Київ
Що таке профорієнтація в КМДШ, як реалізується, який досвід та навички здобувають учні
28.05.21
400

Що таке профорієнтація в КМДШ, як реалізується, який досвід та навички здобувають учні

Профорієнтація в КМДШ є пріоритетною у старшій школі, її внесено в навчальний план. Тобто навчання в рамках професійних занурень є обов’язковим для всіх учнів 10-11 класів. У разі виконання всіх вимог навчальної програми учні одержують сертифікати.

Мета профорієнтації в КМДШ

Познайомити учнів з якомога більшою кількістю напрямків, розвинути компетенції, що допоможуть їм сміливо та відповідально діяти, а також підготувати учнів до вибору подальшої професії.

Також одне із завдань професійних занурень – допомогти із вибором спеціальності/ факультету та університету. Завдяки професійним зануренням випускники зможуть усвідомлено підійти до вибору напрямку, розуміючи, що професія сьогодні не може бути одна на все життя, а навчання впродовж життя та гнучкість допоможе їм самореалізуватися і стати впевненими особистостями.

«Освітньо-формаційний процес КМДШ орієнтований на те, щоб не тільки допомогти учню засвоїти необхідні знання, а й підготувати до життя після школи. Вступ до університету є наступним життєвим етапом наших випускників, який сильно відрізняється від шкільного періоду. І КМДШ допомагає до нього підготуватись. Учні протягом року займаються з профільними викладачами від наших освітніх та бізнес-партнерів.

ІТ, медіа, бізнес-процеси, проектний менеджмент, акторська майстерність, айкідо, фінансова грамотність – на цих та інших студіях викладачі-практики ознайомлюють учнів з реальними кейсами та допомагають розібратись в основних процесах різних професій»

Станіслав Білий, керівник формаційної програми мережі КМДШ

На яких факультетах займаються школярі та яких партнерів долучає КМДШ до співпраці

Профорієнтаційні курси, тобто професійні занурення – це можливість для старшокласників поглибити свої знання і вміння із тих професійних сфер, які вони можуть обрати в майбутньому, а також здобути дієвий досвід за напрямами: «Менеджмент», «Комунікації» та «ІТ-технології» (на вибір). Здійснити правильний вибір напряму допомагає спеціальне анкетування. Учні КМДШ навчаються на факультетах ІТ, комунікації та медіа, підприємництва.

Розвиток освітніх партнерств відбувається на постійній основі, школа залучає найкращих практиків на ринку до колаборацій у рамках факультетів, щоб надавати максимум актуальних практичних можливостей профорієнтації для старшокласників мережі. Також в рамках навчання на факультетах КМДШ долучає зовнішніх бізнес-експертів, відомих підприємців, які діляться досвідом та цікавими кейсами з нашими учнями, а також дають професійні коментарі та рекомендації щодо проєктів наших старшокласників.

Які навички та вміння здобувають школярі під час навчання на факультетах

Вміння, які здобувають учні під час професійних занурень, підсилюють різні професійні сфери, наприклад, розвиток інноваційного мислення, розробка інноваційного продукту, створення стартапу, розробка і просування бізнес-проєкту, ефективна комунікація у професійній сфері тощо.

Окрім умінь, формуються важливі цінності та компетентності учнів, зокрема, старшокласники вчаться цінувати працю і час, бути наполегливим, гнучкими, креативними, співпрацювати зі своїми однолітками, планувати діяльність та відповідати за її результати тощо.

Завдяки тому, що профорієнтація – це про практику, а не теорію, школярі здобувають досвід роботи в тих чи інших професійних напрямках. Школярі можуть спробувати себе в ролі маркетологів, бренд-менеджерів чи  вебпідприємців. Також учні відвідують різні гуртки з природничих наук, роблять наукові досліди, працюють над практичними проєктами, виконують лабораторні роботи, долучаються до соціальних та еко ініціатив.

«На одному з факультетів для мене стало відкриттям, що інколи круті ідеї створюють за короткий проміжок часу та перетворюють в масштабні проєкти. Викликом на курсі стало те, що потрібно було провести якісний моніторинг пропозицій, що є на ринку та презентувати абсолютно оригінальну ідею, якої нема ніде і яка буде корисна для суспільства та країни в цілому. Це клопітка, але дуже цікава робота».

Аліса Вольська, учениця 11 класу КМДШ

Тестування з профорієнтації

В КМДШ розробили систему мапування професійних інтересів учня, яка дозволяє підготувати школяра до свідомого вибору майбутньої професії. Дана система передбачає різні форми роботи, зокрема тестування та кар’єрні консультації. Це дозволяє звузити коло пошуку та допомогти визначити сферу інтересів.

Спільно з «Профорієнтатор Україна», КМДШ почала проводити тестування, що визначає інтереси, здібності та індивідуальні якості. Учні проходять тест, кожен отримує свій електронний результат. В рамках партнерства, кожна родина КМДШ може отримати консультацію з кар’єрним експертом щодо результатів.

Чи є профорієнтація в молодшій школі

Наймолодші школярі КМДШ також вивчають різні професії, досліджують тему стартапів, працюють над бізнес-ідеями, здійснюють математичні розрахунки та прогнози, створюють макети ідей, вчаться презентувати їх.

Часто на заняттях з Фінансової грамотності школярі працюють над ідеями, що наглядно демонструють як, використовуючи власні здібності та таланти, можна заробити свої перші гроші, наприклад, на літніх канікулах. Учні ретельно працюють над стратегією та концепцією, реалізовують свої проєкти та аналізують результати з викладачем.

Середня школа також починає вивчати основи бізнесу: бюджетування, аналіз конкуренції, інвестиції, ціноутворення, рекламу, PR, HR. Мета – навчити дітей складати реальний бізнес-план та не боятись експериментів в бізнесі, вміти приймати сміливі рішення. Старша школа вивчає основи мікро- та макроекономіки максимально на реальних прикладах. Наскрізною метою курсів для всіх класів є тренування навичок.

«До вибору професії у покоління X-ів в Україні на момент завершення шкільного навчання не завжди була можливість підійти свідомо. Лише одиниці мали впевненість у обраному напрямку при вступі до ВЗО та щастя власного вибору. Більшість випускників шкіл вступали за критеріями затребуваності чи, краще сказати, «трендовості» професії на думку їх батьків на момент вступу. А також їх короткочасних уявлень про можливості подальшого працевлаштування. Причому, професійний успіх теж сприймався за дуже цікавими радянсько-перехідними критеріями. Бажання бути, наприклад, успішним ветеринаром, чи письменником викликало неоднозначну реакцію, зате банкіром, юристом чи економістом – однозначне схвалення. Саме з цих причин, зараз можна помітити велику кількість «учнів» за 30, які мігрують з тренінгу на тренінг, з компанії до компанії у пошуку самовизначення, яке мало відбутися у їхньому житті ще з десяток років тому. У чому ж основна проблема свідомого вибору випускників? Маючи досить тривалий досвід роботи у ОАЕ, у мультикультурному середовищі, не раз звертала увагу на мотивацію студентів з різних країн, на їх залученість у заняттях, як основних, так і додаткових. Дуже помітно, коли людина чітко розуміє, що у її особистих інтересах провести час свого навчання максимально ефективно і знає, що саме вона прагне отримати у результаті. А до такого ставлення до нової інформації учень звикає ще до студентства, коли у середній школі має можливість спробувати різні напрямки, прийняти рішення щодо своєї спеціалізації у випускних класах, а далі із максимальною мотивацією створювати проекти, співпрацювати з реальними компаніями та бачити, який вклад може внести у справжні бізнеси та проекти. Можливо, навіть пройти стажування у цікавій компанії. Саме такий підхід ми запровадили у КМДШ, знання і заняття у дітей практичні, взаємозв`язані»

Юлія Романів, директорка з маркетингу мережі шкіл КМДШ

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: