Київ
Про КМДШ
Контакти
Історії випускників КМДШ. Університет в США, програми в іноземних ЗВО, дебати. Яся Мирошниченко
09.10.20
1328

Історії випускників КМДШ. Університет в США, програми в іноземних ЗВО, дебати. Яся Мирошниченко

Перший випуск КМДШ – то любов та гордість. Чарівна Яся Мірошніченко поділилася своєю історією про вступ до університету в США, про життя за межами школи, про навички, якими має володіти сучасна молодь та про те, чого очікують від абітурієнта в іноземних ЗВО.

Я завжди мріяла отримати вищу освіту за кордоном. До того ж, в українських закладах немає спеціальності, на якій я би хотіла навчатися, а саме хімічна інженерія.

Але коли займалася питаннями вступу до університету в Америці, почалася ситуація з пандемією. Я зрозуміла, що потрібно додатково знайти хороші варіанти в Україні. Тому протягом цього року буду навчатися в Києво-Могилянській академії, а через рік планую вчитися на стаціонарі в США. Я вже склала іспити, поступила, просто взяла свого роду відстрочення.

Багато іноземних закладів велику увагу звертають на те, чи бере абітурієнт участь в волонтерській діяльності, чи має досвід роботи над якимись цікавими проектами та розробками. Які додаткові вимоги, окрім знань, були під час вступу до навчального закладу в США?

Так, умовою вступу до мого навчального закладу в США також було волонтерство. Але треба розуміти, що воно повинне бути не для галочки, а для душі.

Я волонтерила в організації, що організовує табори для дітей та навчає їх англійської мови. Неймовірне відчуття бачити вдячні очі дітей, коли ти їх вчиш! Не боятися розмовляти англійською, а потім спостерігати, як вони намагаються перебороти свій страх та з кожним разом стають впевненішими. Я щаслива, що взяла участь в такому проекті, це неймовірний досвід.

Також в своїй аплікаційній формі на вступ я багато писала про наші дебати англійською в КМДШ, як ми з міс Хелен брали участь в різних конкурсах, підіймали дуже серйозні теми про політику, історію. Для членів комісії важливо, що абітурієнт має досвід участі в дебатах та дискусіях навколо багатьох інших тем, окрім тієї спеціальності, на яку подає заяву на вступ.

Ще під час вступної кампанії до університету в США я складала два іспити: один з англійської, інший англійська+математика. Але ці іспити не про перевірку сухої теорії, вони про вміння застосовувати знання на практиці. Наприклад, був запропонований текст про суфражисток, до нього додавалися таблиці та опитування. Потрібно було проаналізувати, чи підходять вони до цього тексту, чи треба запропонувати інші цифри, або ж взагалі прибрати зайві дані. Математика теж більше про практику та життя: були задачі про бізнес, статистику, про повсякденні життєві речі.

Чи допомагає шкільний досвід під час навчання в академії

Я дуже вдячна вчителям КМДШ, які давали нам не суху теорію, а вчили застосовувати знання. Ми постійно виконували лабораторні роботи, експериментували, нас вчили розбиратися та розуміти все, що ми вивчаємо. Це дуже допомагає зараз у навчанні.

Що стосується англійської мови, то я дуже вдячна міс Хелен, з якою ми вчили мову на дуже високому рівні, постійно брали участь в крутих активностях, дискутували на дебатах про економіку, політику, історію. Це дало свій результат. Особливо зараз, навчаючись в академії, я можу оцінити, наскільки високий рівень англійської нам викладали у школі.

Академічні програми за кордоном

Протягом останніх трьох років я їздила до різних університетів в Америці, відвідувала академічні програми з бізнесу та менеджменту. Хоч я обрала для себе професію більш технічну, вважаю, що потрібно розвиватися в усіх сферах.

В іноземних університетах дуже фокусуються на самостійному опрацюванні матеріалу. Можуть прочитати лекцію та поставити завдання виконати проект. Але ти не реалізуєш його до тих пір, доки не докладеш максимум зусиль, щоб самостійно дослідити певне питання та правильно виконати завдання. Наприклад, після однієї лекції з бізнесу нам потрібно було виконати проект для компанії, яка займається будинками для літніх людей. Щоб успішно його реалізувати, потрібно було зібрати знання з дуже багатьох сфер, в тому числі мати глибинні знання з психології.

Так само в КМДШ у нас були інтегровані заняття, які я дуже любила. Особливо математика+хімія+англійська, коли ми досліджували тему з різних сторін ще й англійською мовою. Навіть зараз в академії проходимо тему різних теорій створення періодичної таблиці, яку ми в КМДШ детально вивчали. Пам’ятаю як презентувала цю тему англійською мовою на інтегрованому занятті.

Якими навичками має володіти сучасний абітурієнт

Думаю, що не обійтися без критичного мислення. Я дуже щаслива, що в КМДШ нас вчили його розвивати. Без критичного мислення ти зовсім по-іншому сприймаєш будь-який навчальний предмет, будь-який аспект життя в принципі.

Потрібно вчитися не боятися робити помилки. Лише два роки тому я зрозуміла, що будь-яка помилка – це урок та досвід. Якщо щось не виходить, то це лише знак, що можна зробити ще краще або по-іншому. Будь-яка помилка має стимулювати рухатися далі, а не замикатися.

Також я вважаю, що дуже важливою навичкою для кожної людини є адаптивність. Коли ти раптово вирішуєш змінити сферу діяльності, університет, країну, то вміти швидко адаптуватися, зрозуміти особливості якихось процесів та почати активну діяльність за нових умов та обставин – безцінно.

Поради молодшим колегам

По-перше, готуватися до вступу та розуміти, чого хочеш потрібно класу з дев’ятого. Особливо, якщо плануєш вступати до іноземних вишів. Адже в цьому випадку потрібно і у волонтерствах встигнути взяти участь, і в різних проектах, і персональне есе продумати. Це займає багато часу, тому потрібно заздалегідь все обдумати та створити алгоритм дій.

Хочу відмітити те, без чого неможливо в сучасному світі – англійська мова. На мою думку, незнання англійської стримує можливості розвитку.

Ще важливо пам’ятати, що якщо ти не розумієш, ким хочеш бути в майбутньому та що вивчати – це ок. Тому в західних університетах є багато програм, де на першому курсі можна ознайомитися з багатьма професіями, а потім обрати, що більше подобається.

У нас в КМДШ профорієнтація була ще в класі 9. Пам’ятаю, що сама ще не розуміла, ким хочу стати. Дуже в цьому питанні допомагали вчителі, я могла попросити поради в пані Ірини, нашої викладачки хімії. Пам’ятаю як я їй сказала, що хочу виготовляти косметику. Тоді я вирішила, що дійсно можу стати хіміком та робити абсолютно все, для мене ця сфера дуже цікава. З того моменту у мене з’явилася мрія йти в науки.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Вам може бути цікаво
Більше матеріалів
Цікаве від КМДШ без спаму
Отримуйте корисні статті, новини та анонси подій
Ваше ім'я *
Помилка заповнення
E-mail *
Помилка заповнення
Підписатися

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: