КМДШ_story#5. Як «піднімати гантелі» для мозку? Запитуємо у експерта

КМДШ_story#5. Як «піднімати гантелі» для мозку? Запитуємо у експерта

Кожна думка, яку висловлює Сергій Миколаєнко, вибудована на законах логіки. І не дивно! Маємо справу з професіоналом.

Розпитаємо нашого вчителя логіки, чи справді приймати логічні рішення – прерогатива людей з математичним складом розуму.

Чому освіта та чому КМДШ?

Протягом семи років я координував різноманітні соціальні проекти, які були спрямовані на захист прав дітей. Не раз мав змогу переконатися, що, якщо поруч з дитиною турботливі дорослі, які готові підтримати та спрямувати зацікавленість та потенціал дитини в правильне русло, обов’язково буде класний результат.  

З часом, змінивши соціальну сферу на «педагогічне поле», вирішив продовжити почату справу, підтримуючи підростаюче покоління.

А познайомившись з командою КМДШ, побачив їхню відкритість, щире бажання розвивати дітей, реальну турботу і переживання. Мені нічого іншого не залишалося, як разом з ними продовжувати створювати креативний навчальний простір, який просто затягує учнів у навчальний процес.

«Математичний склад розуму сприятиме засвоєнню логіки, а гуманітаріям буде важко, та й навіщо це їм потрібно» – міф чи реальність? 

Логіка наче м’яз, її постійно треба тренувати.

Математичний склад розуму, гуманітарний – у будь-якому випадку потрібно «піднімати гантелі» з інструментами для розвитку логічного мислення.

Не дивлячись на те, що слово «логіка» ми використовуємо повсякчас і воно нібито зрозуміле кожному, насправді логіка – це велика наука. Але якщо іменитими фізиками можуть бути не всі, то навчитися логічно мислити під силу кожному – і маленькому, і дорослому. Тому ствердження про те, що логіка наука для обраних – міф.

Великі про логіку     

Як писав відомий логік кінця ХІ століття, візантійський письменник, філософ, державний діяч Михайло Псьол: «Логіка – це мистецтво мистецтв та наука наук, яка вказує шлях до початку усіх методів».

А сам засновник цієї науки, Арістотель, говорив: «Логіка – це незвичайна наука, вона дозволяє кожному, хто нею оволодів, отримати певний метод дослідження будь-якої проблеми.»

До речі, цим методом дослідження свого часу вдало користувався герой Артура Конан Дойла – славетний Шерлок Холмс. Кого не захоплював стиль його мислення?

Прокачати логіку не можна зупинитись

Багато людей мислять логічно, не знаючи правил логіки. Так само, наприклад, як для падіння комусь або чомусь не обов’язково знати закони тяжіння.

Робити логічні висновки, вибудовувати причинно-наслідкові зв’язки та прогнози, продумувати кроки наперед можуть всі. А якщо це все ще й «прокачати» – буде неперевершений результат.

Логічні зв’язки можна прослідковувати в будь-якій сфері нашого життя. Чим якісніше ми це будемо робити, тим продуктивнішими та щасливішими будемо.

Тому починаємо тренувати логічне мислення змалечку.

Що стосується школи, то потрібно створити усі умови, щоб дитина могла розвивати навички логічного мислення. Причому, не тільки на заняттях логіки.

Як навчають логіці в КМДШ і який результат отримують діти?

Ми в КМДШ вже маємо повноцінну та цікаву програму, курс «Логіка» викладається у молодшій школі. Також виходимо за рамки однієї дисципліни та тренуємо логіку на багатьох інших заняттях.

Розвиваємо:

– увагу й кмітливість
– просторову уяву та зорове сприйняття
– довготривалість пам’яті
– критичне, креативне та аналітичне мислення
– винахідливість та кмітливість
– пізнавальну активність

Вчимося:

– досліджувати та аналізувати
– бачити проблему й знаходити шляхи її успішного розв’язання

Які додаткові матеріали використовуєте на уроках?

Паралельно з розробленим курсом, використовуємо різні матеріали «Планети Міркувань» Ольги Гісь, в якій структуровано відповідний матеріал, різноманітні віммельбухи та головоломки, в які з цікавістю занурюються як першокласники, так і старші школярі.

Практикуємо періодичну зміну видів діяльності – включаємо в урок різноманітні настільні ігри, що розвивають логічне мислення, використовуємо інтерактивні матеріали.

До того ж, навіть найскладніші логічні послідовності можна представити серією коротких пояснень тривалістю 10 хвилин. І, зрештою, за регулярних занять вони об’єднаються в свідомості учня в цілісну систему.

Періодично переглядаємо відібрані тематичні відео з різноманітних перевірених відеоресурсів.

Чи можете порадити щось батькам, адже розвивати логічне мислення потрібно і вдома

Звісно! За посиланням є ціла стаття на дану тему 😊
https://www.creativeschool.com.ua/logical_thinking/

У вас троє дітей. Як проводите з ними час та на що витрачаєте вільний, якщо такий буває?

Трішечки є. Двоє з моїх дітей – малеча, тому зранку виспатися неможливо, а ввечері – спробуй вкласти. Моє життя – це постійний рух.

Моїм дітям головне, щоб я був поруч якомога частіше. А місце, де я з ними буду – то вже на другому плані. Будь то поїздка до іншого міста чи просто похід в парк на ігровий майданчик – ми всі можливості використовуємо на повну –  спілкуємося, граємо, розважаємося. Вільні півхвилини, які інколи у мене з’являються, витрачаю на відпочинок. До речі, вистачає 😊

Улюблена життєва мудрість

У кожного є своя ціль, навіщо він на цій Землі. Тому швидше зрозумій, яка саме, і не витрачай життя даремно.
Не забувай про людей навколо – ти завжди можеш бути комусь підтримкою.

*КМДШStory – cерія життєвих історій про талановитих людей, що творять майбутнє разом з КМДШ. Більше цікавих історій про тих, хто працює поруч шукайте за хештегом #кмдшstory

 

*Фото: freepik, kino-teatr

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.