Київ

Відповіді на запитання

Початкова школа КМДШ має власні навчальні програми, їхня особливість полягає в тому, що вони спираються на досвід КМДШ (учнівський і вчительський), а водночас гарантують виконання Державного стандарту початкової освіти, даючи більше, ніж типова освітня програма.

Наша програма – інтегрована, тобто, виконуючи завдання на окремих уроках, учень має можливість розвивати одночасно математичні, мовні, природничі, громадянські, соціальні, технологічні та мистецькі вміння й поглиблювати знання зі звичних предметів і з конкретних тем. Схожу інтеграцію практикує більшість країн, які мають досягнення в освіті, зокрема віднедавна інтегрований підхід намагається впроваджувати НУШ. Інтеграція у початковій школі корисна, бо учні, як показують міжнародні дослідження, можуть краще оперувати знаннями тільки в тому разі, коли їх подавати цілісно, моделюючи реальне життя, де переплетені завдання з мови, математики, природознавства тощо. Наша ж інтеграція – особливо ефективна, бо вона про реальні життєві потреби школярів КМДШ, їхні зацікавлення, їхнє життя.

Інтегровані теми в КМДШ називаються хвилями, а процес такого інтегрованого навчання – «хвильовим зануренням». У КМДШ визначено 9 хвиль, які змінюються щомісяця: «Ми мандруємо», «Україна», «Магія слова», «Мистецтво», «Стартапи і винаходи», «Космос», «Еволюція», «Екосмарт», «Агенти змін». Ці теми наскрізні для учнів 1-4 класів, тобто всі учні початкової школи живуть «однією хвилею», що уможливлює реалізацію міжшкільних проєктів, але розгортаються ці хвилі по-різному, відповідно до очікуваних результатів навчання та вікових особливостей учнів відповідного класу.

Кожне хвильове занурення, як і належить, має свій процес розгортання. Кульмінаційною точкою «хвильового занурення» є публічний захист навчальних проєктів – індивідуальних чи командних. Тобто, окрім предметних умінь та знань, учні навчаються співпрацювати, взаємодіяти в команді, виступати публічно, захищати свою позицію, переконувати інших, презентувати себе і слухати. Чи ж не важливі ці вміння для щоденного життя?

Учні кожного класу, відповідно до хвилі, працюють із робочими зошитами. Ці зошити змінюються щомісяця, відповідно до теми, нерідко вони містять сюрпризи, і часто учні вже не можуть дочекатися, коли одержать новий зошит. А ще школярам приємно бачити на обкладинці автором зошита свою улюблену вчительку.

 

 

Вам, мабуть, відомо, що особливістю КМДШ є проєктне навчання.

І це невипадково, бо методика проєктів – одна із найуспішніших, аби продемонструвати учням, як застосовувати знання у щоденному житті та розвинути важливі компетентності – предметні та життєві.

Учні 5-9 класів КМДШ звично працюють проєктним методом у рамках усіх предметів упродовж навчального року. Однак є тривалі навчальні та наукові проєкти, реалізація яких охоплює майже два місяці, а учні докладають особливі зусилля, щоб продемонструвати свої проєктні здобутки. Саме такі проєкти в КМДШ називають проєктними зануреннями.

Теми проєктів учні обирають самі на «Ярмарку проєктів», відповідно до власних зацікавлень. Організовують такі «ярмарки» вчителі-предметники.

Упродовж вересня-жовтня діти усіх класів з’ясовують, що таке проєкти, як їх планувати й реалізовувати, у чому полягає особливість проєктного мислення. Проєктами учнів керують наукові керівники – вчителі кафедр. Зазвичай кожні два місяці змінюються теми проєктів: жовтень-листопад – суспільно-гуманітарні; грудень-січень – проєкти кафедри розвитку, лютий-березень – STEM-проєкти, квітень-травень – проєкти кафедри іноземних мов.

