Як готуватися до тестів з англійської та чого чекають від абітурієнта в міжнародних університетах?

Як готуватися до тестів з англійської та чого чекають від абітурієнта в міжнародних університетах?

«Якщо ти знаєш іноземну мову, у тебе є можливість спробувати різні світові стандарти та взяти участь у цікавих проектах».

✓Який ідеальний урок англійської?
✓Як правильно готуватися до олімпіад, конкурсів та тестів?
✓Чи є переваги у знанні іноземної мови? Ви здивуєтеся, як їх багато! 😊
✓Хочете вступити до іноземного вишу? На що потрібно звернути увагу.

Своїм успішним професійним досвідом ділиться викладач англійської мови у КМДШ_Київ, спеціаліст, яка займається підготовкою до складання міжнародних іспитів (IELTS, FCE, CAE, TOEFL), тренер психологічних та методологічних тренінгів – Олена Сагітова.

  1. Чи важливо учням брати участь у мовних олімпіадах? Назвіть плюси участі школярів у таких змаганнях.

Олімпіади – чудове тестування ззовні. Зрозуміло, що  в школі діти теж отримують професійну оцінку. Але на олімпіадах вони ще й дивляться на інших учнів, їх перевіряють інші. По-друге, це можливість зрозуміти свої сильні та слабкі сторони. Адже після кожної олімпіади чи конкурсу ми аналізуємо результати.

У КМДШ наприкінці кожного семестру учні складають підсумкові контрольні у форматі міжнародних іспитів. Це дуже хороша практика, адже існують міжнародні вимоги до кожного з рівнів англійської, і про це треба пам’ятати. Тому ми часто перевіряємо, наскільки відповідаємо цим вимогам.

  1. Якою повинна бути підготовка учня до олімпіади, конкурсу чи дебатів з англійської мови?

У КМДШ в поняття підготовки входить:
– контрольні, що адаптовані під формат цих іспитів/олімпіад;
– під час занять вчитель постійно звертає увагу, щоб вживалася академічна лексика. Таким чином діти розуміють різницю між рівнями знання англійської.
– коли учні йдуть на олімпіади, я завжди озвучую, за що ставлять бали, якими завданнями можна підвищити свій бал. Тому що можна написати все красиво, правильно і просто, але, якщо немає жодної ідіоми, немає жодної цитати, відповідно бал буде нижчим.

  1. Нещодавно учні КМДШ_Київ брали участь у Всеукраїнському дебатному турнірі з англійської мови та посіли призові місця. Розкажіть детальніше про мету та специфіку дебатів.

КМДШ – Школа, яка вчить думати! Дебати – дуже яскравий приклад критичного мислення. А взагалі – це міжнародний формат ігор. Наскільки я знаю, в Америці він входить у шкільну програму. Є формат ціннісних дебатів Карла Поппера та Всесвітній формат шкільних дебатів (старша школа).

Головна мета – оволодіння учнями навичок переконливої аргументації та набуття досвіду участі в дискусії. Кожна команда готова розглядати проблему з протилежних позицій, вчиться враховувати різні погляди та інтереси, що сприяють глибокому розумінню теми та вмінню працювати з інформацією.

Беруть участь команди по три людини. Наприклад, тема дебатів «Дівчатка та хлопчики повинні вчитися в різних школах». Одна команда доводить, що саме так і повинно бути, друга – категорично ні.

Перше, з чим зіштовхуються діти в цій ситуації – вони мають довести правильність сторони, з якою зовсім не погоджуються. Наприклад,  вони на 100% впевнені, що хлопчики та дівчатка повинні вчитися в одній школі, а їм потрібно довести зворотнє. І ось перша проблема: «Як я можу доводити те, у що абсолютно не вірю». Тут намагаєшся їм показати,  що коли ви зможете одне і те ж питання розглянути під різними кутами, в майбутньому вам легше буде переконати будь-яку людину, тому що наперед будете знати можливі контраргументи.

У дебатах немає таких понять як правильно/неправильно. Успіх залежить від того, які у тебе є знання та навички в певній галузі. Тільки спираючись на них, ти реально можеш довести ту чи іншу позицію.

Дебати багато чому вчать: риториці, критичному мисленню, вмінню правильно ставити питання, взаємодії у команді. Для того щоб знайти докази до аргументів, потрібно бути дуже освіченим, багато читати та мати великий багаж знань у різних галузях. У процесі дискусії не можна говорити «взагалі», «а ось моя бабуся вчилася з дівчатками окремо…». Тільки статистика, чіткі числа та факти.

Наші діти спробували брати участь у дебатах, їм реально сподобалося, і ми дуже цьому раді. Тому намагаємося більше їх залучати у цей процес. Наприклад, у березні ми взяли участь у Всеукраїнському дебатному турнірі для учнів середніх шкіл у Дніпрі. Троє наших дебатерів увійшли в топ дев’ятку кращих спікерів і запрошені до Вишеградської дебатної академії у Словаччині, що проходитиме влітку, там братимуть участь представники 6 країн!

