«Хороший учитель – щасливий учитель». Інсайти Міжнародної освітньої конференції IDEC

«Хороший учитель – щасливий учитель». Інсайти Міжнародної освітньої конференції IDEC

20 країн-учасників, 25 топ-спікерів у сфері освіти, 300 закордонних та українських  проектів, 600 слухачів.

Вперше за 26 років Київ прийняв Міжнародну конференцію з демократичної освіти IDEC.

Команда КМДШ, як завжди, у центрі найсучасніших освітніх подій. Ми не тільки надихнулися новими інсайтами, а й переконалися, що вже давно рухаємося у правильному напрямку.

Два дні спілкувалися зі світовими освітніми експертами, розглядали кращі тенденції та досвід демократичних шкіл із багаторічною історією з різних країн.

Говорили про демократичну освіту, що будується на принципах:
• Кожна дитина унікальна та вільна особистість, яка будує власну траєкторію розвитку.
• Дитина має право вибору, за який несе відповідальність.
• Дитина – активний співавтор власного навчання та розвитку.
• Школа – спільний проект всіх учнів, вчителів та батьків, де панує рівність між дорослим і дитиною.
• Співпричетність дитини до оточуючого світу.

__

Пані міністр освіти України Лілія Гриневич запевнила, що зміни в освіті в інтересах дитини — невідворотні.

«Наша велика мета — це суспільство освіченого загалу, яке здатне критично мислити. Так, щоб у цьому суспільстві були щасливі люди, які зможуть реалізувати свій талант, не коштом інших, а спільно і разом з іншими».

___

З Дімою Зіцером, доктором педагогічних наук, який 25 років займається неформальною освітою, розбиралися, для чого дітям школа.

«Школа – це місце, де треба пізнати себе і пізнати світ. Іншої цілі, щоб ходити в школу, немає.»

  1. Найперше, що зустрічає дитину в класі – це атмосфера. Після оцінки середовища і факторів безпеки дитину підхоплює особистий інтерес та думки.
  2. Наступна стадія – «я». Розмова про мої потреби, мрії, враження, емоції з друзями. Я – це найважливіша і найприємніша у світі тема для розмови кожної людини будь-якого розміру. Дитина має зрозуміти і відчути, що тема уроку цікава саме їй. Адже отримані знання та інформацію діти приміряють до себе, на своє життя і досвід.
  3. Остання стадія уроку – прийняття. Дитина формує особисте ставлення до теми.

«Урок по-справжньому може бути цікавим лише в тому випадку, коли дитина розуміє, чим це цікаво саме їй, де вона це спостерігає на даний момент або ще побачить у своєму житті.»

___

Про роль впевненості говорили з Сергієм Даниловим, фахівцем у сфері нейробіології. Він переконує, що впевненість в собі може зіграти з нами в дивну гру, адже ми дуже чутливі до того, що про нас подумають інші люди. Чому?

В розмовах за чашкою кави 2/3 часу люди обговорюють інших, часто в негативному ракурсі. Якщо про це знати, то бажання сподобатися комусь втрачає свій сенс цілком.

Тому найголовніше завдання для людини – добре дослідити та пізнати себе. Саме це породжує таку необхідну сьогодні впевненість в собі.

___

Дуже важливу істину обговорювали з президентом Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки, доктором психологічних наук Паатою Амонашвілі. Виявляється, що хороший учитель = щасливий учитель.

«Щоб ваші діти були щасливими, спочатку набувайте в собі якості щасливої людини.»

___

Про нову роль педагога у школі та різні періоди розвитку підлітків розповіла Ірена Пранскевічюте, консультант з системних трансформацій, яка працює з школами та національними системами, є експертом в міжнародних дослідженнях Єврокомісії та OECD.

Пані Ірена закликає дорослих подумати, як перестати бути “стіною” для дітей і перетворитися на “двері”.

А ще експерт радить дорослим інколи дивится на себе очима дитини.

___

Також на конференції розглянули питання ненасильницької комунікації як невід’ємної складової сучасної школи і суспільства загалом.

Світ потребує ненасильницького формату спілкування, медіації, щоб припинити 62 військові конфлікти.

___

Надихаюча подія залишила слід в душі кожного учасника. 600 однодумців, які жадають змін у сфері освіти та готові їх впроваджувати – це круто!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.