Особливості проєктних занурень:

  • «проєктні занурення» – це навчальні проєкти, які посилюють навчальні програми обов’язкових шкільних предметів, дають можливість учням дізнатися більше з гуманітарних, природничих дисциплін чи «предметів розвитку» за обраною темою, мислити науково, вчитися цікаво і практично.
  • на «проєктні занурення» визначений спеціальний час у розкладі (поза предметом), і такі проєктні заняття є обов’язковими для учнів. Зазвичай час на підготовку проєктів виділений 7-8-м уроком, щоб вчителі-предметники мали змогу працювати з учнями у малих групах.
  • за проєкти науковий керівник виставляє із предмета в журнал оцінку, яка прирівнюється за вагою до тематичної й істотно впливає на семестрову оцінку. Якщо проєкт інтегрований, оцінок може бути кілька з різних предметів. Це мотивує учнів поглиблено працювати над своїми проєктами і ділитися здобутими результатами.
  • кожне «проєктне занурення» закінчується захистом, де учні демонструють конкретні результати своєї роботи, а ще те, як вони розвинули проєктне мислення, вміння працювати з інформацією, критично оцінювати її, взаємодіяти в командні, презентувати свої результати – важливі компетентності, потрібні для «творців світу».

 

«Що у самоврядуванні такого, що ми відтворюємо його в кожній школі? Основне, на мою думку – учні відкривають для себе більшу свободу впливати та розуміти складний навколишній світ. Людська природа, особливо в своєму становленні, потребує свободи і відчуття впливу на своє життя. А величина твоєї свободи прямо залежна від величини твоєї відповідальності.

Переймаючи на себе відповідальність за різної величини процеси, учні розширюють простір для самостійної реалізації власної вільної думки. А це значить, що самоврядування вчить вирішувати маленькі, але величини всього відомого Всесвіту проблеми, і бути щасливим від досягнень як індивідуальних, так і різнобарвно-групових.» – Станіслав Білий, керівник формаційної програми мережі КМДШ

Школи мережі прагнуть залучати до проєктів дітей, показати, що саме від учнів може надходити ініціатива, що діти можуть впливати на певні процеси. Школярі  – не пасивні спостерігачі того, як триває життя школи, а творці, ті, хто наповнює це життя. Діти створюють круті проєкти, генерують безліч ідей їх реалізації. А адміністрації шкіл завжди підтримують активність та ініціативність, адже у кожній КМДШ-школі ми формуємо впевнених особистостей, які здатні приймати самостійні рішення на основі цінностей та творити своє майбутнє та майбутнє своєї країни.

Якими проєктами учнівського самоврядування вже пишаємося

  • Минулої зими ми подарували свято не тільки учням КМДШ, а й літнім людям, дітям із дитячого будинку та багатодітним сім’ям, також збирали теплі речі для людей, які не мають власних домівок. Молодша школа робила подаруночки та організувала ярмарок для збору коштів у притулок для тварин «Happy Paw».
  • Організували «Велесовий бал» для учнів середньої школи, на якому провели конкурси найкращого костюму та креативного гарбуза; обрали Короля та Королеву балу.
  • До Дня радіо, телебачення та зв’язку України створили Instagram сторінку, на якій висвітлюємо повсякденне життя нашої шкільної родини: івенти, топ рекомендації, цікаві stories, флешмоби.
  • Відвідали «Форум шкільного самоврядування в рамках марафону «Творимо себе — творимо Україну», організатором якого є Українська Академія Лідерства.
  • До Дня пам’яті жертв Голодомору Міністри з командами готували для молодших колег майстерки відповідно до віку учнів: школярі створювали колоски та квіти, а потім ці поробки помістили на карту України.

За посиланням детальна інформація про те, як вдалося зробити самоврядування в КМДШ-школах ефективним, структурним та найголовніше — перетворити його на круту ініціативу, до якої прагне долучитися кожен наш школяр.

Чи знаєте Ви, що таке «блакитний океан» і чому він важливий для бізнесу? Навіщо нам інноваційне мислення і як його практикувати у щоденному житті? У чому суть дизайну мислення і як розробити інноваційний продукт у будь-якій сфері? Як створити стартап і просунути свій бізнес-проєкт? Як позиціонувати себе і свій проєкт? Щоб навчитися усього цього, не потрібно спеціально записуватися на коштовні тренінги. Цих та інших важливих речей навчають старшокласників КМДШ у рамках «професійних занурень».

Професійні занурення – це можливість для старшокласників поглибити свої знання і вміння із тих галузей, які виходять за рамки типової освітньої програми середньої школи, і здобути дієвий досвід за напрямами «Менеджмент», «Комунікації» та «ІТ-технології».

Учні КМДШ навчаються за спеціально укладеними програмами тренінговими і проєктними методами, тобто практично, під керівництвом досвідчених тренерів. Наприклад, серед партнерів школи у Києві є Вища школа Media&Production «1+1», працівники якого проводять заняття для старшокласників. Авторами програми й одночасно тренерами за напрямом «Менеджмент» і «Комунікації» для КМДШ_Львів є викладачі TechStartup School.

Навчання в рамках професійних занурень є обов’язковими для всіх учнів 10-11-х класів. У разі виконання всіх вимог навчальної програми учні одержують сертифікати.

Зрозуміло, що навчання в рамках «професійного занурення» вимагатиме від учнів додаткових зусиль. Але ж і результати навчання будуть варті того, щоб працювати більше: практичні вміння і компетентності, які знадобляться кожній людині, яка прагне самореалізації та успіху незалежно від того, яку професію та обере.

Більше про профорієнтацію у статті. 

Поняття «безпека» розповсюджується на багато різноманітних явищ. Безпечним може бути не лише середовище, а спілкування, пересування, психологічний клімат, умови праці, інформаційний простір.

Але безпека – це не тільки відсутність потенційних загроз. Поняття «безпечна школа» включає в себе дії, направлені на створення сприятливих умов навчального процесу.

  • Як мама, я дуже хвилююся, щоб безпека моєї дитини дотримувалася також у Інтернет-просторі. Що для цього робить школа?
  • Припустимо, що в приміщенні, де навчається моя дитина, виникла пожежа. Чи має школа алгоритм дій в даному випадку?
  • У дитини болить голова або піднялася температура. Як школа допомагає вирішити питання?

Та інші запитання, що часто хвилюють батьків, ми детально висвітлюємо в статті за посиланням.

Ми усвідомлюємо, що майбутнє залежить від дій кожної людини вже сьогодні. І сучасна молодь згодом зіштовхнеться із викликами, які можна вирішити лише за допомогою ефективної, глобальної, людської співпраці та інновацій. Ейнштейн якось сказав: «Жодна проблема ніколи не була вирішена на тому самому рівні свідомості, на якому вона створюється». 

Тому в школі важливо створювати та розширювати різноманітні можливості для дітей. В основі навчання у мережі КМДШ закладена концепція Empowerment – надання сил кожному для особистого розвитку та зростання, відповідне ставлення та розширення можливостей.   Мета шкіл КМДШ полягає не лише в тому, щоб надати якісні знання та показати учню, як ними можна користуватися в житті, для нашої школи ще й важливо створити такі умови, в яких учень зможе розвиватися та формуватися як гармонійна особистість, яка вміє приймати рішення на основі цінностей та творити своє майбутнє.  

Empowerment у КМДШ реалізується через:

  • Учнівське самоврядування: в школах КМДШ є учнівські спільноти, Президенти та парламенти. Учні зацікавлені в тому, щоб брати активну участь у шкільному житті, організовувати культурно-розвиткові події, брати участь в благодійних проєктах, розвивати еко-свідомість наших шкіл.   
  •  Вибір студій за двома напрямками: емоційно-інтелектуальний або спортивний. 
  •  Реалізацію проєктів: школярі самі обирають тему, працюють в командах, роблять дослідження даної теми через призму декількох навчальних предметів, вчаться презентувати власні ідеї, деякі проєкти навіть реалізовують в позашкільному житті.  

Читати більше про empowerment у КМДШ та на які досягнення, окрім навчання, наших учнів заряджає школа.

КМДШ – школа, де цінують кожну дитину і створюють можливості для найповнішого розкриття її талантів і здібностей. Тому ми гарантуємо кожному учневі індивідуальний підхід.

