Роль музики у вихованні особистості

Роль музики у вихованні особистості

«Музичне виховання – це не виховання музиканта, а, насамперед, виховання людини» В.А Сухомлинський.

Чому в Давній Греції музичному вихованню надавали такого великого значення та якого висновку дійшли вчені світового рівня щодо впливу музики на розвиток особистості.

Згадаймо з історії: як до музики ставився Конфуцій: «…Шкода, якщо музиці не надавали важливого виховного значення.» Адже в давні часи музикою виховували сильну та незалежну особистість.

В Давній Греції всі громадяни до 30 років повинні були навчатися співу та інструментальній музиці. В Спарті, Фівах та Афінах – ще й грати на авлосі та співати в хорі. А грецькі поети не читали свої вірші, а співали їх, акомпонуючи на струнних інструментах.

Мислитель та філософ Платон у своїх книгах надавав музиці головну роль при вихованні з юнака мужньої, доброчесної, врівноваженої людини та добросовісного громадянина. Арістотель стверджував, що музика повинна служити трьом цілям – вихованню, очищенню та інтелектуальному розвитку.

Що кажуть сучасні науковці

У 2008 році викладачі Сент-Ендрюського університету помітили, що діти, які займалися музикою протягом трьох років, перевершили своїх однолітків одразу з чотирьох показників: сприйняття інформації на слух, моторика, словниковий запас та логічне мислення.

Французькі вчені під керівництвом Емануеля Бігана, директора лабораторії з вивчення проблем розвитку при Університеті Бургундії, також провели дослід. Результати були опубліковані у книзі «Сприятливий вплив музики на мозок». Вчені довели, що немовля здатне запам’ятовувати музику ще в утробі матері. Ці мелодії дитина може розпізнати навіть через рік після народження.

Професор Біган впевнений, що «Музика створює в дитині макростимулятори мозкової активності, що сприяють кращому засвоєнню мови, читання, а пізніше – і навчанню.»

Музика – мистецтво прямого та сильного емоційного впливу на людину. Кожен зобов’язаний виховати в собі правильні музичні смаки, вміти не тільки слухати, але й розуміти музику.

В школах світового рівня все більше набирає популярності практика вивчення наук через мистецтво. Наприклад, в деяких школах Америки впроваджена техніка вивчення іноземних мов під легку музику. Завдяки цій методиці учні краще сприймають та запам’ятовують новий матеріал.

Деякі вчені та мислителі виявляли прямий зв’язок між музикою та точними науками. Відомий німецький математик Гольдбах писав: «Музика – це прояв прихованої математики». Піфагор вважав, що гармонія чисел аналогічна гармонії звуків і що обидва ці заняття упорядковують хаотичність мислення та доповнюють один одного.

Одним із підходів навчання в Креативній Міжнародній Дитячій Школі є інтегровані уроки – коли декілька предметів вивчаються у тісному взаємозв’язку та гармонії. З минулого року у КМДШ_Київ стартував новий, унікальний на території України навчальний курс, створений спеціально для учнів КМДШ. Трохи детальніше…

КУЛЬТУРНИЙ ПРОЕКТ

Освітня інституція «Культурний проект» розробила унікальний курс «Мистецтво, архітектура та філософія» для середніх та старших класів Креативної Міжнародної Дитячої Школи.

Робота з дітьми – один з пріоритетних напрямків діяльності Культурного проекту. Їх успішний досвід підтверджує, що мистецтво не просто сприяє формуванню різноманітних когнітивних навичок, а позитивно впливає на сприйняття світу та виховує глибокі почуття.

Один із напрямків курсу «Мистецтво, архітектура та філософія» – музика. Діти вивчають історію, жанри, музичні напрямки, ритми та створюють власнi твори за допомогою рiзних iнструментiв, власного тiла та голосу.

Особливість курсу полягає в тому, що він адаптований відповідно до віку дітей. Наприклад, у 5 класі діти знайомляться з музикою через зрозумілі для них музичні твори, дізнаються, як народжується музика, у 6 класі вивчають оперу та симфонію, 7 клас – сучасна музика та джаз, у 8 класі учні вже осмислюють свої музичні вподобання, формують критичне ставлення до музичного мистецтва, а в 9-10 класах повністю занурюються в історію класичної музики.

Cпільним для програм кожного року навчання є повторення етапів розвитку музики. Такий підхід сприяє формуванню в учнів загального бачення історії музики, інтелектуальному і духовному збагаченню.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.