Київ
КМДШ_story#12. Про виховання відповідальних громадян.
27.12.19
178

КМДШ_story#12. Про виховання відповідальних громадян.

Викладачка історії, курсів “Основи правознавства” та “Громадянська освіта” в КМДШ Львів Тетяна Шевчук – про особистий досвід та особливості виховання громадянської відповідальності у покоління Z.

Революція Гідності

З цією сторінкою історії нашої держави тісно переплітається моя історія…

Історією я захоплювалася ще зі школи. На п’ятому курсі навчання на історичному факультеті Донецького національного університету нам, студентам, запропонували спробувати себе у одній з найкращих шкіл міста, і водночас пройти педагогічну практику. Ця перша практика стала вирішальною для мене – я приєдналася до команди школи, занурилася у вчительську професію, і залишилася там аж на … 16 років, вчила дітей та вчилася разом із ними у Донецькому НВК №1. Паралельно з роботою у школі я почала цікавитися локальною історією, закінчила курси гідів.

У 2014 році в рідному місті стало небезпечно. Разом із подругою та колегою Златою Козінською ми брали участь у мітингах на підтримку цілісності, єдності нашої держави. Через те, що я викладала історію України, почала отримувати погрози, тому перед літом 2014 разом із малолітнім сином змушена була виїхати з Донецька.

Вибір нового міста проживання був усвідомленим – там точно мають бути люди близьких мені поглядів – ті, що люблять Україну. Я обрала Львів, і про це ніколи не пошкодувала, місто стало мені новою домівкою.

У 2014 році з валізою в руках і малою дитиною починати все наново непросто. Розпочала я з цікавої професії, також за спеціальністю, – гідівської справи. Закінчила курси екскурсоводів Львовом та Львівщиною та проводила екскурсії із зануренням у історичні події. Але думки повернутися у школу не полишала, тому брала участь у семінарах, тренінгах, з метою використання набутих знань у подальшому.

Краєзнавча студія

Моє захоплення красою й історією рідної країни та інших куточків світу намагаюся передати дітям.

У 2017 році я побачила оголошення про вакансію вчителя історії у КМДШ у Львові. Відправила резюме, пройшла співбесіду, стала членом крутої команди. Сьогодні, окрім історії, викладаю у КМДШ курси “Основи правознавства” та “Громадянська освіта”. Також розробила авторську програму й запропонувала учням брати участь у краєзнавчій студії.

Я із радістю ділюся з ними своєю любов’ю до міста, а результатом нашої спільної праці стала перемога Оленки Бабич, учениці 6 класу в загальноміському мистецько-краєзнавчому конкурсі “Львівське рондо” 2018-2019 н.р. у номінації “Юні дослідники міста Львова” з дослідницькою роботою на тему історії віл та вулиць Нового Львова (такою є назва історичного району, де розташована наша школа).

Через любов до локальної історії свого міста, регіону в учнів пробуджується або посилюється любов до країни, формується активна громадянська позиція.

Симуляційна гра Модель ООН

У КМДШ я маю радість працювати з неймовірними людьми: талановитими, працьовитими, небайдужими, готовими підтримати один одного. У цьому наша сила. Цією ідеєю – наша сила в єдності, в повазі один до одного, в любові до рідної землі, нашого коріння – я запалюю й своїх учнів. Як і мої колеги, діти неймовірні! Вони готові пізнавати нове, підтримують наші проєкти, стають партнерами у навчанні.

Так, наприклад, ми разом вчилися організовувати й проводити симуляційну гру “Модель ООН КМДШ”. В XIX ст. француз граф де Монталамбер сказав “Ви можете не займатися політикою, все одно політика займається вами.” Актуальність цього вислову для нас демонструє й сучасна історія України.

Зрозуміти причини й наслідки подій, усвідомити своє ставлення до них непросто дорослим, а дітям – тим більше.

Ми живемо в світі, де поширюється електронна демократія і хто, як не наші учні, покоління Z, формуватимуть наше майбутнє.

На уроках історії, правознавства, курсі «Громадянська освіта» я допомагаю дітям розібратися в непростому світі суспільно-політичних подій, стати активними учасниками процесу, а не пасивними спостерігачами. Ми розбираємо, що таке демократія, права людини, вибори, місцеве самоврядування, світ мас-медіа, особистість, ідентичність, Україна і світ.

Діти прагнуть самореалізуватися тут і зараз, вони готові співчувати та шукати компроміси. Саме тому із захопленням сприйняли ідею симуляційної гри “Модель ООН КМДШ”, шукали шляхи виходу з ситуацій, домовлялися про спільне бачення у вирішенні глобальних проблем – екологія, доступність освіти, права жінок та неповнолітніх.

Експерт, кандидат соціологічних наук і викладач Києво-Могилянської академії Вікторія Бондар стверджує: “покоління Z бажає внести зміни у світ. Вони вважають за краще мати роботу, яка приносить суспільству користь, і багато хто займається волонтерською діяльністю”.

Діти відкриті до нових знань, людей і активностей. Вони радо беруть участь у зустрічах з тими, хто розкриває перед ними своє бачення світу. Під час підготовки до симуляційної гри на студійних заняттях «Політологічного клубу» було безліч запитань, учасники ділилися інформацією, вчилися стисло й конкретно висловлювати свою позицію.

Цінно, що діти сприймають вчителя як партнера, старшого наставника. Ми вчимося один у одного, в тому числі бути небайдужими і відповідальними за наше спільне майбутнє.

Я з гордістю можу сказати – у нас вийшло! Анкетування показує, що “Моделі ООН КМДШ” далі бути.

Про цікавість молоді до важливих питань розвитку суспільства, глобальних проблем переконалася і на Форумі молодих політиків наприкінці листопада 2019р.

Що для тебе КМДШ?

КМДШ дає мені можливість творити. Я намагаюся перетворити кожен урок у спілкування про важливе. Про те, що минуле створило нас сьогоднішніх. А від нас залежить, якими будуть прийдешні покоління. Все має зв’язок, бо у всього є причини і наслідки, історія це яскраво ілюструє.

Мій предмет – про різноманіття і важливість кожного елементу в загальній картині світу. Намагаюся показати. як локальне пов’язане з глобальним, і завдяки цьому діти краще знатимуть і історію Львова в контексті світової історії.

Серйозно й з величезною повагою до учасників подій, важливих для нашого народу та історії, ставляться мої учні під час різних заходів. Приклад – цьогорічна зустріч, присвячена 6 річниці Революції гідності. Ми запросили учасників тих подій, вони спілкувалися з дітьми онлайн та на зустрічах, ділилися своїми історіями і знаходили активний відгук.

Охоче ділюся знаннями з колегами: взимку 2019 я готувала майстер-клас про використання аудіовізуальних джерел на уроках, радо знайомила канадських гостей з туристичними принадами Львова й області.

*КМДШStory – cерія життєвих історій про талановитих людей, що творять майбутнє разом з КМДШ. Більше цікавих історій про тих, хто працює поруч шукайте за хештегом #кмдшstory


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: