Київ
EdTech. Про сучасні технології в освіті та тренди
27.10.21
457

EdTech. Про сучасні технології в освіті та тренди

Сучасні технології + професійна команда + сильна академічна та формаційна програма + інтегрований підхід до навчання = освіта, якою можна пишатися. Якщо хоч одна з ланок дає збій, страждає навчальний процес.

Сьогодні про одну з них — технології або EdTech. У цю тему корисно заглибитися насамперед батькам школярів. Чому? Зрозумієте далі.

Освіта в тому вигляді, яка була, не є достатньо ефективною та гнучкою. Події, пов’язані з пандемією COVID-19, є тому ще одним підтвердженням. Вони показали і пришвидшили процеси модернізації.

Кілька років в освіті набирає популярності слово «EdTech». Educational technology (EdTech) — технології дистанційного навчання або освітні технології. Їх сутність полягає у впровадженні технології в освіту. Контекст поняття ширший, аніж звичні на сьогодні комп’ютерні програми та інтерактивні панелі, варто додати онлайн-курси, засоби доповненої реальності, дистанційне та гібридне навчання, робототехніка, штучний інтелект тощо.

Чому EdTech освіта — це необхідність сучасності:

В’ячеслав Зражевський, викладач фінансової грамотності в КМДШ вважає, що технології круто допомагають пришвидшити і зробити більш інтерактивним і сучасним навчальний процес.

«Для того, щоби дитина включилась у навчальний процес, викладачу сьогодні не достатньо знайти цікаву інформацію. Вимога сучасного вчителя — вміти взаємодіяти з учнем на рівні його інтересів, захоплень та того, що важливо для дитини.

Зрозуміло, що використання сучасних технологій дають змогу дитині швидко прийняти викладача «за свого» та з великим рівнем уваги увійти в навчальний процес. До того ж, діти мало розуміють та знають можливості сьогоднішніх гаджетів та технологій. Якщо ви не просто використовуєте їх на уроках, а й демонструєте дитині приховані можливості та як цікаво можна використовувати те, що в неї завжди в руках, дитина дуже вмотивовано буде підходити до виконання певних завдань, бо це вже не просто освітній процес, а процес пізнання та відкриттів.

Використання новітніх технологій допомагають зробити на уроках WOW-ефект. Це залишає в пам’яті дитини яскраву пляму, яка дозволяє запам’ятати час урок і, відповідно його зміст. Це такий собі метод відкладення певної інформації в довгу пам’ять без повторень. Ну і, звичайно, технології дають можливість перенести дитину з класу в будь-яку локацію і якісніше занурити дитину в атмосферу уроку.»

 Світовий досвід

Починаючи з десятих років ХХІ століття провідні університети світу почали публікувати свої навчальні курси в онлайн доступ. Зараз пропонується велика кількість доступних курсів, що дозволяють отримувати не тільки нові знання чи базові навички, а й певні професійні кваліфікації. Після успішого проходження курсу студенти отримують сертифікати, які визнаються в понад 140 міжнародних компаніях, серед яких Google, Intel, Bank of America та інші. Це дія як потужна мотивація для молодих спеціалістів.

За словами Євгена Сіменика, методиста КМДШ, у середній освіті EdTech починає набирати оберти.

«Це AR та VR технології (технології доповненої та реальної віртуальності), які допоможуть зробити далекі історичні експедиції, небезпечні досліди, занурення в людське тіло чи до будови клітини. Ввжливим є перехід до мікронавчання, що є логічним підлаштуванням до кліпового мислення. На заміну об’ємних темам приходять мікротеми. В учня з невеликих частинок (тем) складається загальне уявлення про вивчене.

Сучасна гейміфікація підвищує інтерес до навчання: замість лекцій — короткі відео, замість тестів — ігри. Не варто забувати про шкалу успішності. Учень бачить свої результати за кожний етап, навчання-гра мотивує рухатися далі. А порівняння відбувається з особистими успіхами.»

КМДШ та EdTech

У мережі шкіл КМДШ триває активне впровадження EdTech технологій. Ми розуміємо, наскільки швидко змінюється світ, і нам важливо, аби учні здобували якісну освіту. Пандемія змусила нас шукати нові шляхи для реалізації освітніх цілей. Наприклад, гібридне та дистанційне навчання ми реалізовували за допомогою Microsoft Teams. Особливо воно популярне в учнів, які навчаються на екстернаті: з будь-якої точки світу учень на зв’язку з вчителем для консультацій.

На уроках природничих дисциплін ми використовуємо віртуальні лабораторії для проведення хімічних та фізичних дослідів. Це дозволяє безпечно й реально провести досліди, дати змогу, щоб учні відчули себе дослідниками, проводячи досліди з різними речовинами чи вивчаючи закони фізики. У віртуальних лабораторіях Mozail Education на уроках біології учні можуть досліджувати органи тіла людини чи тварини, будову клітин, різні життєві процеси живих організмів. Не варто забувати про віртуальні подорожі до історичних місць чи до віддалених куточків планети.

EdTech та вивчення іноземних мов у КМДШ

Олена Братель, викладачка іспанської мови в школі повного дня КМДШ, вважає що вивчення нових слів іноземною мовою можна перетворити на цікаву гру. І в цьому допоможуть онлайн-платформи, вибір яких сьогодні дуже широкий. Пані Олена ділиться прикладами платформ, як для використання на уроках, так і для самостійного вивчення вдома.

Для вивчення нової лексики вчителі іноземних мов у КМДШ часто використовують платформу Quizlet, яка дозволяє створювати картки зі словами та їхніми перекладами або визначеннями. Крім того, платформа пропонує велику базу малюнків і фотографій, які легко прикріпляються до карток і роблять їх візуально привабливими для учнів.

На платформі Quizlet можна вибрати різні режими для вивчення слів, а саме: картки для повторення термінів і визначень; режим запам’ятовування, що адаптується відповідно до рівня знайомства з матеріалом; режим письма тощо. Також можна створити командну вікторину для повторення слів.

Важливою особливістю платформи Quizlet є можливість скопіювати списки слів у буфер обміну та створити на основі їх завдання для вікторин на платформах Blooket і Quizalize, які дозволяють вчителю бачити результати учня і швидко перевіряти якість виконання завдань. Обидві платформи пропонують створення вікторин у вигляді запитань із декількома варіантами відповідей, які можна виконувати як на уроках, так і вдома.

Платформа Quizalize має яскравий інтерфейс і дозволяє дітям дізнатися, наскільки якісно вони засвоїли нову лексику. На платформі представлений елемент змагань: кожен учень бачить час, який йому знадобився для того, щоби дати відповідь, загальну кількість балів після кожного запитання та своє місце в рейтингу інших учнів, які виконували це саме завдання. Крім того, Quizalize дозволяє легко роздрукувати тести.

Платформа Blooket також пропонує перевірити знання слів за допомогою тестового завдання з чотирма варіантами відповідей, але після декількох таких запитань з’являється завдання з одного з ігрових режимів, що викликає в учнів неабияку цікавість, а можливість переходити з рівня на рівень, змінювати персонажів і безпосередньо впливати на хід гри, змагаючись з одногрупниками, значно підвищує мотивацію.

Повторення лексики пропонують також платформи Kahoot і Quizizz, за допомогою яких можуть проводитися вікторини. На цих платформах можна самостійно переглянути підготовлені вчителем картки, а також виконати тестове домашнє завдання, яке вчитель зможе перевірити. Крім того, Kahoot і Quizizz містять велику кількість уже готових тестових завдань, які учень може вільно переглядати, якщо хоче опанувати додаткову лексику.

Kahoot і Quizizz дозволяють створити не лише текстові, але й ілюстровані картки, при чому картинку, заздалегідь завантажену на комп’ютер, можна встановити як для запитань, так і для варіантів відповідей, і це перетворює картки на персоналізований ілюстрований словничок. Учням зручно працювати на платформах Kahoot і Quizizz через застосунки, встановлені на їхні смартфони.

На платформі Quizizz можна активувати додаткову ігрову складову, яка дозволяє помножити бали за правильні відповіді, збільшити час на кожне запитання або прибрати декілька неправильних варіантів відповідей. Після певної кількості запитань гра пропонує жартівливі картинки-меми англійскою мовою, які допомагають створити невимушену атмосферу під час виконання тестових завдань.

Діти часто проводять час в інтернеті з розважальною метою, але вони також можуть використовувати свої гаджети для навчання, зокрема для вивчення нових слів. Отримавши від вчителя посилання на онлайн-завдання, учень і не помітить, як швидко він засвоїть нову для нього лексику.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: