Київ
Історії випускників КМДШ. Про вибір професії, навчання в університеті та речі, яких не потрібно боятися випускникам. Нікіта Щербань
03.11.20
411

Історії випускників КМДШ. Про вибір професії, навчання в університеті та речі, яких не потрібно боятися випускникам. Нікіта Щербань

Продовжуємо розповідати історії наших випускників. Нікіта Щербань ділиться своїми думками про вибір професії, навчання в університеті, адаптивність та про майбутню роль судді на Всеукраїнському дебатному турнірі.

  1. Чому Інститут міжнародних відносин (ІМВ)?

На початку 11 класу я зрозумів, що хочу працювати в бізнес сфері. Мені до вподоби менеджмент управління персоналом та маркетинг менеджмент. Але вирішив вступити до Інституту міжнародних відносин (ІМВ) на міжнародний бізнес, охопити тему більш широко, в потім вже занурюватися в ті напрямки, що найбільше сподобаються.

Мені здається, що майбутнє – за правильним та грамотним менеджментом. І мені пощастило, що я маю гарний приклад – мого батька.

  1. Які навички знадобилися під час навчання в університеті?

Комунікація – навичка, яка зараз дуже допомагає. Майже одразу після старту навчання в університеті ми перейшли на онлайн формат. На початку було дуже складно зрозуміти навчальний процес та зануритися у нього повноцінно, з користю. Саме навичка комунікації допомогла справитися з цим періодом та рухатися в правильному напрямку.

  1. Чи допомогла КМДШ визначитися з професією?

КМДШ також сприяла моєму рішенню, здебільшого завдяки математиці. Тому однією з умов вибору спеціальності та університету була саме наявність цієї науки серед переліку інших дисциплін.

Під час навчання в КМДШ мені так сподобалось вивчати математику з пані Наталею, що я почав цікавитися цією наукою на дуже серйозному рівні. Математика в школі для мене була як маленьке свято.

  1. Ви закінчували навчальний випускний рік в онлайн форматі. Тобто важливий життєвий період проходив під час кардинальних змін. Як вважаєш, наскільки важливо бути адаптивним сучасній молодій людині і в чому має проявлятися ця адаптивність?

 

Я вважаю, що адаптивність потрібно виховувати в собі постійно.

Ми переконалися, що ніколи не знаємо, що може статися завтра. І замість того, щоб опускати руки, ми повинні шукати нові шляхи вирішення питання, винаходити цікаві та креативні способи.

Ми не знали, що буде карантин, і пам’ятаю, коли все почалося, я навчався вдома, але під кінець другого тижня онлайн почав трішки “сходити з розуму”. В екстремальних умовах довелося вирішувати, як організувати свій простір, коли навіть не маєш можливості виходити на вулицю. Це була дуже стресова ситуація, але навичка адаптивності допомогла з нею впоратися.

  1. Як вважаєш, що таке цінності та чому їх повинні мати як великі компанії, так і окремо кожна людина?

 

Вважаю, що цінності – це те, що формує нашу індивідуальність.

Я мав досвід спілкування з представниками компаній, співробітники яких керуються певними корпоративними цінностями. Можу сказати, що це круто та дуже впливає на загальні результати діяльності компаній. Якщо працівники керуються спільними цінностями, то це формує єдину спільноту.

Мені приємно, що під час навчання в КМДШ я чітко відчував ціннісний вектор, який був впроваджений в навчальний процес та й взагалі в життя школи. Особливо це відчувалося у відносинах з вчителями. Під час мого навчання в мене жодного разу не було ситуації, щоб вчитель сказав, що в мене нічого не виходить, що це не моє, і можна навіть не старатися.

Коли я прийшов до КМДШ, то в мене було дуже погано з хімією. Проте, пані Ірина, викладач хімії у КМДШ, постійно допомагала мені. Вона ніколи не казала: «Нікіт, це не твоє, зроби презентацію, і на цьому закінчимо.» Пані Ірина завжди пояснювала ще раз і ще раз, використовуючи різні підходи, завжди вірила, що все вийде. І так, якщо багато працювати, не опускати руки, мати надійну підтримку, то дійсно, все вийде.

  1. Як зараз допомагає досвід, що отримав у КМДШ?

Зараз в університеті є два предмети, які дуже дотичні з предметами в КМДШ. І шкільні знання дійсно круто допомагають. Це дипломатична історія України та математика. Нам в КМДШ дуже добре викладали історію, тому зараз мені легше орієнтуватися в конкретному історичному періоді, коли ми розглядаємо дипломатію.

Щодо математики, то мені дуже допомогла пані Наталя та досвід, який я отримував на заняттях. Якби не КМДШ, то при вивченні вищої математики в університеті мені було б дуже складно.

  1. Дебати, в яких ви часто брали участь – це міжнародний формат проведення ігор. Як вважаєш, в чому його перевага та цінність та як такий навик допомагає зараз?  

Мій університет зацікавлений в дебатах, тут навіть є дуже сильний дебатний клуб. До речі, вони вже чули про мої успіхи в дебатуванні ще у період навчання в КМДШ, тому одразу запропонували місце в команді.

Також після того, як ми в КМДШ взяли перше місце на Всеукраїнському дебатному турнірі, нам з Ярославом Маліновським, моїм однокласником, запропонували роль суддей на Всеукраїнському дебатному конкурсі New Vision на наступний рік.

Щодо навичок, які, на мою думку, виховують дебати, то це вміння слухати когось, навіть якщо ти з ним не згоден на всі 100%. Вважаю, що все рівно треба вміти слухати і слухати терпляче. А потім красиво та грамотно привести контраргумент, не образивши респондента. Для багатьох людей дуже важко дається навичка слухати іншого, будучи з ним не зовсім згодним. Зараз це точно не про мене, я можу вислухати, а потім спокійно висловити свою думку. Вважаю, що для моєї професії це топ навичка.

  1. Чого не варто боятися? Що порадиш молодшим колегам?

Не варто боятися ЗНО, це не так страшно.

Не варто боятися незвіданості того, що ти не знаєш, чим будеш займатися в майбутньому. В мене є багато знайомих, які навчаються в 10, 11 класах, і які дуже часто мені пишуть, що не знають, ким хочуть бути. Я їм кажу, що також не знав, і це ок.

Наприклад, до початку 11 класу я вважав, що буду журналістом, потім все кардинально переосмислив. Мені здається, не треба поспішати, примушувати себе любити щось, щоб вивчати це в майбутньому.

Я проаналізував та виділив речі, які мені подобаються. Наприклад, відмітив дебати. Потім подумав, де можу ці навички та знання застосувати. Вирішив, що менеджмент – те, що треба. І вже на наступному етапі визначився з університетом.

Не потрібно лякатися, все нас знаходить у потрібний час.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: