Київ
Як створити безпечне середовище для дітей. Практика трьох КМДШ-шкіл
19.03.21
1414

Як створити безпечне середовище для дітей. Практика трьох КМДШ-шкіл

Поняття «безпека» розповсюджується на багато різноманітних явищ. Безпечним може бути не лише середовище, а спілкування, пересування, психологічний клімат, умови праці, інформаційний простір.

Але безпека – це не тільки відсутність потенційних загроз. Поняття «безпечна школа» включає в себе дії, направлені на створення сприятливих умов навчального процесу.

Висвітлюємо моменти, що часто хвилюють батьків, які знаходяться в пошуку не просто школи, а безпечного навчального середовища для своїх дітей. Це поняття включає в себе набагато більше цікавих моментів, ніж може здаватися на перший погляд.

Пожежу легше попередити, ніж загасити – це знають усі. Тому у школі формуємо безпечну поведінку. А ще ми проводимо навчальні пожежні тривоги, до яких діти ставляться з усією серйозністю та завжди із нетерпіння чекають. Запитаєте, чому?

На пожежну тривогу приїжджають декілька нарядів пожежників, які аналізують, чи правильно була організована евакуація, обговорюють помилки та способи їх уникнення, проводять тренінги та практичні навчання щодо поведінки в умовах пожежі та користування засобами пожежогасіння. Разом із районним управлінням ДСНС проводимо навчальні пожежні тривоги, на яких відпрацьовується повна евакуація з приміщення шкіл.

Таку практику наші учні дуже люблять, адже до них в гості приїжджають справжні пожежники. Також дана практика дозволяє дітям відчути відповідальність та серйозність цього питання.

Звісно, у школі є електронна протипожежна сигналізація, яка, у випадку задимлення, сповістить усіх учасників навчального процесу та допоміжних служб. Школи повністю забезпечені вогнегасниками, справність яких постійно контролюється, а дієздатність регулярно перевіряється. Стенди, на яких відображено основні заходи протипожежної безпеки та вказівниками евакуаційних виходів відповідно до планів евакуації – здавалося б формальність, але така важлива. В усіх школах є система димовидалення, яка вмикається автоматично при спрацюванні відповідного датчика.

У трьох КМДШ-школах є медичні пункти, які забезпечені необхідним обладнанням, де працюють кваліфіковані медсестри, до яких діти завжди звертаються за допомогою. Бо кожен знає, що пані медсестра швидко допоможе вирішити питання, знайде слова підтримки та правильний спосіб надання першої медичної допомоги.

«Ми в КМДШ постійно удосконалюємо знання та практичні навички з надання першої медичної допомоги у вчителів та учнів: проводимо тренінги та практичні заняття. Долучаємо до цього процесу фахівців, працівників організацій, таких як «Міжнародний Червоний Хрест» та багатьох інших.

Останній рік додав необхідність підвищеного контролю епідеміологічної ситуації у школі для профілактики поширення захворюваності на коронавірусну інфекцію та інші ГРВІ. У школі є обов’язковим та уже звичним температурний скринінг за допомогою терморамок. Також школи забезпечені вхідною дезінфекцією рук за допомогою диспенсерів, тримачів паперових рушників, зволожувачів-очищувачів повітря. Обов`язковим є дотримання правил санітарії і гігієни у школі та застосування засобів індивідуального захисту, таких як маски, щитки на обличчя, бахіли, змінне взуття для учнів та працівників.» 

зазначає Юрій Поскрипко, заступник директора школи з організаційно-адміністративних питань у КМДШ_Голосіїв

Коронавірус, як і більшість інших вірусів, які викликають гострі респіраторні інфекції, у зовнішньому середовищі нестійкий і досить чутливий до ультрафіолетового випромінювання. Тому навіть кілька хвилин кварцування є достатнім для того, щоб знищити 99% вірусів у навколишньому середовищі. Тому щоденне кількаразове вологе прибирання із дезінфекцією та кварцування, які здійснюються у школі, є дієвим засобом профілактики поширення коронавірусної інфекції. Значна увага під час клінігу приділяється щоденній триразовій обробці та дезінфекції висококонтактних поверхонь, зокрема, дверних ручок, підлог, парт, столів, підвіконня, клавіатури комп’ютерів. Процес клінінгу має маркування відповідно до планових та екстрених зон прибирання.

