КМДШ_story#15. Мама-друг. Про довіру, демократичний підхід у вихованні та вибір школи для доньки-підлітка

КМДШ_story#15. Мама-друг. Про довіру, демократичний підхід у вихованні та вибір школи для доньки-підлітка

Дружба між мамою та дитиною – це не про вседозволеність. Це про довіру, повагу, відповідальне виконання сімейних домовленостей. Така думка мами нашої восьмикласниці Ані – пані Марії Кучеренко. На 100% підтримуємо.

Марія та Аня настільки хотіли вступити до КМДШ, що зважилися на сміливе рішення в своєму житті. Ця story про цілі та їх досягнення, правильну комунікацію в родині та довгий, але цікавий шлях до КМДШ.

Аня дуже відкрита та активна дівчинка. Є якісь секрети виховання та комунікації з вашими дітьми?

В нашій сім’ї постійно виховуємо в дітях здатність мати власну думку та критично мислити. Мені важливо, щоб мої діти знали, що вони неординарні, як і кожна людина.

У питаннях виховання я більш демократична. Наприклад, в 12 років Аня захотіла пофарбувати волосся у фіолетовий колір, і я була не проти. Тому що розуміла, що пофарбувавши сьогодні волосся у фіолетовий, через два роки вона повернеться до свого натурального кольору. Це просто тимчасове захоплення.

І ще, у нас з Анею є домовленість, що всі її сміливі ідеї ми обговорюємо: яка ціль, користь, ризики, наслідки. Тобто, спокійно бесідуємо на ці теми, уважно вислуховуємо один одного, шукаємо компроміси.

Я більше для Ані друг, вона мені довіряє, поважає мою думку, прислуховується до неї та знає, що не наштовхнеться на осудження. Звичайно, є речі, що мені не подобаються. Ми обговорюємо все, адже дружба – це не вседозволеність. Тому в нас в сім’ї є певні правила.

Такий підхід до виховання йде врозріз з нашими традиційними школами та їх підходами. Тому для мене, як для мами, важливо, щоб в школі в моїй дитині розгледіли особистість, унікальні таланти та допомогли їх розвинути.

Аня в КМДШ з 8 класу. Тобто, у вас є досвід вибору школи для дитини-підлітка. Наскільки різними були ваші запити при виборі школи у перший клас та у восьмий?

При вступі до першого класу критерії вибору школи були абсолютно інакші: поряд з домівкою та хороший перший вчитель.

Обрали для Ані державну школу, де навчався старший син і до 5 класу в доньки особливих проблем не було. Але й успіхів також не було. Пізніше стало зрозуміло, що Ані некомфортно в школі, і ми почали шукати інший навчальний заклад. Підбирали дуже довго.

Як відбувалися пошуки

Я їздила до різних приватних шкіл, спілкувалась зі своїми знайомими, але не бачила якоїсь різниці в підходах до навчання між деякими приватними школами та нашою державною.

І ось в минулому році ми дізналися про КМДШ. Я одразу поїхала на екскурсію, і школа справила на мене гарне враження. Я запропонувала Ані розглянути цей варіант, описала їй всі підходи до навчання.

Інтер’єр, екстер’єр, особливості побудови навчальних процесів – Ані сподобалося все. Тож вирішили вступати. Але, на жаль, з першого разу не вдалося, тому що знань після звичайної школи не було достатньо.

Ми настільки хотіли вступити саме в КМДШ, що прийняли досить сміливе рішення: 1,5 місяці не ходити до школи, а займатися з репетиторами. Аня дуже активно вчилася весь цей період, робила все, щоб підтягнути знання з дисциплін та скласти тестування. Результатом наполегливої праці став успішний вступ!

Ваш старший син навчався в Канаді. Чим відрізняється система освіти?

Так, ми маємо успішний досвід навчання за кордоном старшого сина. Канадська система освіти дуже якісна і влаштована таким чином, що 11 та 12 класи точково присвячені профорієнтації, підготовці дитини для подальшого навчання в дорослому житті. Тобто, дітям прививають необхідні навички, щоб вони і після школи мали мотивацію до розвитку. З досвіду я зрозуміла, що КМДШ зовсім близька до цієї системи, а можливо, навіть і краща.

Що для вас було важливо при виборі школи окрім академічних знань?

Окрім отримання знань, важливо, щоб дитина в школі розвивалася як особистість та формувалася людиною з великої літери.

Також я вважаю, що для кожної людини надзвичайно важливо мати стійку психіку. Я дуже задоволена, що в КМДШ створена атмосфера, де дитина відчуває себе комфортно, хоче йти до школи, донька мотивована вчитися, тут створені всі умови, щоб в учня не травмувалась психіка, тим більше, в такому непростому підлітковому віці.

Ще я завжди керуюся принципом, що у кожної людини повинен бути особистий простір, і в дитини в тому числі. Це базовий принцип для нашої родини. Я вважаю, що інколи корисно побути наодинці, подумати. Це також один з елементів саморозвитку. Я бачу, що в школі створюються для цього умови.

Як проходив період адаптації до школи, враховуючи, що це вже середня школа, діти-підлітки, зі сформованими характерами?

Аня дуже швидко та успішно стала «своєю» в новому колективі. Вже в перший день відмітила: «Мамо, таке враження, що я навчалась тут завжди.» Що стосується адаптації до навчальних процесів, то все також пройшло успішно, швидко, і я бачу прогрес.

Чи були у вас якісь побоювання

В мене були побоювання, що я намалювала собі занадто ідеалізовану картинку про КМДШ. Боялась, що з часом ось ці ілюзії щодо підходів, навчання, атмосфери розвіються. Але ні, у Ані покращились знання з багатьох предметів, вона кожен день ділиться зі мною якимись відкриттями, розповідає, як проходили заняття.

Стереотип, який нам нав’язували раніше, що є гуманітарії, а є математики зруйнований.

Я бачу успіхи в Ані і в точних науках – математиці, хімії. Приємно, що викладачі знаходять додатковий час для учнів, щоб підтягнути певні питання. В КМДШ правильно мотивують дітей.

Карантинний період – взагалі окрема історія. Я в захваті від результатів переналаштування школи на онлайн. Аня відмітила, що їй настільки подобається формат, що вона і не проти постійно так займатись.

Чи обговорюєте з донькою якісь робочі питання

Я займаюсь упакуванням продуктів харчування вакуумним та технологічним способом. У нас є технологічна виробнича компанія. Аня дуже багато про це знає, із задоволенням слухає мої лекції. Наприклад, їй дуже цікаві питання щодо переробки пластику. Аня знає, що в будь-який момент може до мене звернутися за професійною порадою, а я з радістю їй щось цікаве розповім. Ми ділимося знаннями між собою.

З вашого досвіду, які головні ознаки того, що треба змінювати школу?

Я вважаю, що ініціатива щодо зміни школи повинна надходити від дитини. Оцінки – це ще не показник, і сварити дитину за якісь відмітки неправильно. Треба зануритись глибше та проаналізувати, що зміниться від того, якщо я переведу дитину з однієї державної школи в іншу. Якщо в школі щось кардинально не влаштовує, то в таких випадках треба змінювати систему, тобто розглянути варіант хорошого приватного навчального закладу, з гарними підходами та можливостями.

*КМДШStory – cерія життєвих історій про талановитих людей, що творять майбутнє разом з КМДШ. Більше цікавих історій шукайте за хештегом #кмдшstory

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.