КМДШ_story#19. Про роль наукової діяльності в школі від кандидата економічних наук

КМДШ_story#19. Про роль наукової діяльності в школі від кандидата економічних наук

Всі знають вислів «Вік живи – вік навчайся». Але чи кожному під силу швидко навчатися новому та опанувати нові для себе напрямки? Виявляється, що кожному, якщо тренувати цю навичку з дитинства.

Про те, як допомогти дитині полюбити процес навчання та про важливість наукової діяльності у школі розповідає мама Михайла, п’ятикласника КМДШ, кандидат економічних наук – Ольга Макара.

Наукова діяльність у школі

Всі знають, що 2х2=4. Але для того, щоб дитина виросла не просто гвинтиком, а науковцем, вона має розуміти, чому саме така відповідь.

Діти не задовольняються готовими фактами, їм цікаво досліджувати різні варіанти розвитку подій.

Наукова діяльність – це дослідження. А дослідження означає, що треба проаналізувати якомога більше варіантів відповідей, запропонувати якомога більше гіпотез. Таким чином дитина розвивається як особистість, здобуває необхідні для дорослого життя навички.

Зараз на онлайні часто спостерігаю за навчанням сина. Бачу, як діти обмірковують певні питання, їм дають можливість висловити власну думку, запропонувати щось своє. Вважаю, що саме це дає дитині поштовх до наукової діяльності.

Навички та компетенції

Син зараз навчається в 5 класі, і я дуже сумую за хвильовими зануреннями, які відбувалися в молодшій школі. Учні повністю занурювались в певну тематику, а в кінці дослідження усі здобуті знання втілювали в проєкті, який захищали перед батьками.

Коли ми говоримо про навички та компетентності, то я вважаю, що завдяки хвильовим зануренням діти були дуже добре натреновані презентувати свою позицію, обґрунтувати її та захистити. Ось саме це є початком наукового шляху. Ти маєш обрати тему, заглибитися в неї і презентувати продукт. Звісно, я сумую за нашими хвилями, але діти перейшли до наступного етапу – проєктної діяльності в середній школі.

Наприклад

Нещодавно вони захищали проєкти онлайн. Учні абсолютно не були обмежені тематикою, могли обрати предмет, а в рамках предмету – тему. Син обрав мову і літературу (в цьому навчальному році вирішив, що саме ці дисципліни його улюблені) та презентував проєкт «Як стати письменником». Перед захистом направив свою презентацію вчителю для аналізу. Мені це нагадало роботу з курсовими в університеті.

Такий підхід – це вже підготовка до дорослого життя, коли ти відправляєш свою презентацію вчителю, а він дає певні рекомендації. Я вважаю, що для 5 класу це прорив.

Фінансова грамотність

Не можу не згадати фінансову грамотність в КМДШ. До речі, на онлайні я часто підслуховую ці заняття. Нещодавно діти аналізували, як великі компанії адаптувалися до карантинних умов, які волонтерські проєкти організували. Також діти отримали завдання: обрати певну компанію та запропонувати цікаві ідеї: що креативного може зробити організація в карантинний період та що нового запропонувати клієнту. Такий підхід ламає всі стереотипи та робить навчання цікавим. Тут і аналіз, і робота в команді, і творчість, і можливість висловити свою думку з певного питання. Я дуже задоволена підходами.

В КМДШ ми потрапили спонтанно. Був 2015, я ще не збиралася віддавати сина до школи, планували лише за рік. 27 серпня ми прийшли на День відкритих дверей, і залишилися. Це був перший перший клас в КМДШ. І по сьогоднішній день я щаслива.

*КМДШStory – cерія життєвих історій про талановитих людей, що творять майбутнє разом з КМДШ. Більше цікавих історій шукайте за хештегом #кмдшstory

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.