«Наприклад, коли дитина приходить та скаржиться на головний біль, ми вимірюємо температуру. Якщо виявилася підвищена температура, то переміщуємо дитину в спеціально облаштований медичний ізолятор, де є все необхідне для комфортного перебування. Можемо приготувати гарячий чай та викликаємо батьків для того, щоб забрали дитину. Вихід з ізолятора на вулицю у нас окремий, щоб уникнути контакту хворого з іншими учнями. Після цього приміщення кварцуємо, все дезинфікуємо та провітрюємо. Ліки ми даємо дітям тільки з дозволу батьків. Я періодично в школі проводжу планові медичні інструктажі для учнів з різних питань, вони це люблять і часто знають вже все наперед 😊»

ділиться медсестра в КМДШ_Осокорки пані Наталя

У КМДШ-школах харчування триразове. Школярі мають можливість обирати різні види меню, створювати комбінації страв. Якісно та смачно харчуватися мають змогу усі – як ті, хто споживає м’ясні продукти, так і ті, хто, наприклад, надає перевагу вегетаріанському або ж безлактозному меню.

«Над створенням меню працюють експертні групи – шеф-кухарі, технологи: і наші, і, зокрема, технолог школи. Є зовнішні експерти-технологи, яких ми долучаємо до процесу розробки меню. Результати роботи експертної групи з’являються не через день, два, та навіть тиждень. Меню може складатися два-три місяці. Після його підготовки відбувається опрацювання кожної страви. На цьому етапі важливо зрозуміти, скільки має бути інгредієнтів, поживних речовин, в яких пропорціях, за якою технологією потрібно готувати конкретну страву. Це не простий, але дуже цікавий процес.» 

зазначає співзасновник сервісу організації харчування «Кабачок» Василь Гацько.

 

Як відбувається контроль за харчуванням: їдальні у КМДШ забезпечені потрійним медичним та санітарним контролем за дотриманням вимог до шкільного харчування, його якості та відповідності стандартам НАССР. Такий контроль здійснюють Держпотребспоживслужба, Регіональний лабораторний центр МОЗ України (санітарно-епідеміологічна служба), шкільні технологи, також постійно відбувається процедура бракеражу, тобто допуску медичними працівниками та технологом готових страв до споживання.

 

Нещодавно одні з наших партнерів, сервіс харчування «Кабачок», отримали підтвердження відповідності міжнародним безпековим стандартам HACCP.

Це питання, яке дуже актуальне для усіх батьків – чи то молодших школярів, чи навіть учнів випускних класів.

В КМДШ є охорона, яка контролює входи та виходи на територію школи та пришкільну територію. Також цілодобово проводиться відеомоніторинг життєдіяльності  шкіл та пришкільних територій за допомогою камер відеоспостереження. Периметр школи є закритим, на територію можна потрапити лише при наявності перепустки або за запрошенням.

Часто, прогулюючись коридорами КМДШ-шкіл, можна спостерігати таку картину: у зоні відпочинку сидить третьокласник та тьютор та проводять рефлексію. Хіба не круто?

Психологічна підтримка у школі відіграє важливу роль у формуванні особистості. Наші професійні  психологи, тьютори. ментори знаходяться в постійній комунікації з учнями. Школярі КМДШ без проблем можуть поділитися з ментором переживаннями, цілями, досягненнями.

Без довірливої атмосфери у школі неможливо створити психологічно безпечний клімат для учнів, в якому вони будуть отримувати якісний розвиток, досягати поставлених цілей та розвиватися як особистості.

Ще в КМДШ розроблена політика безпеки та захисту особистості, або Антибулінгова політика – це документ, що регулює поведінкову стратегію всіх, хто перебуває на території КМДШ і спостерігає насильницьку поведінку або сам потерпає від неї. Один із приципів взаємодії КМДШ – «КМДШ – територія друзів». Він тісно пов’язаний із такою цінністю КМДШ як повага. Ми вчимося та заохочуємо до уважного ставлення, емпатії та ненасильницького спілкування. Відповідно, конфлікти вирішуємо, з’ясовуючи потреби один одного та шукаючи способи їх задовільнити із врахуванням інтересів кожної сторони. Шкільні психологи регулярно проводять заходи, націлені на протидію булінгу.

Учні КМДШ дуже відповідальні щодо питань, що стосуються збереження природи, навколишнього середовища. Не раз мали можливість переконатися в цьому: макет машини для збирання і переробки сміття в океані – один з еко-проєктів, які наші учні захищають на регулярній основі. Саме такі приклади свідчать про екосвідомість на глобальному рівні, і ми пишаємося цим.

Ми впевнені, що школа повинна допомагати дитині зростати особистістю, здатною турбуватися не лише про себе, а й про оточуючих, в тому числі про природу. Тому у КМДШ-школах зменшуємо використання засобів, які навіть потенційно можуть створювати загрозу екології та навколишньому середовищу.

У школах та навколо них є зелені насадження, також наші учні першими біжать долучатися до акцій озеленення міста, створюють міні-сортувальні станції в школах, вивчають, що таке сіті-фермерство, дехто навіть мріє стати агропоніком. Дбаємо не лише про наш креативний простір, а й турбуємося про планету.

«Сьогодні Інтернет є джерелом не тільки необхідної інформації, але й загроз та небезпек. За статистичними даними, більшість учнів середньої та старшої школи проводять в інтернеті не менше 3 годин на день. Зокрема, знову активізувалися так звані «групи смерті», цільовою аудиторією яких є підлітки. В Україні тільки за 2 місяці 2021 року скоєно підліткових самогубств та спроб стільки ж, скільки за весь 2020 рік. І це не може не викликати занепокоєння. У КМДШ профілактика деструктивних впливів сайтів та груп такої спрямованості забезпечується їх блокуванням службою інформаційної безпеки, проведенням роз’яснювальної та виховної роботи тьюторами та менторами, шкільними психологами. Але діти більшу частину часу користуються інтернетом саме у домашніх умовах, тому також важливою є комунікація з батьками щодо батьківського контролю за інтернет-активністю підлітків.»

коментує пан Юрій

«Не менш важливо розуміти, що на сьогоднішній день, окрім фізичної та психологічної безпеки учня у школі, для батьків має не останню роль відігравати інформаційна безпека. У період карантину людство відчуло на собі обмеження свободи контактів та перейшло у віртуальний простір для комунікацій в роботі та навчанні. Тому сьогодні інформаційна безпека кожної людини повинна займати важливе місце. Великі світові компанії це давно врахували.»

операційний директор мережі КМДШ Максим Кадиш

У КМДШ ключова ІТ інфраструктура побудована на базі рішень Microsoft:

До цих систем інтегровано багато зовнішніх сервісів що відповідають за автоматизацію, комунікацію, фінансову інформацію та репортінг.

Пандемія якісно продемонструвала, що освітні інституції як ніхто інший мають подбати про якісну діджиталізацію усіх процесів, конфіденційність та структуризацію даних, захист інформації учнів та їх батьків.

«Ми постійно розвиваємо наші інструменти для батьків, щоб дистанційно вони мали можливість знати і бачити все, легко взаємодіяти зі школою та не забуваємо про IT-безпеку, адже школа зберігає чутливі персональні дані наших учнів та їх родин. Аналогічно ми маємо обмежене коло співробітників, що мають доступ до CRM системи. Також з усіма працівниками підписаний договір про нерозголошення (NDA), що однаково захищає інтереси Школи та її клієнтів.» 

зазначає пан Максим

Відправляючи дитину до школи, батьки хочуть бути переконані в тому, що дитина в безпеці, захищена та що про неї потурбуються. «Безпечна школа» – це не лише термінологія, яка сьогодні набуває все більшої популярності. Це поняття, що складається із систематичних дій, які ми пропрацьовуємо та постійно удосконалюємо в усіх КМДШ-школах за допомогою різних інструментів.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: