Чого ми навчилися на Innovative Teachers’ Days 2019. Фестиваль для освітян у Києві

Чого ми навчилися на Innovative Teachers’ Days 2019. Фестиваль для освітян у Києві

200 освітян з 23 міст України, 30 майстер-класів з різних освітніх напрямів, 25 професійних спікерів. У КМДШ пройшов Всеукраїнський освітній фестиваль Innovative Teachers’ Days 2019 від Ocвітнього центру Insight.

В чому особливість заходу

На учасників чекало безліч практичних лайфхаків, яскравих презентацій, креативу, навчальних ігор, дискусій, творчості. Два дні вмістили у себе найкращий європейський та український досвід.

«Iнсайтом для вчителів, які відвідали фестиваль, стало те, що освіта переходить з позиції «дати знання» в розуміння «просвітити до відкриттів». Бо знання – це про пасив, а пошук – це про актив. Знання – це те, що вже кимось з‘ясовано, а усвідомлення – це те, що здобуває дитина сама. Знання -це «мати», а досвід – це «творити». Краще вчитися розуміти, ніж накопичувати знання.» – ділиться думками спікер фестивалю, вчитель початкових класів у КМДШ_Київ та громадська діячка Лідія Фісунова.

___

Надважливу тему підняла психолог, тьютор, спікер TEDxKyiv – Юлія Ліхоліт. Говорили про медіацію. Пані Юлія впевнена, що треба вчити дітей алгоритмам роботи в конфліктних ситуаціях. Повинні бути чіткі інструкції, які мають закарбуватися глибоко у свідомості. Дуже добре вивішувати інформаційні постери на стінах класу та час від часу проводити цікаві бесіди на подібні теми.

___

У які ігри грають історики? Розповів гостям вчитель КМДШ Гліб Капустін. Ще «урок» історії ніколи не був таким захопливим! Гості фестивалю переконалися, що ця дисципліна може стати найулюбленішою у дітей. Як? Наприклад, пан Гліб рекомендує використовувати на заняттях тематичні картинки або плакати та обігрувати їх різноманітними запитаннями та вікторинами. Чим більше – тим краще!

___

Наталія Модягіна (викладач STEM-напрямку у КМДШ) та Вікторія Конофольська (викладач інформатики у Ліцеї політики, економіки, права та іноземних мов) розповіли та показали, як можна гарно та креативно візуалізувати математику.

Наприклад, математичний калькулятор Desmos допомагає учням поєднати математичні концепції з конкретними, реальними формами і малюнками. У додатку і діаграми можна робити, і творчістю займатися. Також можна поділитися своїми роботами з усім світом.

___

Що таке курс «Калейдоскоп наук» у молодшій школі КМДШ розповіла вчитель вищої категорії КМДШ Ірина Лемесєва. Виявляється, вчитель-предметник старшої школи легко може знайти підхід та зацікавити найменших школярів хімічними процесами.

Так як пізнавальна діяльність притаманна всім дітям, перед вчителем постає завдання не відлякати хімією, а розвинути допитливість. Наприклад, в рамках курсу «Калейдоскоп наук» у КМДШ першачки знайомилися з дивовижним явищем на острові – виверженням вулкану. Для цього використали соду, миючий засіб, воду, барвник та оцет. Так цікаво можна вивчати хімію та інтегрувати її з іншими дисциплінами.

___

Вчитель логіки та математики в КМДШ_Київ, автор навчальних програм Сергій Миколаєнко вважає, що маючи бажання розвивати логічне мислення, ми не можемо обмежитися тільки однією дисципліною, наприклад, математикою. Адже більшість матеріалів, що можуть зустрітися, мають «математично-логічне» спрямування. Пан Сергій дав учасникам практичні інструменти інтеграції логіки з усім навчальним курсом молодшої школи.

Логіка та математика. Вирішуємо «грошові» задачі – навпроти кожної картинки з певною кількістю грошових купюр приклеюємо стікер з відповідною сумою; відновлюємо числову змійку, використовуючи підказки.

Логіка та українська мова. Розгадуємо зашифровані прислів’я та приказки за допомогою ребусів.

Пан Сергій впевнений, що успішна інтеграція включає в себе правильно підібрані матеріали та структурованість. Важливо використовувати на заняттях інтерактивні завдання (відео із загадками, ігри); постійно змінювати вид діяльності та типи задач; влаштовувати змагання; дати можливість дитині забрати свої роботи додому, щоб показати батькам.

Всі теми, що досліджували гості фестивалю разом із нашими спікерами:

  1. Інновації в початковій школі: хвильові занурення ,ТРВЗ, STEM-дослідження, розвиток креативного, логічного та філософського мислення.
  2. Інтеграція математики, історії та мистецтва, фізики та спорту, інформатики та робототехніки, дослідництво та вплив STREAM-освіти на вибір професії.
  3. Як знайти правильний підхід до дітей, де береться мотивація та з чого починати вибір майбутньої професії.
  4. Інклюзивна освіта – особливості навчання, проблеми в комунікації, ігри для включення.
  5. Розвиток вчителя: медіація, емоційна та медіаграмотність, фасилітація, ресурсовідновлення, навчання на помилках.
  6. Уроки з ефектом ВАУ, інноваційні та практичні інструменти сучасного вчителя, QR-коди, BYOD та індивідуальний путівник учня.

Завдяки фестивалю освітяни України дізналися як «вчити вчитися» цікаво та продуктивно. Саме на цьому принципі можна будувати професійне майбутнє країни. Дякуємо усім спікерам та гостям. До нових зустрічей!

Відеозвіт

Більше про Освітній центр

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.