Що передбачає індивідуальний підхід у КМДШ?

  • Індивідуальний супровід з боку тьютора/ ментора і спостереження за кожною дитиною, підтримка учнів.
  • Врахування індивідуальних особливостей дитини та стилю навчання, способів сприйняття нового матеріалу.
  • Навчання у відповідному темпі через поділ на групи і забезпечення різнорівневими навчальними матеріалами (напр. на англ. мові).
  • Індивідуально-групові консультації в разі, якщо дитина потребує підтримки.
  • Відстеження індивідуального поступу через SchoolPass.
  • Груповий супровід у рамках занять «Інтро», «Рефлексія», «Я – особистість».

 

Як це відбувається практично?

  • Учитель, тьютор / ментор спостерігають за кожною дитиною у класі і поза ним, вивчають її індивідуальні особливості, особисті характеристики та риси характеру, плекаючи цінності і компетентності, важливі для життя.
  • Учитель, працюючи на уроці, враховує, що кожна дитина має індивідуальний стиль навчання, тому підбирає диференційовані завдання, пропонує навчальний матеріал не тільки для аудіо-учнів чи учнів-«візуалів», а й для «кінестетиків», практикує кооперативне навчання, яке теж допомагає учням бути постійно задіяним на уроці, а не чекати довго «своєї черги».
  • Деякі предмети в КМДШ викладають у малих групах відповідно до темпу дітей сприймати новий матеріал. Зокрема, за таким критерієм здійснюється розподіл учнів на групи англійської мови. Кожна група одержує відповідні навчальні матеріали за рівнем.
  • Якщо дитина тривалий час пропустила навчання, вона може звернутися за допомогою до вчителя або ж тьютора/ ментора і попросити організувати індивідуальну консультацію. Окрім того, у початкових класах та у 5 класі індивідуально-групові консультації передбачені в розкладі.
  • Упродовж навчального року тьютори і ментори фіксують результати своїх спостережень за дитиною і діляться ними з батьками наприкінці кожного семестру у SchoolPass. Так само, наприкінці кожного семестру, вчителі не тільки виставляють оцінки за семестр, а й надають зворотню інформацію батькам про досягнення, успіхи учнів у рамках конкретного предмета. Усі документи про індивідуальні особливості дитини, її досягнення суворо конфіденційні.
  • Учні разом із тьюторами/ менторами вчаться окреслювати власні цілі (навчальні і життєві), планувати та аналізувати їх виконання на окремих заняттях: «Інтро» (на початку тижня), «Рефлексія» (наприкінці тижня). Окрім того, щотижня в рамках формаційного заняття «Я – особистість» учні вивчають важливі речі про себе (практична психологія).

З 2019 року, спільно з громадським рухом Олександра Педана JuniorZ, КМДШ впровадила в навчальний процес чотири нових види спорту, які націлені на активну залученість всіх учасників гри: флорбол, петанк, фризбі та регбі 5. Викладачы школи КМДШ пройшли професійне навчання щодо впровадження цих чотирьох модулів.

  • Петанком можуть займатися діти, як з підготовчою, так і зі спеціальною групою здоров’я, адже фізичне навантаження на організм є досить помірним.
  • Флорбол, фризбі та регбі 5 гендерно рівні й кожна з цих ігор дає досить високе навантаження та швидкий темп. А на результат має працювати вся команда.

Серед мережі шкіл КМДШ впроваджені змагання з флорболу. Динамічність, швидкість, непередбачуваність спортивного результату формує характер, навчає командній співпраці, дає якісний фізичний та емоційний заряд, зміцнює здоров’я. А ще в КМДШ інтегруємо спорт із вивченням інших дисциплін, наприклад, математикою, робототехнікою. Це дає змогу поєднати процес фізичного розвитку з інтелектуальним.

Навіть на перервах та прогулянках наші школярі з тьюторами охоче грають у різноманітні ігри. Взимку учні середньої школи брали участь у проєкті «Індивідуальна програма здоров’я», де упродовж місяця дотримувалися здорового способу життя, розробили власний режим дня, сну, харчування та занять спортом.

