкращі методи підготовки до різних змагань, тестів та олімпіад.

8. Як бути конкурентоздатними при вступі до українських чи міжнародних ВНЗ?

Кожен університет, особливо закордонний, має певний набір вимог до абітурієнта.  При вступі у закордонні виші потрібно показати не тільки відмінні знання, чудові результати тестів, важливо ще й продемонструвати, як ти волонтериш; наскільки ти готовий допомагати суспільству, який ти лідер, відповідальна людина; чи маєш емпатію до інших дітей; наскільки успішно можеш реалізовувати проекти. Зазвичай, це все треба підтвердити певними і конкретними прикладами з особистого життя.

Мова – це інструмент, за допомогою якого ми можемо демонструвати ці приклади, освоювати нові сфери життя, спілкуватися з цікавими людьми, брати участь у різних міжнародних проектах, розвиватися.

Тому у КМДШ максимально інтегруємо вивчення англійської мови та інших іноземних мов з різними дисциплінами, з цікавими проектами; беремо участь у Міжнародних дебатах, закордонних таборах, складаємо міжнародні тести. Іноземні мови – обов’язковий інструмент нашого активного шкільного життя.

© КМДШ


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: