Нічні конференції, консультації non-stop. Як КМДШ-команда перейшла на онлайн

Нічні конференції, консультації non-stop. Як КМДШ-команда перейшла на онлайн

Онлайн-навчання – це супер-можливість для розвитку. Так, ми вже не будемо іншими. Ми будемо сильнішими, гнучкішими, адаптивними, впевненішими.  А чи не це головні навички сучасної успішної людини? Саме час їх потренувати та показати чудовий приклад нашим дітям.

Сьогодні спілкуємося з нашими прекрасними директорками КМДШ-шкіл в різних містах України. Пані Ірина Якуніна, Лідія Фісунова та Мар’яна Дмитрів про перехід на онлайн, основні виклики та результати.

Як відбувалась онлайн-трансформація

Пані Ірина, Київ: Школа мала всього декілька днів для того, щоб підготуватися до формату онлайн-уроків.  Ми оперативно створили  на платформі Microsoft Teams предметні команди  учнів та вчителів. Поки формували команди,  вчителі активно проходили навчання щодо проведення онлайн-занять.

Пані Лідія, Київ: Якісна комунікація між колегами та абсолютна взаємопідтримка важливі в такі моменти. Через довгі бесіди з колегами й трансформативні прийоми ми рішуче прийняли новий челендж – дистанційну освіту.

«Це виклик, який цікаво прийняти» – фраза пані Лідії вже стала гаслом.

Пані Мар’яна, Львів: До речі, довелось докласти немало зусиль, щоб такі предмети, як Art Song, Творча майстерня, спортивні заняття теж проводилися онлайн.

Як команда сприйняла новий виклик

Пані Ірина: Приємно, що команда виявила повну готовність до цілодобової роботи. Нескінченна кількість ідей, пропозицій, лайфхаків – ми згуртувалися та на 100% сконцентрувались на новому важливому завданні – зберегти якість освітньо-формаційного процесу при переході на новий формат роботи. За короткий період часу ми пройшли своєрідний інтенсив, що позитивно вплинуло і на згуртованість команди.

П. Мар’яна: Також більшість вчителів мали перебороти внутрішній страх роботи перед камерою. Сьогодні вся команда почуває себе дуже впевнено.

Як будувалася комунікація з батьками

П. Ірина: Звісно, формат дистанційної освіти став викликом і для батьків. Ми розуміємо, що батькам зараз також непросто переналаштуватися, адже багатьом доводиться поєднувати роботу й виховання. Тому намагаємося підтримувати, надавати якісні консультації родинам. Це завдання, що потребує постійного включення. Чудово, що в КМДШ є академічний департамент, психологічна служба, які дуже допомогли з методичними рекомендаціями.

П. Мар’яна: Сьогодні основними каналами зв’язку з батьками у нас є електронний щоденник, електронне листування та закриті батьківські групи класів у соціальній мережі Facebook. За допомогою цих інструментів ми надаємо вичерпну інформацію про те, що відбувається, як працюємо, що змінюємо у навчальному процесі. А також, звичайно, відповідаємо на запити батьків.

Канікули. Чи були вони у викладачів?

П. Лідія: Як для команди, так і для управлінців весняні канікули цього року пройшли в новому форматі. Нам довелося запустити рестарт і його планування, та знайти баланс для збереження ресурсу й оптимізму. За горнятком кави поза екранами  моніторів ми займалися не прогнозуваннями, а мобілізацією процесів, які витікають із поточних задач. Тому постановка нових завдань, підтримка й адаптація команди до перетворень, зміна діяльнісних підходів в освіті –  стали основними для нас у фазовому переході до завтрашнього дня.

Як проходять заняття

П. Мар’яна: Ми намагаємося робити заняття максимально інтерактивними та практичними. Підготовка таких занять займає ще більше часу у викладачів та ще більше зусиль.

П.Ірина: Заняття проходять як зазвичай в КМДШ: починаються о 9, є перерви; учні захищають хвильові проекти, працюють в командах, дискутують. Наша навчальна реальність максимально перенесена в онлайн-формат.

