Світовий досвід викладання. Про що говорили на Global Education & Skills Forum

Світовий досвід викладання. Про що говорили на Global Education & Skills Forum

Вже в сьомий раз Global Education & Skills Forum у Дубаї збирає з різних куточків планети освітян, які винаходять ефективні методи навчання, і, як результат – впливають на майбутнє.

Впродовж форуму учасники мали можливість надихнутися інноваційними інсайтами, перейняти кращий світовий досвід викладання, почути історії вчителів, які ламають стереотипи, працюючи у найскрутніших умовах, відвідати школи майбутнього.

КМДШ також відвідала форум, тож можемо поділитися з вами інсайтами заходу «з перших вуст». Про що ж говорили на одній з найважливіших подій для освітян.

Креативність

*Креативність – це не малювання, аплікації чи танці. Креативність – це формат мислення; нестандартні рішення, які приймають, опираючись на досвід та знання; швидкий чи глибинний аналіз; відповідальність. Креативність – це вибір щодня.

*Ми не повинні думати, як навчити дітей креативності, нам треба старатися не знищити дитячу креативність, бо всі ми маємо її при народженні. Вчителю варто лише навчити дитину користуватися креативністю.

*Тільки кваліфікована та обізнана людина може пропонувати по-справжньому креативні рішення, тому не можна розмежовувати академічну частину та креативність у школі. Це обов’язкові складові кожного уроку.

*Без креативності не вирішити питань та проблем у коджній із сфер нашого життя.
*Мислити креативно, шукати рішення, оглядати ситуацію зі всіх сторін, аналізувати, не боятися пропонувати ідеї – це те, що має входити у план кожного уроку, кожного предмету.
*Не можна обмежувати вчителя у креативності подачі матеріалу – або діти нічого не будуть засвоювати, або вчитель піде зі школи (звичайно, якщо це хороший вчитель).

Робота з тінейджерами

Перед тим, як навчати тінейджерів, треба знати такі моменти:

* емоційно, фізично та психологічно – це найскладніший період у житті людини;
* підліткову кризу на сьогодні проходять 1,8 млрд. людей віком 10-24 років;
* 13% людей віком 15-24 роки не навчаються або працюють;
* з 1000 жінок 45 народжують свою першу дитину у 15-19 років;
* половина дорослих курців спробували першу цигарку не досягнувши 17 років;
* половина психічних розладів проявляються до 15 років.

 

Основні поради батькам та вчителям щодо кращого контакту з підлітками:

✓ Довіра. Передача відповідальності. Повага.
✓ Підлітки дуже втомлюються, їм потрібен час на відновлення та відпочинок.
✓ Підлітки радо приймають допомогу з визначенням цілей у майбутньому. Вони можуть потім і скоригувати все, але саме на цьому етапі потребують підтримки.
✓ Індивідуальний підхід. Навчання «для усіх» неефективне і викликає супротив.
✓ Хочете зруйнувати контакт з підлітком – контролюйте його та порівнюйте із собою, з друзями, ще з кимось.
✓ Запропонуйте підтримку та любов. Підлітки отримають впевненість у собі та зрілість.
✓ Частіше запитуйте, як у них справи та не очікуйте нічого. Тоді вони будуть мати з ким поділитися секретом чи звернутися за порадою, коли наступить час.
✓ Підлітки на інтуїтивному рівні розпізнають нещирість та фальш. Ціна – втрата зв’язку.

Гаджети

Згідно досліджень, які проводили у США:
– у 2004 році кількість дітей, які активно проводили час у смартфонах – 40%
– у 2018 – 98%.

* Середньостатистично підліток витрачає 6,4 год. на «скролення» екрану гаджета.
* На думку дорослих підлітки «сидять в телефоні», але насправді вони там можуть спілкуватися, шукати інформацію, навчатися.
* За результатами досліджень між психічним здоров’ям дітей та залежністю їх від смартфонів – максимум 1% зв’язку. Усі причини тривог та розладів – у реальному житті, в родині тощо.
* Що робити з гаджетами? Це вибір батьків і школи. Можна встановити політику та  правила, прийнятні для середовища.
* Запропонуйте дітям цікаве проведення часу і вони відмовляться від гаджету. Якщо в дитини поганий настрій, то для цього є причина.
* Важливо дбати про online-безпеку дітей, розвиток емпатії та вміння фокусувати увагу при мультизадачності.

Сон

Дослідження сну доцента кафедри психіатрії та поведінки людини в університеті Брауна –  Jared Saletin

* Сон – важлива складова навчання, поведінки та самопочуття дітей і дорослих.
* Якщо ви думаєте над тим, як підвищити ефективність навчання дітей, то, насамперед, організуйте початок уроків не раніше 8:45 та подбайте, щоб тривалість сну (як у робочі дні, так і у вихідні) була не меншою 9 год. 45 хв для дітей молодшого віку та 9 год. 25 хв. для підлітків.
* Недосипання в 1,5 години щодня = недосипанню в 7,5 годин на тиждень. Частково дитина компенсує це вихідними, чим остаточно збиває біологічний графік.
* Відсипання дитини на вихідних + 2-3 години- це як сісти з України на літак і перелетіти в Дубаї)) змінити 2 години сну, а в понеділок перед навчанням повернутися назад… як Вам? Складно…
* Сон відповідає за такі важливі складові, як увага, емоції, та процес відкладання інформації в довгострокову пам`ять.
* Спочатку сон, потім навчання – головна мантра для батьків.
* Година недосипання дитини вартує трьох годин активного включення у навчання.
* У школі діти «досипають» свою норму, тільки з відкритими очима і без ефективності для мозку та нервової системи.
* Хронічний брак сну більше 1,5 години вмикає у дітей випадкову вибіркову пам`ять та на 92% збільшує обсяг інформації, яка миттєво забувається.
* Якщо підліток регулярно не висипається, то навіть додаткове шкільне навчання погіршує результати та динаміку засвоєння матеріалу.
* Важливо спати в прохолодному, темному приміщенні, без додаткових звуків чи мерехтіння, без використання ТБ і телефону хоча б за годину до сну. Читання паперової книги протягом 15 хв. ввечері сприяє глибокому та спокійному сну.

Зворотній звязок

Вчитель з Нідерландів Daisy Mortens поділився досвідом, як давати дітям ефективний зворотній зв´язок.

Levels of feedback:

– Feed-up (яка була ціль, що планувалося?)
– Feedback (де ти зараз, що робиш, які очікування?)
– Feed forward (що хочеш покращити, що будеш робити далі?)

Надихаючі історії іноземних колег

Кібербулінг (булінг в інтернеті: образливі пости, коментарі, відео, фото без згоди тощо) не має кордонів і може торкнутися кожного.

Філіпінка Adi Amor, яка сама була жертвою булінгу змогла відпустити образи лише при особистій зустрічі з булером, яку навіть не знала у реальному житті. Дівчина погодилася вибачитися за образливі коментарі та насмішки. Сьогодні Adi Amor допомагає іншим протистояти кібербулінгу.

___

Вразив дуже харизматичний інтузіаст, номінант на премію Global Teacher Prize Vladimir Apkhazava. У дуже бідному районі Грузії Vladimir навчає дітей, більшість батьків яких перебувають далеко на заробітках.

Vladimir вважає, що якщо ти зранку не снідав та давно не бачив маму, то мотивації до навчання у тебе немає зовсім. А от у гру ти включишся одразу, бо ти дитина, а всі діти люблять гру.

Vladimir створює для своїх учнів різні симулятивні моделі – міні-державу, міжнародні організації тощо і вчить дітей шукати рішення на ситуації, які б вони хотіли змінити вже сьогодні. Проекти, командна взаємодія, патріотизм та національна свідомість – це додатковий план на кожен урок.

Переможець Global Teacher Prize Пітер Табічі (Кенія) перетворив свою школу на найкращу серед державних, незважаючи на те, що у школі лише один комп’ютер та майже не працює інтернет. Пітер відкрив у школі клуб талантів та науковий гурток, на якому сформувалася міцна команда, що пройшла відбір на участь в INTEL International Science and Engineering Fair 2019. Для тих, кому важко навчатися, Пітер з колегами безплатно проводить індивідуальні заняття по вечорах та у вихідні. А 80% зарплати вчитель віддає на розвиток школи.

___

Вчитель з Бразилії Debora Garofalo показала, як з дітьми можна створити робота, який вміє малювати. Все, що для цього потрібно – три фломастери, пластиковий стаканчик, батарейки, кілька дротиків. Учасники форуму одразу спробували створити диво-робота. Тішилися як діти. 😊

І наостанок, слова, пам’ятати які повинен кожен: «Гарний вчитель створює середовище для навчання та розвитку, а не дає готові знання.»

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.