  1. Знання з англійської мови дають людині конкурентні переваги на ринку праці. Які ще переваги Ви можете назвати?

Ми постійно демонструємо дітям переваги знання мови, наприклад, на білінгвальних або інтегрованих уроках є можливість побачити, як навчають математиці, біології, хімії за кордоном, як по-іншому ставлять запитання до завдань та оформлюють задачу.

Ось, наприклад, ми вивчали сонети Шекспіра в оригіналі, а потім аналізували переклад. Всі як один сказали: «Оригінал кращий!» Або на уроці хімії, коли діти пройшли тему «Переробка нафти», вони пояснювали цей матеріал англійською та  виконували завдання з тестів Британії (GCSE). Діти помітили, що тести більш направлені на практичну частину, завдання більше пов’язані з конкретними ситуаціями.

Знаючи мову, можна читати книги в оригіналі, дивитися фільми, спілкуватися на різні теми з цікавими людьми, розширювати свій світогляд. Вже у травні цього року до нас приїжджає Міжнародна організація  «World Scholar’s Cup». Знову ж таки, будуть перевіряти не знання, а дебатні навички, як ти пишеш есе, quiz з різних предметів. Головна умова – мова проведення  цього конкурсу – англійська. Тобто, якщо ти знаєш іноземну мову, у тебе є можливість спробувати різні світові стандарти та взяти участь у цікавих проектах.

Також нас запрошують поїхати в Нідерланди, на захід, де буде багато молоді з усієї Європи. Там буде проходити цілий тиждень дебатів, ігор. Це неймовірний досвід.

  1. Є діти, яким важко дається вивчення англійської мови, в той час, як з математики найкращі результати. Яким повинен бути підхід до таких дітей, як зацікавити, допомогти систематизувати вивчення іноземних мов?

Вірю, що талановиті всі. Просто комусь треба більше попрацювати над математикою, а комусь над англійською. Наприклад, тим, хто любить математику, ми подаємо англійську граматику за допомогою формул. Впевнена, що треба просто пошукати саме той метод, який комфортний і зрозумілий певній людині.

  1. На вашу думку, як повинен проходити ідеальний урок з англійської мови, наприклад, у семикласників?

Улітку до нас у школу приїжджала директор Apple International School у Дубаї Пранджала Дутта Дас та розповідала про різні види уроків: good, very good and exceptional.

Вона виділила такі етапи гарного уроку:
– учитель намагається дізнатися, що дітям уже відомо про тему уроку;
– учитель дає матеріал. Діти порівнюють та самостійно роблять висновки. Так набагато швидше запам’ятовується матеріал;
– практична частина;
– аналіз. Наприкінці ОБОВ’ЯЗКОВО потрібно запитати: «Чи дізналися ви щось нове? Що саме?» Коли дитина бачить, що за 45 хвилин вона не просто була на уроці, а отримала нові знання, доклала зусиль, це неймовірно мотивує працювати далі. Намагаємось втілювати такі методики на заняттях у КМДШ.

  1. На чому потрібно особливо акцентувати увагу учня в період підготовки його до ЗНО з англійської мови?

Практика! Практика! Практика! Та постійний аналіз. Не вистачило лексики? Значить, тренуємо лексику. Були помилки у завданнях з читання? Знаходимо нові стратегії опрацювання тексту. Тобто ми практикуємо та обов’язково аналізуємо.

Коли аналізуєш, то наступного разу знаходиш новий спосіб «як правильно». Комусь зручніше працювати з текстом частинами, хтось спочатку швидко переглядає матеріал, а потім розбирає на складові.

Тому практика та аналіз – найкращі методи.

  1. Як бути конкурентоздатними при вступі до українських чи міжнародних ВНЗ?

Кожен університет, особливо закордонний, має певний набір вимог до абітурієнта.  При вступі у закордонні виші потрібно показати не тільки відмінні знання, важливо ще й продемонструвати, як ти волонтериш; наскільки ти готовий допомагати суспільству, який ти лідер, відповідальна людина; чи маєш емпатію до інших дітей; наскільки успішно можеш реалізовувати проекти. Зазвичай, це все треба підтвердити певними і конкретними прикладами з особистого життя.

Мова – це інструмент, за допомогою якого ми можемо демонструвати ці приклади, освоювати нові сфери життя, спілкуватися з цікавими людьми, брати участь у різних міжнародних проектах, розвиватися.

Тому у КМДШ максимально інтегруємо вивчення іноземних мов з різними дисциплінами, з цікавими проектами; беремо участь у Міжнародних дебатах, закордонних таборах. Іноземні мови – обов’язковий інструмент нашого активного шкільного життя.

© КМДШ

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.