У сучасному світі на уроках спорту важливо відстежувати поступ дитини не за нормативами, а за рівнем власного розвитку та виховувати в учнів внутрішню мотивацію до занять.

 

Виконання домашніх завдань – не найприємніша річ для учнів. Особливо, коли дитина повертається додому після повноцінного «робочого дня», а її ще чекає кількагодинне напружене навчання. Це з одного боку. А з іншого, важко навчити вільно розмовляти англійською, якщо учні не поповнюватимуть свій словниковий запас, зокрема і вдома (дивлячись фільми, читаючи книжки, але й запам’ятовуючи нові слова). Чи як встигнути прочитати за урок великий художній твір у рамках навчальної програми, якби не домашнє завдання, зокрема на літо?

Тому домашні завдання в КМДШ є, однак їх обсяг суттєво обмежений, бо більшість завдань учні встигають виконувати на уроках, на заняттях із самопідготовки. Для учнів 1-2 класів їх практично немає, учні 3-4 класів мають завдання, але в мінімальних обсягах, з якими вони можуть впоратися під час 1-1,5 годин самопідготовки. Виняток – «сімейні» завдання, які вчителі пропонують виконувати учням разом із батьками, щоб уможливити цікаве спілкування в сім’ї: наприклад, придумати новий рецепт млинців і випробувати його в рамках хвильового занурення «Стартапи. Винаходи», проаналізувати можливості економії електроенергії за домашнім лічильником тощо.

До речі, у КМДШ тьютори і ментори допомагають батькам відстежувати, як їхні діти виконують домашні завдання.

Із 5 класу обсяг завдань збільшується, однак переважно учні, які працюють у високому і середньому темпі, здатні їх виконати ще у школі.

У 10-11 класах, коли учні готуються до вступу в університети, обсяг самостійної роботи, яку визначають учителі КМДШ, суттєво збільшується. Однак із цим зростає і рівень відповідальності учнів за результати цієї роботи.

Зрештою, однією із переваг домашніх завдань є те, що вони навчають дітей працьовитості, відповідальності і самостійності.

 

«Створюючи умови для формування цілісної особистості учня та з метою отримання дієвого досвіду в школі, важливо охопити якомога більше сфер життя. Адже школа як освітня інституція не може бути відокремлена від світу та суспільства. Тому так важливо, щоб ще в школі дитина була включена  в життя своєї спільноти: родини та друзів, школи, мікрорайону, міста, або країни. Це можливо зокрема через волонтерство та участь у соціальних ініціативах. Таким чином учні розвивають емпатію, проєктне мислення та далекоглядність.» – Олександра Брашовецька, керівниця освітніх партнерств мережі шкіл КМДШ

Саме тому життя КМДШ пронизане соціальними активностями:

  • Наприклад, сортуючи сміття у школі, учні розуміють, що таким чином піклуються про своє майбутнє та майбутнє планети.
  • Допомагаючи дітям в дитячих будинках – школярі розуміють, що таким чином піклуються про тих, хто цього дуже потребує.
  • Захищаючи проєкт, в якому потрібно здійснити збір даних про споживання електроенергії, моніторити способи генерації електроенергії, дослідити поняття «зелена енергетика», порахувати, наскільки вигідніше застосовувати зелені технології – учні розуміють, що ці знання обов’язково використають в житті на користь своєї країни.

Детально про благодійність та соціальні активності у школі у статті за посиланням.

Є декілька причин, чому школярі із задоволенням поспішають до шкільного кафе. Коли смачно, дуже смачно та ще й цікаво!

Адже процес харчування – це не тільки про прийом їжі, це ще й про організацію, якість, швидкість, естетику. Розповідаємо, як організований процес харчування у школах КМДШ та чому кожен обід для наших школярів – це свято.