Приємно, що старшокласники проявляють 100% залученість у навчанні, працюють над проектами. Наприклад, на фізиці, до карантину розглядали тему «Паралельне з’єднання провідників». Склали з учнями електричне коло, дослідили всі закони цього виду з’єднання, перейшли до розв’язання задач, і тут діти помітили, що загальний електричний опір в колі має числове значення менше ніж опори резисторів у даному колі. Вирішили розібратися з цим питанням. Але настав карантин, перейшли на онлайн-навчання. Звісно, учнів не залишало в спокої питання попереднього уроку. Тому продовжили лабораторну роботу в онлайн-режимі.

Через спеціальний інтерактивний додаток будували електричне коло із послідовним з’єднанням електричних лампочок. Якщо коло було побудоване неправильно, відбувалось коротке замикання і спеціальний сигнал давав про це знати. Тому знову розбиралися, яка помилка допущена, як її вирішити. І таким чином дійшли істини, побудувавши правильну схему.

Які інструменти задіяли для онлайн-навчання

П. Ірина: На канікулах ми продовжували надавати консультації учням з підготовки до ЗНО, створювали онлайн конференції з обміну досвідом проведення онлайн уроків, допомагали один одному розширити діапазон інструментів, що стануть в нагоді при проведенні уроків: ClassTime (для складання цікавих тестів із залученням візуального матеріалу), Learning Apps, Padlet (поглиблення знань з географії), Shepard Software та ін. Навіть YouTube блогерами стали, адже майже у кожному класі був створений свій закритий ютуб-канал для публікації допоміжних відеороликів для занять.

П. Мар’яна: Багато різних тематичних онлайн платформ для математиків, біологів, викладачів англійської, якими вчителі користувалися й раніше, зараз стали дуже в нагоді. Ще використовуємо Classtime, Kahoot, Mozaboook, Quizlet, YouTube та інші інструменти.

П. Лідія: Ми зі своїми «сьорферами» (так неформально називаємо вчителів та тьюторів у команді) розробили інтегрований модульний зошит до усіх уроків інваріантної складової.

Як тьютори підтримують учнів

Пані Ірина: Тьютори підтримують дітей під час виконання домашніх завдань, проводять заняття «Я-особистість». Охоче організовують активності в інтернеті: онлайн-концерти, поетичні та спортивні челенджі, руханки.

Домашні улюбленці допомагають в навчанні

Під час карантину команда КМДШ постійно організовує нові виклики та інтерактивні активності для учнів, окрім основних занять. Наші школярі точно не сумують. Ось коротенький список 😊

  1. Зелений день, розмальовки, вирізання різних поробок.
  2. Всесвітній день поезії (ставали поетами, дописували рядки вірша і робили до нього фото обкладинку)
  3. 1 млн дерев за добу (всеукраїнська акція): хтось садив дерева на своєму подвір’ї, хтось починав з насіння на своєму підвіконні.
  4. Година землі
  5. Спільний перегляд мультфільму до 1 квітня (Падінгтон)
  6. Найкумедніше фото онлайн-життя до 1 квітня
  7. #ЗахистиМедика разом з кмдшДіти
  8. #greenchallange – висадка рослинності на своєму підвіконні.

П.Мар’яна: Навчання доповнюємо офлайн активностями: читаємо, граємо в шахи, працюємо над різними проектами, кулінаримо, набуваємо нових навичок, змагаємося, фотографуємо.

Що кажуть батьки про онлайн

П.Ірина: Маємо багато чудових та приємних відгуків від батьків щодо організації дистанційного навчання. Це дуже надихає вчителів на вдосконалення цього процесу.

І на завершення

П. Лідія: Онлайн-навчання – це реальна практика ЯК ЖИТИ та ДІЯТИ за віртуальних обставин. І де б ми не були – ми зможемо надати якісний контент для освіти дітей!

 

Фото кавера: crello

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.