КМДШ_story#6. Як популяризувати читання за допомогою Youtube та практикувати mindfulness. Історія класної мами

КМДШ_story#6. Як популяризувати читання за допомогою Youtube та практикувати mindfulness. Історія класної мами

Класна мама КМДШ у Львові Світлана Свирид вже з дитинства мріяла стати вчителем. Випробовувала свої педагогічні нахили на ведмедиках та ляльках. А пізніше проявила себе як творча, ініціативна особистість та командний гравець.

За неповних два роки роботи в КМДШ Світлана легко та органічно об’єднала своїх учнів у дружню команду, завоювала їх любов та розкрилася як професійний педагог.

Розпитаймо нашу наймолодшу вчительку початкових класів про те, що її найбільше вражає, що допомагає та надихає у роботі.

Розкажи, що стало для тебе відкриттям, коли ти прийшла у КМДШ?

Перше, що мене вразило – це щирість та відкритість учнів – вони вільно спілкувались зі мною про те, що думають, що їх цікавить. Відкриттям стало звертання по імені – Світлано, а не Світлано Андріївно. Це не применшило рівень поваги між усіма, а додало відкритості у стосунках не лише вчитель-учень-тьютор, а й вчитель-директор, вчитель-батьки.

Що особливого у підходах до викладання, які ти використовуєш?

На мою думку, унікальністю є хвильові занурення. Вони допомагають дітям цілісно та завершено сприймати світ, віднайти зв’язки між тим, що ми вивчаємо та реальним життям.

Хвильові занурення – це цінність КМДШ.

Дуже важливо те, як вчитель може пов’язати кожну тему уроку з хвилею місяця, яка завжди торкається актуальних проблем сьогодення. І що найцікавіше – віднайти проблемні запитання, щоб діти змогли вирішити їх, застосувавши критичне мислення.

А ще інтегровані заняття! Це моя улюблена тема для розмов. Інтеграція – це передусім цілісне сприйняття теми, пов’язаність із життям. Навіть непоєднувані речі можна об’єднати таким чином, що все буде гармонійно, зрозуміло та практично.

Занурення у хвилю місяця – як це відбувається, як часто та на яких заняттях?

Хвиля – це тема, за якою живуть протягом місяця усі: вчителі, тьютори та учні, на кожному занятті чи гуртку.

Буває різне обрамлення хвилі в урок – інтеграція, додаткові завдання, проблемні запитання. Наприклад, коли вся школа жила хвилею «Я українець?», мій клас досліджував запорозьких козаків. На кожному уроці, чи це математика, чи українська мова, ми розв’язували, вирішували задачі та завдання, пов’язані із козаками. Діти шукали відповіді на запитання: на чому пересувались козаки по морю; як розпалити ватру із природніх матеріалів; досліджували одяг та зброю козаків. А проектом нашого класу було приготування козацького кулешу. Попередньо учні відвідали майстер-клас із приготування цієї страви, а на уроці математики ми розв’язували задачі для обчислення необхідної кількості інгредієнтів.

Чи не суперечить тема хвильового занурення державній програмі?

Аж ніяк не суперечить, а навпаки доповнює. Хвилі створені для того, щоб діти краще розуміли світ, який їх оточує.

Ти зініціювала крутий проект у своєму класі – відео-рецензії на книги. Розкажи, звідки така ідея?

Ідея виникла спонтанно. Я постійно намагалася популяризувати читання серед свого класу. Це було і читання під партою, і читацький щоденник, і читацьке дерево, різні квести, читацьке бінго… Після розмови з одним із моїх учнів я зрозуміла, що неабиякою популярністю серед дітей користуються блогери та їхні YouTube-канали.

В цей момент народилася ідея – створити власний канал та наповнювати його відео-рецензіями, які учні будуть створювати самостійно. Мені було важливо, щоб діти також захопилися цією ідеєю. Спрацювало! Ми спільно прийняли рішення робити корисні відео-рецензії, яких зараз на нашому YouTube каналі сім, але згодом буде набагато більше.

Метою такого проекту є мотивація учнів до читання, формування навички усвідомленого читання, розвиток комунікативних навичок, вміння зацікавити слухача.

Розкажи більше про практику mindfulness.

Уже другий рік зі своїми учнями практикую майндфулнес. Це практика із науково обґрунтованими методами роботи з дітьми молодшого шкільного віку, які сприяють розвитку уваги, мислення, емоційно-вольової сфери та соціального інтелекту.

Майндфулнес навчає дітей уважності та доброзичливості. За цей період уже видно результат – у дітей зміцнилась концентрація уваги, підвищилась стресостійкість, знизився рівень тривоги перед тестами чи контролями знань. Я і моя колега Оксана Сторонська, ділимося цими практиками з усіма вчителями початкової школи.

Ця практика захоплює учнів, емоційно залучає їх до процесу навчання, підтримує цікавість до пізнання.

Розкажи трішки про себе поза школою. Що тобі приносить задоволення?
Люблю ранкову каву…
Вечорами засиджуюсь над написанням картин.
Люблю переглядати хороші фільми, останній, який запам’ятався – «Перед класом» («Front of the class») та його меседж про те, що людина сама є творцем свого майбутнього.
*КМДШStory – cерія життєвих історій про талановитих людей, що творять майбутнє разом з КМДШ. Більше цікавих історій про тих, хто працює поруч шукайте за хештегом #кмдшstory

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.