  • КМДШ_Голосіїв:

Головна мета школи полягає в тому, щоб кожен мав достатньо знань, досвіду, впевненості та приймав рішення на основі цінностей для того, щоб робити власний вибір та творити своє майбутнє

Саме тому в КМДШ створене середовище, у якому дитині цікаво відкривати світ: навчальний процес побудований таким чином, щоби стимулювати пізнавальну діяльність кожного учня; щоб школярі працювали в командах, отримували не готові відповіді на запитання, а мали можливість досліджувати певні теми та формувати власні висновки. Віримо, що якщо учень сам ставить запитання: «А що буде далі?» – а вчитель направляє його, ставить відкриті завдання, використовуючи ті чи інші форми й методи навчальної діяльності, це мотивує дитину вчитися не тільки в рамках школи, але й протягом усього життя.

Викладання англійської мови в КМДШ відбувається за комунікативною методикою, починаючи з 0/1 класів. Заняття проходять 5 разів на тиждень (по одному уроку в день) в усіх класах. За академічним стандартом викладання уроків у старшій школі відбувається парами, тобто по два заняття в один день. Носій мови долучається до вчителя англійської мови для проведення спільного заняття з розвитку усного мовлення.

Один раз на тиждень учні 5-7 класів мають “STREAM курс” англійською мовою. Школярі вивчають додаткові теми з різних предметів, виконують досліди, створюють та захищають проєкти. Особлива увага приділяється вивченню математики англійською мовою.

У школі відбувається систематичне проведення білінгвальних та інтегрованих уроків, кейс-днів, хвильових занурень, захистів проєктів, тематичних свят.

Учні 8-11 класів також мають додаткове заняття з англійської мови у вигляді дебатного клубу. Учні старшої школи постійно беруть участь у різних міських і міжнародних конкурсах та олімпіадах.

Навчання англійської мови відбувається за сучасними навчальними комплексами видавництв Pearson, Macmillan, Cambridge, National Geographic із комбінуванням додаткових підручників для відпрацювання завдань та підготовки учнів до складання міжнародних іспитів.

Іспити

По завершенню 1-го та 2-го семестру всі учні школи складають іспити за чотирма основними мовними видами діяльності (Writing, Reading, Listening, Speaking із залученням нейтівів) у форматі Cambridge Exams.

На початку та по завершенню кожного навчального року учні пишуть Placement Tests, за результатами якого відбувається формування мовних груп, тобто рівнів. Це означає, що система вивчення іноземної мови в КМДШ є рівневою.

Статистика КМДШ

За програмою МОН профільного рівня по завершенню 11-го класу випускники школи мають знати англійську мову на рівні В2. На кінець 11-го класу рівень учнів КМДШ з англійської мови тільки починається від В2. Більшість одинадцятикласників мають підтверджені дипломи рівня С1, міжнародні сертифікати IELTS, TOEFL.

STEM-освіта є основою для підготовки фахівців у галузі високих технологій. Саме тому розвиток STEM-напрямків має вирішальне значення для розвитку суспільства.

Що таке STEM

Це напрям в освіті, використовуючи який, у навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент із застосуванням інноваційних технологій.
Наука+сучасні технології=прогресивне технологічне суспільство

Мета STEM-напрямку в школі полягає у формуванні в учнів навичок XXI століття та підготовці школярів до професій майбутнього.
Цей напрямок можна освоїти лише через проєктну діяльність та через можливість вивчати нове на практиці.

STEM – це особливий підхід до освіти, що ґрунтується на взаємозв’язку всіх дисциплін. Адже, вивчаючи навколишній світ, ми не говоримо: це фізика, це хімія, а це – математика. Тому що світ комплексний, усі явища та процеси мають логічний взаємозв’язок. Завдання школи – навчити дітей помічати його, шукати креативні рішення, швидко навчатися новому.

Орієнтовна схема занять виглядає так:
1. Основи 3D технологій.
2. Ознайомлення з інструментарієм програмного засобу 3D Builder. Розробка простих 3D моделей.
3. Вивчення додаткових функцій програмного засобу 3D Builder. Розробка 3D моделей.
4. Дизайн 3D об’єктів. 3D дизайн елементів конструктора Lego.
5. Робота з бібліотекою 3D моделей програмного засобу 3D Builder.
6. Основи роботи в середовищі TinkerCad. Створення 3D моделей.
7. Основи роботи з програмними засобами-слайсерами та 3D принтером.

Учні дізнаються, як пов’язані абстрактні наукові теорії та факти з реальним життям. Діти навчаються аналізувати проблеми, працювати спільно в команді, знаходити унікальні рішення та здійснювати нові відкриття кожен урок.

Також учні створюють роботів за певною тематикою, наприклад:

  • марсоходи, прибульці, моделі Землі до теми проєкту «Open space»;
  • розвідні мости, швидкісні боліди до теми «Techno»;
  • вітрова електростанція, симулятор землетрусу, робот-прибиральник до екопроєкту тощо.

КМДШ має візію щодо компетентностей учня, які формуються в школі. Формаційна програма покликана сприяти виникненню та розвитку визначених компетентностей – адаптивність, Helicopter View, критичне, позитивне та проєктне мислення, емпатія, комунікативність, креативність.

Програма складається з:

  • Регулярних занять «Я – особистість», які проводить тьютор/ментор, психолог;
  • Групових проєктів (зокрема, волонтерство);
  • Формаційного курсу (занять із внутрішніми та зовнішніми експертами);
  • Індивідуальних бесід тьютора/ментора з учнем (з метою особистісного розвитку);
  • Спецкурсів згідно інтересів та здібностей учнів (у старшій школі);
  • Студій, що обираються відповідно до класу/потреб учнів.

Спортивний вибір: Футбол+волейбол, Кросфіт (фітнес), Сучасна хореографія.
Емоційно-академічний вибір: Творча студія (хендейд, графіті, скетч), Акторсько-музична студія, ІТ (програмування), Медіа (блогерство, фото, відео), Start up, STEM.
Індивідуально-групові (українська мова + математика), самопідготовка.

Елементи формаційної програми також інтегруються в шкільні предмети.

У центрі уваги психолога КМДШ – учень. Уся діяльність психолога КМДШ спрямована на забезпечення психічного здоров’я учня, тобто такого стану благополуччя особистості, який сприяє реалізації її здібностей, продуктивній навчальній діяльності, психоемоційному та соціальному розвитку. Психологічний супровід реалізується через консультування учнів, тьюторів/менторів, вчителів, батьків, корекційних занять для учнів, просвітницької діяльності.

Тьюторсько-менторський супровід здійснюється з метою підтримки якісного освітнього процесу, ціннісного середовища та принципів взаємодії школи, розвитку компетентностей учнів та емоційної підтримки школярів.

Реалізується через:

  • групову та індивідуальну взаємодію з учнями (бесіди, заняття «Я-особистість», проєкти класу, поїздки, організація навчального простору тощо);
  • взаємодію з педагогами (бесіди з метою напрацювання спільних рішень щодо підвищення ефективності навчання);
  • взаємодію з батьками (інформування батьків про життя класу через визначенні канали комунікації;
  • бесіди з батьками учня з метою інформування і для напрацювання спільних рішень;
  • організація батьківських зустрічей класу тощо).

Політика безпеки та захисту особистості, або Антибулінгова політика – це документ, що регулює поведінкову стратегію всіх, хто перебуває на території КМДШ і спостерігає насильницьку поведінку або сам потерпає від неї.

– З документом ознайомлені всі, без винятку, працівники КМДШ.
– На початку кожного навчального року для працівників організоване навчання, аби активізувати знання Політики та вміння ними користуватись.
– Щороку у вересні для учнів КМДШ проводяться заняття із тренуванням навичок говорити про те, що не подобається; зупиняти насилля щодо іншого; звертатись по допомогу до дорослого тощо.

Як вирішуються конфлікти.
Один із приципів взаємодії КМДШ – «КМДШ – територія друзів». Він тісно пов’язаний із такою цінністю КМДШ як повага. Ми вчимося та заохочуємо до уважного ставлення, емпатії та ненасильницького спілкування. Відповідно конфлікти вирішуємо, з’ясовуючи потреби один одного та шукаючи способи їх задовільнити із врахуванням інтересів кожної сторони.

Читати статтю про антибулінгову політику та протидію булінгу в КМДШ за посиланням. 

ПІДГОТОВЧИЙ КЛАС

Освітньо-формаційна програма підготовчого класу передбачає навчальні заняття, які готують дитину до школи («Солодке читання, «Я вчуся писати», «Цікава математика», англійська мова, «Лего»); обов’язкові гуртки-студії з ліплення, шахів, творчої майстерні, хореографії, айкідо та ін. Окрім цього, діти вчитимуться розуміти себе на заняттях «Я – особистість», «Я здоровий і щасливий», реалізовувати дослідницькі й мистецькі проєкти. А ще – мріяти і фантазувати під час щоденних прогулянок і вільної гри.

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

Учні початкових класів навчаються за унікальною методикою «хвильових занурень», що допомагають активізувати пізнання дитини й побачити світ цілісно. Учні проводять експерименти на «Калейдоскопі наук», розмовляють англійською та другою іноземною на вибір (з третього класу), реалізовують дослідницькі й мистецькі проєкти, мають заняття з логіки, шахів, робототехніки, фінансової грамотності, творчої майстерні, хореографії, айкідо та ін.

Учні мають змогу навчатися в рамках студії «Я – мандрівник». Навіть звичні заняття відбуваються за допомогою нетрадиційних методів edutainment та storytelling.

СЕРЕДНЯ ШКОЛА

В основі освітньо-формаційної програми КМДШ для 5-9 класів – проєктні занурення, що мають на меті розвивати проєктне мислення учнів на кожному предметі. Учні поглиблено вивчають англійську, зокрема, через діяльнісний підхід у рамках обов’язкових предметів STREAM, англомовного дебатного клубу, розмовного клубу з носієм мови.

Завдяки інноваційним методам та збільшенню годин на українську мову та математику учні мають можливість розвивати відповідні компетентності. У післяобідній час школярі обирають гуртки-студії (відповідно до потреб), навчаються визначати цілі й рефлексувати, вибудовуючи власну освітню траєкторію.

У старшій школі КМДШ дає можливість підготуватися до складання ЗНО/вступу до університетів. Старшокласники мають пари, у десятому класі концентруються на реалізації навчальних програм за 10-11 клас, а в одинадцятому – посилено працюють у малих групах над підготовкою до вступу.

Учні поглиблено вивчають англійську мову за сучасними міжнародними методиками, збільшено кількість навчальних годин на математику. У рамках освітньо-формаційної програми школярі мають на вибір профорієнтаційні спецкурси з проєктного менеджменту, програмування, підприємництва, онлайн-комунікацій та ін. за напрямами: «Технології», «Менеджмент», «Комунікації».

Діти вивчають англійську мову з першого класу. Починаючи з третього класу кожна дитина має можливість вивчати французьку, німецьку або іспанську (м.Київ) як другу іноземну мову.

Креативність у рамках КМДШ має на меті сформувати в учня уміння мислити нестандартно, здатність до знаходження й постановки проблеми; можливість генерувати велику кількість ідей; гнучкість – здатність до продукування різноманітних ідей; оригінальність – здатність відповідати на виклики нестандартно; здатність удосконалювати об’єкт, додаючи деталі; здатність розв’язувати проблеми, тобто здатність до аналізу та синтезу.

Вчитель здійснює супровід учнів, дає певні рекомендації, спонукає їх до творчої діяльності. Першочерговим завданням є розвиток у школярів здібностей до самостійного формування нових знань, умінь, способів дій. Важливим чинником креативного навчання є ініціативність учнів. Водночас учень з об’єкта педагогічного впливу перетворюється на суб’єкта спілкування. Він відповідає за свою діяльність так само, як і вчитель за свою. Креативне навчання – це процес постійної співпраці вчителя та учня.

Навчальний процес організовується як співпраця людей, зацікавлених у спільній справі. Креативне навчання має характерну рису – навчальний процес зливається з життям, із рішенням реальних творчих завдань.

Маєте запитання?
Запитати
Замовити дзвінок
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Номер телефону *
Помилка заповнення
Ваше запитання
Помилка заповнення
Запитати
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
Номер телефону *
Помилка заповнення
Замовити
Дякуємо, що зацікавилися нашою школою.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: